in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-02-2009 8:11 AM by mhoutman. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-01-2009 8:37 AM

    HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    ik heb een vraag over de hdr 2. je kunt via teletekst een programma opnemen maar is het jullie bekend dat je altijd vanaf de zelfde teletekst zender pagina moet instellen als van de zender die je - via teletekst - wilt opnemen.

    m.a.w.: welke zender je ook instelt voor een teletekst opname, hij zal altijd de zender opnemen vanaf welke zender de teletekst opname is opgeroepen. (dit staat echter in het index timer menu dan foutief vermeld !)

    ter verduidelijking:

    1:

    ik sta op NED 1

    ik wil iets opnemen op teletekst pagina 202 (NED 2)

    in index timer menu staat NED 2

    hij neemt dan toch NED 1 op (ondanks dat er NED 2 staat)

     

    2: 

    ik sta op NED 2

    ik wil opnemen van teletekstpagina 202 (NED 2)

    in index timer menu staat NED 2

    hij neemt dan wél NED 2 op 

     

    bij nader onderzoek blijkt dat onze hdr 1 precies dezelfde bug heeft. gaarne jullie kommentaar.

     

    michiel

  • 02-01-2009 8:52 AM In reply to

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    Ik weet niet of je het een bug kunt noemen.

    Maar op het moment dat je de teletextpagina selecteert en vervolgens met "record" de cursor in beeld krijgt, ga je het programma selecteren.

    Wanneer je het programma met behulp van "go" selecteert, wordt de informatie in het bovenste van het beeld geheveld.

    Nu heb je nog de mogelijkheid om de begin en eindtijd en het juiste programmanummer te kiezen.

    Pas daarna bevestig je de opname.

    Dus het is Nederland 1 (o.i.d) aanzetten en dan de juiste teletextpagina (voor de juiste zender) selecteren en de opname corrigeren of

    de juiste zender kiezen en dan op zoek naar de teletextpagina (meestal 201).

    Het is meer een kwestie van keuze denk ik. 

  • 02-02-2009 1:31 AM In reply to

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    beobuddy, bedankt voor je reactie maar je gaat niet in op de kern van mijn probleem t.w.:

    "welke zender je ook instelt voor een teletekst opname, hij zal altijd de zender opnemen vanaf welke zender de teletekst opname is opgeroepen. (dit staat echter in het index timer menu dan foutief vermeld

    gr. m.

  • 02-02-2009 3:42 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    Hoe het op de HDR2 werkt weet ik niet maar op de HDR1 werkt het zoals Beobuddy beschrijft. Je kiest boven in het scherm het juiste programmanummer (dat hoeft niet het nummer van de huidige zender of de te programmeren zender te zijn) en dit programmanummer wordt dan ook daadwerkelijk opgenomen.

    Kortom, jouw bug is op de (mijn) HDR1 niet aanwezig.

    Bart

  • 02-02-2009 7:01 AM In reply to

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    idd deed ik dat vroeger  met een bv 28 en een video 8000 er aan.

    moest je boven in de balk controleren of het goed stond en zonodig corrigeren.

    denk dat hetzelfde is bij de HDR.

    maar als je het doet zoalsje beschrijft klopt het niet, heb je het al eens geprobeerd om de zender te wijziging en te bevestiging.

  • 02-02-2009 7:50 AM In reply to

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    Klopt helemaal , de HDR neemt alltijd op vanaf het kanaal waarop de HDR op dat moment staat .( bij opnames via TT )

    Vooral op de Nederlandse zenders ben ik wel eens de boot in gegaan , omdat je daar op het zelfde kanaal 3 TT pagina's kan bekijken ( 201,202,203 ) .

    Ander voorbeeld : je kijkt vandaag maandag 2 feb. op rtl4 tekst pagina 201  ......maar nu ga je naar pagina 203 dit is woensdag 4 feb. , wanneer je nu een opname instelt op pagina 203 via tt , zal de HDR je opname in zijn timer zetten , maar onder de datum van vandaag .

    Dus zowel het kanaal als de datum zijn bepalend bij je opname !

    Dit is geen fout , zo werkt het systeem gewoon ...... 

  • 02-02-2009 8:11 AM In reply to

    Re: HDR 2 (en HDR 1 ) bug ?

    bedankt allemaal. we zijn er uit.

    we maakten een denkfout t.w.: we gingen bijvoorbeeld vanaf ned 1 via tekstpagina 202 van ned 2 opnemen zonder de (bron) zender in het menu te veranderen (te wijzigen van ned 1 naar ned 2). je krijgt dan weliswaar in indextimer te zien wat je op wilde nemen (ned 2) maar niet wat er daadwerkelijk gebeurd. (ned 1).

    voortaan dus altijd controleren wat de bronzender in het menu is....

    beetje vreemd maar nu is eindelijk het kwartje gevallen...

Page 1 of 1 (7 items)