in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 12-22-2008 3:19 PM by DoubleU. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-22-2008 5:33 AM

    Beolab's 6000 geven soms een knal

    Geachte forumleden, mijn eerste post op dit beo forum. Ik volg al een tijdje de berichten, maar nu zit ik zelf met een klein probleem. Ik ben in het bezit van een beosound 3000 en een set beolab 6000 speakers. Plus minus ieder half uur geven mijn speakers een knal (doffe tik). Ik ben helaas niet in het bezit van extra speakers om te testen of aan mijn beosound ligt of aan de speakers, maar ik maak me er een beetje zorgen om. Is dit probleem bij iemand van jullie bekend? En is dit mogelijk te verhelpen?

    Tevens is mij opgevallen dat de schuideurtjes van de beosound niet volledig sluiten, misschien hiervoor tips?

    Mijn dank is groot, Erwin 

  • 12-22-2008 6:18 AM In reply to

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    Misschien slecht Powerlinkjes?

    Wat betreft de deurtjes, ik zou ze er af halen de zwaarte panelen er af halen en de rail goed schoonmaken (niet invetten!).

  • 12-22-2008 6:56 AM In reply to

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    De powerlink's zijn nieuw origineel B&O 2,5 meter. Ik heb nog langere powerlink kabels liggen, ik kan dit natuurlijk wel even testen. 

    Het schoonmaken van de deurtjes zie ik zo snel niet. Welke zwarte panelen moet ik verwijderen? Hoe kan ik het glas eruit halen? 

  • 12-22-2008 11:08 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    Ik had laatst ook zoiets, en schrok me telkens de pleuris. Het was bij mij opgelost door de powerlinks schoon te maken. Geen idee hoe die plopjes door vuil worden veroorzaakt, maar ik ben al lang blij dat de apparatuur niet kapot was Smile.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 12-22-2008 11:23 AM In reply to

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    Dat zou inderdaad appart zijn, maar zeker het proberen waard. Bedoel je daarmee de aansluiting op de beosound of de kabels zelf?

  • 12-22-2008 11:51 AM In reply to

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    Dat is inderdaad appart, maar het proberen waard! Je bedoelt daarmee neem ik aan de aansluitingen op de beosound? en niet de speaker kabels? (sorry dubbel, mijn browser was denk ik iets trager dan ik)

  • 12-22-2008 2:46 PM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    Ja de zilverkleurige contacten. Je kan ze ook eens uit de sockets halen en daarna weer terugstoppen, wellicht dat dat ook helpt. Vraag me niet om een verklaring, want ik vond het ook raar. Misschien dat het komt omdat het 12v pinnetje dan wat minder contact maakt waardoor het apparaat snel een aan/uit signaal krijgt. Ik heb er gelukkig geen last meer van, en hopelijk helpt het bij jou ook.

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 12-22-2008 3:19 PM In reply to

    Re: Beolab's 6000 geven soms een knal

    erwinvdleeden:

    Tevens is mij opgevallen dat de schuideurtjes van de beosound niet volledig sluiten, misschien hiervoor tips?

    Vanaf een bepaald serienummer is er mechanisch wat veranderd, zodat de opening tussen de deurtjes verzekerd blijft. Grote kans dus dat hier een nieuw kitje gezet moet worden.

    De deurtjes eraf halen heeft geen zin. Als je ze er weer op klikt, zitten ze toch weer hetzelfde. Als je ze toch wilt schoonmaken, gewoon vanaf de buitenkant in horizontale richting eruit breken.

Page 1 of 1 (8 items)