in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-08-2007 2:50 PM by Ed109. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-18-2007 3:26 PM

    • Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

    Beo Media en I tunes

    In de komende maand koop ik een Beo media en vraag me af wat de beste manieer is om m'n muziek te "managen".
    Ik heb I-tunes op m'n laptop met zo'n 30 GB muziek. Verder ongeveer 100GB aan MP3's die nog niet in Itunes zijn geladen.
    Daarnaast nog zo'n 500 CD's die nog nergens op staan. Ik zou graag alles op m'n 500GB hard disk hebben staan die dan wireless met de Beomedia is verbonden. Ik ken het menu van Beo media nog niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind I tunes erg prettig maar hoe werkt die met Beomedia?
    Suggesties van harte welkom.
  • 04-19-2007 3:27 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Zoals Ed al stelt: het is min of meer een Beoport met een PC die je met de Beomedia aanschaft. Zover ik heb gezien is de menustructuur ongeveer hetzelfde, dat betekent dat je je muziek per genre, folder, playlist of album kan sorteren. Met de juiste ID3-tags zijn genre en album in één keer klaar, de playlists zul je zelf moeten maken. Verschil is (waarschijnlijk) dat ik mijn TV expliciet aan moet zetten om het computerscherm te zien en dus de Beoport te bedienen. Verder speelt de Beomedia ook filmclips af maar hoever dat gaat weet ik niet. Kun je bijv. een hele divx-film bekijken? In ieder geval dien je daarvoor de codecs nog te installeren.

    Een los schermpje dat de Masterlink informatie weer geeft zou wel welkom zijn om met de Beoport te navigeren, dan hoeft niet de hele TV aan, en kun je ook op andere plekken nmusic beter gebruiken. Met de Beo4 ben je nu in het blinde aan het navigeren. Misschien dat de Beo5 dat in de toekomst biedt?

     Bart

     

  • 04-19-2007 4:23 AM In reply to

    • Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Ik hoop dat dit makkelijker is. Ik wil ook al m'n fotos er opzetten en Netradio ziet er goed uit. Verder ben ik niet zo ontzettend computer begaafd om dit zelf allemaal uit te vogelen.
  • 04-19-2007 4:59 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Als je computer TV-out heeft kan je het computerscherm op je BV laten zien, geen probleem! De vraag is alleen voor mij hoe je de TV aanhoudt als je vervolgens N.MUSIC kiest?

    Bart

  • 04-19-2007 6:15 AM In reply to

    • Kiwi
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Dit ziet er anders ook wel een leuke oplossing uit ...

    http://www.btinternet.com/~david.charles/music.html

  • 04-20-2007 11:32 AM In reply to

    • Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Kiwi:

    Dit ziet er anders ook wel een leuke oplossing uit ...

    http://www.btinternet.com/~david.charles/music.html

    Het ziet er geweldig uit, maar ietsje te ingewikkeld. Plus je hebt weer meer kastjes nodig.
  • 04-20-2007 11:32 AM In reply to

    • Hamburg
    • Not Ranked
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 36
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Kiwi:

    Dit ziet er anders ook wel een leuke oplossing uit ...

    http://www.btinternet.com/~david.charles/music.html

    Het ziet er geweldig uit, maar ietsje te ingewikkeld. Plus je hebt weer meer kastjes nodig.
  • 04-20-2007 12:00 PM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Ik gebruik de beoport nu al enige tijd en dat bevalt mij prima.

    Het gemis van een scherm vind ik wel meevallen. Door een extra ir-oogje op de beoport aan te sluiten kun je de beoport ook bedienen daar waar de beoport staat. Dus bijvoorbeeld op kantoor.

    Daar heb ikzelf een aparte pc staan met een TV kaart erin, die aangesloten is op een scherm, nu een 17 inch. Zodra ik een DVD, Sat o.i.d. kies schakelt het scherm automatisch aan .Ik hoop in de toekomst het scherm te kunnen vervangen een groter, zeg 26 inch, exemplaar, zodat je toch beter een programma kan volgen.

    In de woonkamer krijg je eigenlijk te weinig info door over wat er speelt. Het enige wat het iets vergemakkelijkt is dat bij het gebruik van de gekleurde toetsen, er een vriendelijke vrouwelijke stem vertelt welke folder, artist, genre of album lijst je kiest.

    Misschien is de aanschaf van een mini mac een oplossing? Als ik het goed begrepen heb is daar software voor ,die door een Noor is geschreven, die wel informatie laat zien bij en 3200, 9000 of Avant. Maar het blijft denk ik een probleem als je een specifiek nummer/track zoekt.

