in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-20-2008 1:26 PM by Peter Pan. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-07-2008 2:08 AM

    Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Hej..

    Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum end det rum hvor tv'et står.

    Tanken var at BV7-40 skulle stå i stuen og så have en projektor i soveværelset.
    Det ville jo så være rart hvis man kunne linke tv signal m.m. via projektor udgangen
    til projektoren i et andet rum.

    Kan det lade sig gøre??

  • 09-11-2008 11:37 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Ja det kan man da.
    .

    .
    Man skal bare bruge nogle længere kabler.
    .
    Så næste spørgsmål vedr. projektor i et andet rum er, hvordan man flytter lyddelen,
    da man jo ikke kan genbruge de højttaler man har ved sit TV i hoved rummet. ??
    .
    Jeg vil jo gerne have Dolby surround i projektor rummet, og helst DD 5.1.
    .
    Mvh. Peter Pan   
  • 09-16-2008 11:07 AM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    I teroien ja. Problemet er at Dvi-D kabel må max være 5 m, det kan dog løses ved og bruge HDMI istedet. Andet problem er styring i projektor rummet, når man sætter ir øjet på bliver det interne ir øje koblet fra i TV. så istedet skal men bruge en ir transmitter eller noget, det kan dog være svært og finde en der virker med til B&O da de bruger 455Khz istedet for 27Khz som alle andre bruger. Med hensyn til lyd er det intet problem da BV7 mkIII kan køre med to Sorround opstillinger.
  • 09-16-2008 1:27 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Hej  The Stig - ver. 1.7
    .
    Ja det er vigtigt at det lange kabel træk køres i HDMI kabel fra en DVI-D / HDMI adaptere som sidder i BV7 mkIII 's udgang, og til projektorens HDMI indgang, da det på denne måde ikke vil overføre elektrisk støj, og man vil nok aldrig kunne nøjes med et max 5 m. DVI-D kabel.
    .
    En (B&O) 455 KHz infrarød receiver kan købes her:  http://www.lintronic.dk/InfraRedReceivers.htm  så det vil nok også kunne komme til at virke.
    .
    Det jeg ikke lige kan overskue er stadig DD 5.1 lyd tilslutningen, for det er rigtigt som du skriver at BV7 mkIII kan køre med to surround opstillinger, men er det ikke så længe vi taler om at vende lydbilledet i hoved rummet ??
    .
    Her er jo tale om endnu et sæt surround højttaler i link rummet. Måske det kan klares med 8 polede din T adaptere på BV7 mkIII 's PowerLink stikdåser ud til link rums højttalerne. I teorien må lyden jo så også vende i link rummet, selv om det vil være unødvendigt mare lyden når frem.
    .
    Eller Stig har du en bedre løsning, nu vi endnu ikke bare kan trække et digital S/pdif Coaxial kabel som så stjernes ud til div. aktive surround højttaler i link rummet.
    .
    /Peter Pan
  • 09-16-2008 2:25 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Bv7-40 kan have en ht opsætning ved tv og en anden ved cinama, idet at pl stik 3 til 8 kan bruges til hvilke som helst to ht placeringer. det vil sige at din ene front ht godt kan sidde i serie med en bag ht i cinama setup'en.

  • 09-16-2008 3:15 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

     Okay Stig
    .
    Jeg har svært ved se hvordan det i princippet virker, nok derfor jeg selv gør det meget i tegninger.
    BeoVision 7 mkIII håndbog indeholder så vidt jeg kan se heller ikke hjælp op dette punkt.
    .
    Gider du prøve at skære det ud i pap.
    .
    Tak for hjælpen.   / Peter Pan

  • 09-17-2008 4:10 AM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    På side 33 fandt jeg den illustration jeg manglede.
    .

  • 09-17-2008 5:35 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    HT-A er f.eks sat til PL stik2, HT-E til stik3, HT-G stik 4, HT-B til stik 5 og HT-E til stik 6. derefter giver du HT der placeringer som beskreven i manualen. En HT kan have to funktioner i setupet men det er ikke en nødvendighed kan sagtens kun have en placering.


  • 09-18-2008 9:14 AM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Hej The Stig - ver. 1.7, tak for dit indlæg.
    .
    Som jeg ser din tilslutnings beskrivelse vil der ikke kunne vælges DD 7.1 i både hovedrum og linkrum, F.eks kun DD 5.1 i hovedrummet og BeoLab 2 er helt undladt. Jeg har derfor forsøgt mig med endnu en PowerLink tilslutnings tegning.
    .
    Vil du se på den, og fortælle mig om du mener det vil fungere rigtigt på den måde. 
    .
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 09-20-2008 7:56 AM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Som udgangspunkt har bruger B&O kun dolby 3 stereo (de tre front HT) i TV opsætningen, da alm TV kun sendes i stereo.

    BL2 kan kun bruges det ene sted da den ikke kan serie kobles som andre HT.

    Som du har tilsluttet PLstik 6 vil alle 4 HT spille på samme tid, max to ht pr. stik. Hvis man ikke bruger sub kan pl stik 2 også bruges til ht.

  • 09-20-2008 10:19 AM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    Tusind tak for hjælpen Stig.

    Mvh. Peter Pan.

  • 09-20-2008 1:26 PM In reply to

    Re: Kan man bruge projektor udgangen på en BV7-40 MkIII i et andet rum ?

    OPDATERING:
    .

    .
    / Peter Pan

Page 1 of 1 (12 items)