in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-22-2009 4:59 PM by pollinosis. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-11-2009 7:17 AM

    Beocenter 7700

    Hoi,

    Vorig jaar heb ik een Beocenter 7700 met Beovox C40 speakers gekocht, maar die hebben het sinds kort begeven.
    Van een van de speakers is (denk ik) de woofer kapot, die geeft soms nog wel geluid, maar vaak niet.
    De andere speaker 'valt' soms uit uit na een tijdje gespeeld te hebben. Is dit een speaker of een versterker probleem?
    Als ik de rand van de woofer indruk krijg ik soms weer geluid, dan toch een speaker probleem?
    Toen ben ik gaan zoeken naar nieuwe Beovox speakers en kwam ik bij deze uit:
    http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=672

    Is dit een goede keuze voor mijn Beocenter of is 80w te veel voor een 7700? 

    Alvast bedankt.

     

  • 04-11-2009 7:34 AM In reply to

    Re: Beocenter 7700

    Hi

    please refrase your question in english and i will try to help you

    regards

    jan

  • 04-11-2009 4:07 PM In reply to

    Re: Beocenter 7700

    Hallo,

     

    Je zou eventueel voordat je andere speakers aanschaft eerst een ander willekeurig setje kunnen aansluiten en luisteren wat het resultaat is.

    Voor wat betreft de S80's. Die behoren wel tot de betere uit de oudere serie's. Ik weet alleen niet of deze last van foamrot kunnen krijgen.

    Als je een setje in goede staat weet te vinden, zit je denk ik wel goed qua kwaliteit/prestatie.

    Als je op safe wil spelen kun je ook op zoek gaan naar S45-2's Dat zijn ook 3 weg luidsprekers (in tegenstelling tot de S45 eerste lichting) met een rubberen rand. Deze hebben geen last van foamrot.

    Deze speakers zullen iets beter aansluiten qua vermogen op de 7700.

    Ze doen denk ik niet veel onder voor de S80's. Zelf heb ik er veel plezier van gehad en hadden ze een mooi strak laag. Zelf heb ik geen ervaring met de S80's, maar ze hebben een ingebouwde beveiliging die de S45's niet hebben.

  • 04-11-2009 9:19 PM In reply to

    Re: Beocenter 7700

    Bedankt voor het antwoord. Maar nog één ding; klinken de de symptomen als kapotte speakers of een kapotte versterker? 

  • 04-12-2009 7:39 AM In reply to

    Re: Beocenter 7700

    De feiten spreken elkaar tegen.

    Als een versterker een tijdje aan staat en pas dan verdwijnt een kanaal duidt dat op losse contacten in de eindtrap.

    Meestal zijn het de eindtransistoren die bij hun soldeerpunten los raken. Maar ja, als dat het zou zijn, schiet meestal de versterker in de beveiliging. Dat kan zijn dat het volume vanzelf teruggeregeld wordt of dat zelfs de versterker uitschakelt.

     

    Maar als jij de rand van de woofer aanraakt en dat geeft dat de speaker weer werkt, dan zou dat inderdaad betekenen dat de speaker niet goed is.

     

    Vandaar de tip, sluit een ander willekeurig setje aan en kijk wat de versterker doet. Als er dan geen kanaal wegvalt, dan is het de speaker.

  • 04-22-2009 4:59 PM In reply to

    Re: Beocenter 7700

    Oke, ik heb toch de stap genomen om nieuwe speakers te kopen, red lines (rl60.2), werken deze ook met het 2 pin din systeem?

Page 1 of 1 (6 items)