in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-09-2010 2:21 PM by christiaantjong. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-08-2010 6:58 AM

    Anti-reflectiescherm Avant 8300

    Beste mensen,

    Hoe krijg ik het ar scherm van mijn avant bolle beeldbuis eraf zonder het te beschadigen?

    groet, Christiaan

  • 01-08-2010 11:41 AM In reply to

    Re: Anti-reflectiescherm Avant 8300

    Er bestaan twee versies. Bij de ene kun je aan de onderzijde van de beeldbuisombouw twee grote "schroeven" vinden waar een gleuf in zit waar een munt in past. Als je deze een slag draait kun je de omlijsting van het contrastscherm omhoog schuiven en eraf halen, waarna je met een aantal schroeven het contrastscherm verwijderen.

    Andere versie. Dan moet de achterkap van de TV af. Je ziet aan de binnenkant van de voorwand twee gaten waar een schroef achter zit die je met een kleine pijpsleutel los kunt draaien. Als je deze schroeven los hebt gedraaid kun je de omlijsting weer omhoog schuiven en kun je bij de schroeven van het contrastscherm.

    LET OP. Bij het losdraaien van het contrastscherm bestaat de kans dat deze loskomt en op de grond valt, met alle gevolgen van dien. Zorg altijd dat je, nadat je de omlijsting van het contrastscherm hebt verwijderd en de schroeven van het contrastscherm los hebt gedraaid, het contrastscherm tegenhoudt!!

  • 01-08-2010 1:05 PM In reply to

    Re: Anti-reflectiescherm Avant 8300

    heel fijn, dankje! ik moet alleen nog even een hele kleine maat pijpsleutel vinden

  • 01-09-2010 6:10 AM In reply to

    Re: Anti-reflectiescherm Avant 8300

    ...of een kleine dopsleutel (-set).

    Wees heel voorzichtig want met name deze versie (=T8300?) is geen pretje !!, hoop geklooi met terugzetten soms en het plastic (ook de clips van de glasplaat) breekt best snel !

  • 01-09-2010 2:21 PM In reply to

    Re: Anti-reflectiescherm Avant 8300

    het loshalen is gelukt met dopje 4, dank voor alle reacties!

Page 1 of 1 (5 items)