in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-04-2009 6:36 AM by HarleyD. 54 replies.
Page 1 of 3 (55 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-11-2009 1:46 PM

    Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Mis mijn B&O tv toch wel natuurlijk, maar vindt ze zo ontzettend duur. Ik heb altijd heel erg genoten van mijn B&O tv's (2xavant 1x beovision3)en begin er langzamerhand toch wel weer naar te verlangen. Nu heb ik voor me zelf een soort grens gesteld van, als de prijs daar onder zakt, ik over ga tot koop van een B&O scherm. Ik weet natuurlijk dat er hier meer mensen zijn die de laatste jaren (het platte tijdperk) overgestapt zijn op een ander merk tv. Bij welke grens zouden jullie weer een potentiele B&O klant zijn.

    Graag de prijs voor een 40 inch scherm en een 50 inch scherm afhankelijk van waar je interesse ligt en hoe groot je kamer is natuurlijk.

    Bij mij ligt de grens 40 inch op 3000 euro ( vind ik persoonlijk te klein en zou ik dan ook niet kopen, maar lijkt me wel een reele prijs)

                                   50 inch op 4750 euro (plasma)

     

     

  • 03-11-2009 2:15 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    De Avant (vroeger) en de BV7 nu zijn voor mij out of reach... Daarom dat ik toen een BV3 aangeschaft heb! Moest die het in de toekomst begeven, dan is de BV8-40 een volwaardig alternatief. Aankoopprijs van de BV3 of BV8-40 zou min of meer gelijk zijn... Dus +/- 4000€ voor een 40" B&O LCD heb ik er wel voor over.

     

    Karel.

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 03-11-2009 3:06 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    4000 € voor een 40" met luispreker

    5000 € voor een 40" met luidspreker en Bluray.

    5000 € voor een 50" met luidspreker

    6000 € voor een 50" met luidspreker en Bluray.

    Elk met de nodige gepaste aansluitingen en surround.

    Maar ik weet meteen dat B&O nooit die prijzen zal hanteren. Al is het maar om de klanten die de volle pot betaald hebben niet weg te jagen.

    Of dan met een behoorlijk lager visueel gehalte.

  • 03-11-2009 4:46 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Zoals sommigen van jullie al weten, is Secondlife niet alleen een nickname, maar ook mijn vak. Zodoende heb ik deze dscussie haast dagelijks. Voor mij is in ieder geval duidelijk dat het gewenste prijsniveau in de buurt komt van de oude Avant prijzen. Ofwel EUR 5.500-6.000 voor een BV7-32 met DVD en EUR 7.500-8.000 voor een BV7-40 met DVD.

    De varianten zonder DVD zouden dan zo'n EUR 1.250-1.500 voordeliger moeten zijn.

    Voor een 50" plasma denk ik persoonlijk dat het pijnpunt wordt bereikt met het doorbreken van de EUR 10.000 grens.

     

    No better life than a Secondlife

  • 03-11-2009 5:40 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    37 inch heeft B&O die helemaal afgezworen of zou er nog een kans inzitten dat die er in de toekomst als nog zullen komen.

  • 03-11-2009 5:59 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Denk dat 37" commercieel niet handig is. In de massa zie je voornamelijk een line-up van 26-32-42-50 toestellen. Bij de BV7-40 heb je het niet zo goed in de gaten, maar hij is wel 2 inch kleiner dan wat bij de meeste merken een "normale" maat is. Bij een 37 inch maak ik onbewust al snel het vergelijk met een 32 inch, waardoor de 37 inch al snel (te) duur is.

    Mijn conclusie; 37 inch sluit niet voldoende aan op het verwachtingspatroon van de consument, daardoor geen sterk model.

    No better life than a Secondlife

  • 03-12-2009 5:19 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.

    3 meter kijkafst. wat is dan de juiste/beste beeld diagonaal.

  • 03-12-2009 6:08 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ha, goede vraag! Heb zojuist de rolmaat genomen en een praktijktestje gedaan...

    Lijkt rop dat er geen vaste waarden voor te geven zijn, want...

    26 inch zou je wat mij betreft mogen zien als audiovisueel behang. Een praatprogramma is nog wel goed te volgen, maar zodra het beeld van belang wordt, is deze maat toch snel te klein. Geweldig voor je keuken, slaapkamer of werkkamer, maar geen toestel om 's avonds te gaan genieten van je favoriete serie of film.

    32 inch is een lekker maatje als de tv niet al te dominant in de omgeving aanwezig mag zijn. Nieuws is goed te volgen, voor een film misschien net wat aan de krappe kant. Wel een redelijk perfect beeld.

    40 inch is al wel zeer duidelijk aanwezig. Als ie uit staat is het wel een erg dominant zwart vlak. Zodra het scherm aan is, is het goed te doen. Beetje grof beeld bij bepaalde uitzendingen of niet al te beste DVD's. Een mooie maat als de tv aanwezig mag zijn.

    50 inch wordt kamerbepalend... En eerlijk gezegd is 3 meter dan wel een (te) korte afstand. Maar... ben je een echte film liefhebber (zoals ik) en is de kamer eerder gevormd rond de tv dan andersom, dan is een BV9 met 50 inch scherm pure verwennerij. Overigens vind ik de kwaliteit van reguliere tv uitzendingen ook veel mooier op plasma dan op LCD. De hardheid van LCD heb je simpelweg niet met plasma. Dat zal ongetwijfeld meespelen.

     

    No better life than a Secondlife

  • 03-12-2009 6:13 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Zoals ik het nu begrijp moet 40 inch kunnen??

    Dat blurr effect bij LCD is dat bij de BV7-40 ook aanwezig.

