in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-26-2009 4:17 PM by Beobuddy. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-14-2009 6:06 AM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Financieel en restructurering statement B&O

    B&O Denemarken komt naar alle waarschijnlijkheid morgen (in ieder geval deze week)

    met een financieel en restructurerings statement. 

     

     

  • 01-16-2009 11:38 PM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Net in email gelezen dat B&O Naarden per direct opgeheven is en alle support via Denemarken gaat.

  • 01-17-2009 4:10 AM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Bedoel je daar mee iedereen in Naarden? of alleen de supportafdeling?
  • 01-17-2009 3:20 PM In reply to

    • fiksis
    • Not Ranked
    • Joined on 01-17-2009
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Er zijn daar rake klappen uitgedeeld, die in mijn ogen grote gevolgen hebben voor Nederland.

    Niets is nog officieel dat komt nog wel. laten we niet gissen maar afwachten.

  • 01-17-2009 3:41 PM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Hoezo grote gevolgen?

    Ik had begrepen dat wij toendertijd het enigste land waren met een importeur.

    De betere dealers hebben een eigen reparatie dienst dus binnen een paar dagen gerepareerd!

    Als ik vragen/problemen heb kan mijn dealer daar altijd antwoord opgeven.

    Bij B&O Nederland duurde een reparatie weken!!!

    B&O Nederland is gewoon overbodig.

    Het is natuurlijk voor de mensen die er werken niet leuk om je baan kwijt te raken vooral in deze tijdSad

  • 01-18-2009 6:43 AM In reply to

    • fiksis
    • Not Ranked
    • Joined on 01-17-2009
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Voor lieden positief of negatief in ieder geval grote gevolgen.

    Voor Dealers heeft Naarden wel degelijk een meerwaarde!

    Reparatie is maar een heel klein facet.

  • 01-18-2009 2:17 PM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Is de communicatie met struer product support dan niet toereikend?

    Kun je wat meer vertellen over de meerwaarde.

  • 01-18-2009 4:15 PM In reply to

    • fiksis
    • Not Ranked
    • Joined on 01-17-2009
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    vraag een Geen idee.

    vraag 2 nee, maar als naarden hilversum en kortehoef lees importeur overbodig waren, zaten wij nu met B&O produkten waar standaar 2 jaar garantie op rust. k heb geen zin om een opsomming te maken, Het stuit mij gewoon tegen de borst dat er wordt verondersteld dat de importeur en nu dus Naarden geen toegevoegde waarde heeft. Men schop zo tegen mensen aan die heel lang met hart en ziel voor het merk B&O en ook ons als consument hebben gewerkt. Naarden heeft wel degelijk een toegevoegde waarden. waarden die niet altijd voor de eindgebruiken zichtbaar zijn.

  • 01-25-2009 8:00 AM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Het is triest te horen dat Naarden wordt opgeheven, maar zat in de lijn der verwachtingen. Door de herstructurering is het aandeel B&O weer naar DK 73,50 gestegen (was om en nabij de DK 50) en dan te bedenken dat het tot voor kort, nog bijna DK 800 waard was.

    Sinds de verhuizing van Hilversum naar Naarden was de functie van importeur al verdwenen, later werd ook nog eens de financiele dienst naar Engeland verplaatst, waar Nederland en Belgie onder vallen. Ontslag na ontslag viel en voor dealers en consumenten is dit geen prettige werkwijze. Vroeger kon nog een en ander geregeld worden mbt bestellingen en nota's maar de professionalisering slaat toe. Qua support vrezen we de ergste dingen: B&O Nederland had een zeer sterk support team, vooral wat betreft de samenwerking met on-site technici. Dit wordt nu centraal vanuit DK opgezet. Scheelt daar weer het ontslag van enkele mensen. Maar of dit een toegevoegde waarde zal zijn betwijfel ik.

    Het is nu nog wachten op de te verwachten afslank procedure van shops: het elimineren van het shop-in-shop concept en het terugbrengen van het aantal B1-shops naar laten we zeggen zo'n 70 stuks. Dit is niet iets wat ik ter plekke uit mijn duim zuig, maar woorden van die strekking heb ik jaren geleden al vernomen van mensen die het weten kunnen.

    grtz,

    BeoNuts

  • 01-26-2009 4:17 PM In reply to

    Re: Financieel en restructurering statement B&O

    Het is inderdaad een triest verhaal. Veel van de mensen die daar werken doen dat al vele jaren (meer dan 20-25 jaar) met hart voor de zaak.

    Het is dan extra sneu dat je in deze tijden dan ontheven wordt van je funktie. Met wat geld kom je er niet....

    Ik hoop oprecht dan ook voor degene die dit nu moeten ondervinden, dat ze goed terecht zullen komen en wat anders kunnen/zullen vinden.

    Vergeet niet dat degene die nu het veld moeten het ruimen ook degene zijn die hebben meegeholpen om het merk de status te geven die het nu heeft. 

     

    Toch nog een positief bericht en dat is dat Naarden niet in het geheel wordt opgeheven. Smile

    De technische dienst en de telefonische support blijven! Weliswaar is de vraag hoe lang nog op dezelfde locatie, want dat kan misschien nog even duren.

Page 1 of 1 (10 items)