    Verder is wel zo dat een pc aan moet staan, ook als bijvoorbeeld het geluid van een DVD uit de woonkamer op kantoor wil laten spelen.

    De beoport software is echt nodig om alle funkties te kunnen gebruiken.

    Een beoport/pc2 werkt in dat geval niet zoals een Active ML Kit. 

     

    De opzet van een beomedia is ondermeer om hem via VGA op een BV-7 aan te sluiten en de RF out van de BV 7 op een externe modulator/versterker aan te sluiten. Vanuit deze vesterker worden dan de linkkamers voorzien van signaal.

    In deze opzet is het dan mogelijk om in een linkkamer de playlist op de link TV te zien te krijgen. Dat zou al een stuk makkelijker navigeren.

  • 04-21-2007 5:08 AM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Mijn situatie is BS3200 + BV7 + Mac Mini + Beoport
    Als volgd zijn de onderdelen verbonden:

    Mac Mini audio uit = BV7 audio in 
    Mac Mini DVI-D = BV7 DVI-D
    Beoport ML = BV7 ML (= BS3200 ML = MX4002 ML)  
    Beoport USB = Mac Mini USB

    De software die op de Mac Mini draait is van Anders Odlund, BM-Link versie 1.5

    In deze setting is het mogelijk met (BEO4 LIST) PC een overzicht te krijgen van iTunes.
    Door de DVI aansluiting komt het computerscherm in beeld op de BV7.
    Browsen lukt alleen met een muis en toetsenbord, dus is het wat behelpen.
    Echter dit pas ik sporadisch toe. Enkel om te zoeken welk N.Radio station ik wil beluisteren uit een lijst van 40.

    Het klopt dat de BS3200 kan weergeven wat er speelt. Ook dit is meer een nice to have feature dan dat je 't vaak zult gebruiken.
    Door vaker op GO te drukken scrolt de tekst door het scherm.


    Filed under: ,
  • 04-26-2007 2:01 PM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Update:

    Eergisteren ook FrontRow op de BV7 laten weergeven.
    Dit is ook nu mogelijk met een Mac Mini (non-Intel), Beoport + IR sensor.
    Bediening via BEO4.

    Zie het Mac forum voor meer info...

    http://forum.beoworld.org/forums/thread/2054.aspx
  • 04-26-2007 2:25 PM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    dus dat scrollen kan dus wel!!

    waarom brengen ze dat dan niet in de " gewone " versie ook???

    Ik denk dat veel mensen daar op zitten te wachten

  • 04-26-2007 3:24 PM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Help even, wat is FrontRow?

    Is dat het draaien van de verticale balk van Album, Artist ed.?

  • 04-26-2007 4:07 PM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Beobuddy:

    Help even, wat is FrontRow?

    Is dat het draaien van de verticale balk van Album, Artist ed.?

    FrontRow is een simpele visuele presentatie van iTunes, iPhoto, iDVD en video's.
    De bediening gaat ongeveer als bij een iPod waarbij per scherm een selectie gemaakt kan worden.
    De bediening is simpel te doen met een Apple remote. Maar nu dus ook met de BEO4.
    Dat laatste is dan weer interessant om toch de Mac Mini als mediacenter te integreren in het B&O systeem.
    (Nog geen mogelijkheid gevonden om de Mac Mini in de link ruimten te bedienen. Maar is in onze situatie ook niet noodzakelijk)


  • 05-01-2007 10:50 AM In reply to

    Re: Beo Media en I tunes

    Kiwi:

    Dit ziet er anders ook wel een leuke oplossing uit ...

    http://www.btinternet.com/~david.charles/music.html

     

    Heeft iemand hier ervaring mee ? Werkt het ? Is het te koop ?

    Heb de man reeds twee maal gemaild, maar nog geen antwoord gekregen,

     Bedankt,

    Frederic

  • 05-08-2007 2:50 PM In reply to

    • Ed109
    • Not Ranked
    • Joined on 05-08-2007
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Beo Media en I tunes

    Ik heb een apple tv die ik nog moet aansluiten op de beovision 7.
    Ik lees dat de Beo4 afstandbediening werkt met apple tv. Is dat zo, en hoe werkt dat: gaat dit via de beovision 7, zodat ik de remote van de apple tv niet meer hoef te gebruiken?
Page 1 of 1 (18 items)