in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-02-2011 2:08 PM by Padrig. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-30-2011 5:29 AM

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Chip upgrade Avant

    Beste Beo enthousiasten,

    Ik heb een Avant VHS 32 uit 2001 en wil graag de Beomedia 1 er op aansluiten.

    Nu zijn er 2 manieren om dat te doen; via een extern IR oog en de VAUX command, maar ook Via een ML kabel en het PC command. Nu zag ik op het algemene (engelstalige) forum dat er mensen zijn die een chip upgrade uitvoeren in de Avant naar software versie 16.1 ( http://forum.beoworld.org/forums/p/38633/320854.aspx ), en zo het PC command en dus de BeoMedia1 via de ML kabel kunnen bedienen. ik heb dit voorgelegd aan mij locale B&O dealer Troelstra in Sneek en een chip bij hum besteld, nu krijg ik bijna 2 weken later een telefoontje van ze dat voor de avant helemaal geen chip upgrade bestaat en dat ik maar een IR oog moet kopen van bijna 300 euro en een ML kabel van 60 euro.

    Wat klopt er nou, heeft de dealer gelijk of kan ik wel een chip upgrade kopen?

    Grts,

    Patrick

    Cymru am Byth

  • 11-30-2011 4:57 PM In reply to

    Re: Chip upgrade Avant

    De dealer heeft gelijk.

     

    Er zijn verschillende versies/types van de avant geweest.

    Alleen de latere RF 84xx types vanaf 2004/2005 (zo uit mijn hoofd) die al minimaal software 13.x draaien, kunnen nieuwe software installeren die ook het PC commando ondersteunen.

    De inmiddels 16.3 versie kan dus niet zomaar in elke avant worden geprikt. Dan doet hij niets meer.

  • 11-30-2011 5:33 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Chip upgrade Avant

    Oke, bedankt.

    Heb zelf een type 8420.

    Heb de dealer toch opdracht gegeven om de chip te leveren, uiteraard voor eigen risico, als het niet werkt, dan plug ik de originele chip wel weer terug en moet ik maar op zoek gaan naar een nieuwere Avant... Mooi excuus voor de vrouw om weer eens wat nieuws in huis te halen Smile

    Cymru am Byth

  • 12-02-2011 1:34 PM In reply to

    Re: Chip upgrade Avant

    Bespaar jezelf de moeite, want het gaat niet lukken.

    Ikzelf heb een Avant RF DVD gehad, type 8450. Daar heb ik toen de 16.2 software geprobeerd in te zetten met dezelfde gedachte.

    De tv wilde toen niet opstarten. De software van de avant toen liep tot versie 10.4 voor dat type.

    Daarom zei ik al, alleen voor de types met een softwareversie vanaf 13.x kunnen de 16.3 hebben.

     

    Mocht je toch het gaan proberen, dan raad ik je aan om voorzichtig het ic-tje eruit te halen. Liefst met een ic-trekkertje.

    Je loopt namelijk de kans dat je met een klein ander puntig speldje/schroeverdraaiertje de behuizing van het ic op de print te breken. En dan ben je verder van huis.

  • 12-02-2011 2:08 PM In reply to

    • Padrig
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-16-2008
    • Bakhuizen, NL
    • Posts 33
    • Bronze Member

    Re: Chip upgrade Avant

    Oke, zonde van het geld dus.... bedankt voor de info.... tijd voor een nieuwe Beovision Big Smile

    Dan ga ik de Beomedia voorlopig bedienen via een extern IR oog, heb er nog een op zolder liggen die o.a. vroeger mijn Beocord VX5500 bediende (is een langwerpig donker grijs kastje van B&O met 3,5mm stereo jack ipv de huidige Ronde Alu versie)

    Nogmaals bedankt voor je info.

     

    Cymru am Byth

Page 1 of 1 (5 items)