  • 03-12-2009 6:23 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    De maat zou inderdaad geen probleem moeten zijn, hooguit het effect op je (woon-)kamer. Probeer anders eens een paar velletjes papier of karton aan elkaar te plakken totdat je het formaat 107cm breed en 64cm hoog hebt. Plak dat tegen je muur en ga er zelf 's voor zitten om te kijken wat je van zo'n vlak vindt.

    Dat blurr effect blijf je met LCD toch wel zien. Zal ook vast te maken hebben met de kwaliteit van je signaal of DVD, maar de pest is dat b.v. goede concert DVD's over het algemeen geen geweldige beeldkwaliteit hebben. En i.p.v. genieten van de geluidskwaliteit erger ik me dan toch meer aan het slechte beeld. Dat heb je met een maatje kleiner (32 inch) al een heel stuk minder.

    No better life than a Secondlife

  • 03-12-2009 6:48 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    ohSurprise

    Ik hoor het al,Lcd is niet 1e keuze.

    misschien dat de nieuwe BV7 hier beter mee over weg kunnen,al betwijfel ik het.

    Het is gewoon de techniek.

  • 03-12-2009 8:07 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Van het waaier-effect heb ik op de 37" alleen een beetje last bij veel symmetrische vormen (gebouwen, etc.)

    (Samsung LCD met HD-STB)

    De rest van het beeld is echt goed te noemen, ben er zeer tevreden over. 

    BV8-40 zou voor mij de ideale tv zijn;

    - iets groter scherm

    - geïntegreerde speaker + surround module

    - een prijs van rond de € 4000,- zou ik redelijk noemen.

    Blijft veel geld voor een "instapmodel", maar de MX was indertijd ook niet goedkoop.

    Een echt nadeel van de platte schermen (LCD) is de beperkte kijkhoek.

     

  • 03-12-2009 8:26 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Wat betreft de grote in de huiskamer ............. toen vorig jaar de 50 inch werd opgehangen en hij voor het eerst aan ging , dacht ik ....wat een lap beeld , zo groot .( ik ging over van de 40 inch bv-7) .

    Nu de tv een ruim jaar hangt ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn volgende tv misschien toch nog wel een stapje groter mag , iets tussen de 65 en 50 inch in .

    Wat ik hiermee wil zeggen .......... dat je erg gauw went aan het formaat en het zwarte vlak  in de kamer !

  • 03-12-2009 8:50 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Marcel en Ignace,

    wat is jullie kijk afstand?Hmm

  • 03-12-2009 9:02 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    koning:

    Marcel en Ignace,

    wat is jullie kijk afstand?Hmm

    2 tot max. 3 meter.

     

     

  • 03-12-2009 9:25 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Ik zit op +/- 5 meter afstand .....

  • 03-12-2009 9:28 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Das een mooie afst. voor 50 inch.

    65 inch is groot hoor.

    IK zit er ongeveer 3 meter vanaf.

     

  • 03-12-2009 9:33 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    koning:

    Das een mooie afst. voor 50 inch.

    65 inch is groot hoor.

    IK zit er ongeveer 3 meter vanaf.

     

    65" heeft een vriend van mij en dat is toch wel iets to much (wel kicken zo groot ) .........maar bijv. een 55" zou mooi zijn , ingeval van een andere tv !

  • 03-12-2009 9:50 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Die 55 is toch LCD?

    Denk niet als je plasma hebt gehad dat je weer terug wil naar LCD.

    Het beeld van plasma is toch wel gillend mooi.

  • 03-12-2009 10:44 AM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    koning:

    Die 55 is toch LCD?

    Denk niet als je plasma hebt gehad dat je weer terug wil naar LCD.

    Het beeld van plasma is toch wel gillend mooi.

    Ik heb beiden in huis , mijn voorkeur gaat uit naar plasma ........

  • 03-12-2009 12:59 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Vind dat de nieuwe prijzen trouwens al een stuk in de goede richting gaan. Ze vragen nu 2900,- voor de bv6-26, en als dit ooit in de buurt komt van de 2500,- ben ik verkocht.

    gewenste prijzen voor plasma's (prijs zonder speaker, stand, maar met beo4):

    42" 4750,-

    50" 6750,-

    65" 10.000,- (het 60" Panasonic Pro scherm kost ongeveer hetzelfde, dus ik denk dat ze hier zeker in de buurt mogen zitten)

    extra speakers met prijzen tussen 800-3500,-

    Het blijft prijzig, maar het blijft natuurlijk ook B&O Smile.

     

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-12-2009 1:03 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    42 inch plasma hebben ze toch niet??

    Wat ik me afvraag is of ze het systeem3 ook verlagen.

  • 03-12-2009 1:06 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    klopt, maar dat zou wel een mooie maat zijn. Vind trouwens dat ze voor de stands dan +- 500,- euro moeten vragen ipv de > 1000,- euro's (als ik zelf ergens een hekel aan heb is het wel dingen kopen die half compleet zijn, waardoor de uiteindelijke prijs alsnog vrij hoog wordt).

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 03-12-2009 1:07 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    daar ben ik het 100% mee eens.

  • 03-12-2009 2:39 PM In reply to

    Re: Bij welke prijs zou je weer overstappen op een B&O scherm

    Kost een B&O plasma scherm van 50 inch 6750 euro? Dat vind ik dan meevallen, dacht dat deze duurder waren. Heb eelijk gezegd ook al een tijdje niet meer gekeken naar de prijzen. Dat komt dan aardig in de buurt bij wat ik uit wil geven. Daar ik alles met een flinke korting kan kopen. klopt dat wel?

    mijn voorkeur gaat absoluut uit naar plasma lcd wil ik niet.

Page 1 of 3 (55 items) 1 2 3 Next >