in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-14-2008 10:18 PM by Bingo. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-12-2008 6:48 PM

Witte toets vervanger voor Topfield ontvangers icm B&O STB-C

In de loop van de tijd heb ik de indruk gekregen dat er mede forumleden zijn die een Topfield

satellietontvanger gebruiken

In tegenstelling tot de 4000PVR, wordt er bij de 5XX0PVR model gebruik gemaakt van een witte toets om een opname te wissen.

En die wordt niet ondersteund door de STB-C.

Nu is dat bij de meeste niet zo'n groot probleem. Maar bij mij hangt de ontvanger vertikaal achter de Avant en dat maakt dat het richten van de originele afstandsbediening van de topfield toch wat lastiger.

Op het general forum is onlangs deze vraag ook voorgesteld en kwam Neil daar met de oplossing.

De oplossing is een zgn kleine tap, die je in de map Autostart plaatst van je topfield.

Deze tap maakt het mogelijk om op het moment dat de witte toets vereist is, een Go + Stop instructie te geven die hetzelfde doet.

Dus de Go + Stop is op dat moment de vervanger van de witte toets.

Ikzelf heb hem geinstalleerd en hij werkt perfect.

Als bijlage heb ik hem bijgevoegd.

Beobuddy.

• 03-13-2008 5:34 AM In reply to

Re: Witte toets vervanger voor Topfield ontvangers icm B&O STB-C

Je kaart het nu zelf weer aan. Toen ik jaren geleden al aankaartte hier dat het gemis van de witte toets een misser is in de software van B&O werd ik hier uitgelachen en vond men het onzin, onbelangrijk en ach en hihihihi hahaha. Fijn om om te zien dat iemand nu het gemis zelf ervaar van die witte toets. Bedankt trouwens voor die TAP. Ik zelf gebruik twee TAPS op de Topfield. De Improbo en de 3PG. Ik weet niet welke van de twee TAPS dit doet, maar ik kan nu bestanden verwijderen van de harde schijf door op ^ te drukken en daarna op stop. Werkt ook perfect. Is een enorme verbetering, moest altijd de originele afstandsbediening erbij houden in het verleden.
  • 03-13-2008 3:07 PM In reply to

Die discussie heb ik destijds voorbij zien komen inderdaad.

Maar ondanks de suggestie van leden die er zgn een oplossing voor hadden, was er niemand die daadwerkelijk een oplossing aandroeg.

Dus vandaar deze bijdrage.

Er is wel eens gespeculeerd dat dit bewust niet ondersteund werdt omdat bijv. deze combinatie dan een (te grote en goedkope) alternatief/concurent zou zijn voor de toen net gereleaste HDR.

Zelf gebruik ik alleen de Silverline tap i.c.m. met deze tap.

Ik heb toen wel andere taps geprobeerd als alternatief voor het wissen, maar dan kon je TF weer instabiel worden doordat sommige taps elkaar overlappen qua functionaliteit.

Ik gebruik de Silverline omdat deze

- automatisch opnames 'snachts decodeert.

- Ook Epg 'snachts ophaalt.

- T4 opnamefunktionaliteit heeft.

- bij direct opnemen het infoscherm weergeeft waarbij je kunt kiezen om het huidige of volgende programma al of niet verlengd wilt opnemen.

- veel info weergeeft over de status van de ontvanger

- je eigen masker kunt samenstellen.

• 03-13-2008 3:37 PM In reply to

Wat is T4 opnamefunctionaliteit?

Ik heb trouwens ook de Siverline-TAP gebruikt. Jammer dat deze niet doorontwikkeld is. Was een prima ding!!

• 03-14-2008 3:41 PM In reply to

T4 opnamefunctionaliteit is een soort virtuele tuner T4.

Als je op een avond 2 opnames wilt maken die elkaar overlappen, dan moet je normaliter letten op welke Tuner (T1 of T2) je de opname wilt maken.

Je zal dit wel eens hebben meegemaakt. Je krijgt een foutmelding van Topfield als je 2 timer-opnames op dezelfde tuner probeert te programmeren die elkaar overlappen.

Soms heb je ook dat als je een timer-opname hebt geprogrammeerd, de topfield omschakelt naar het kanaal/tuner waar het programma wordt opgenomen. Dan moet je zelf weer opnieuw naar het kanaal zappen naar waar je zat te kijken. Dan schakel je dus over naar de vrije tuner.

Door gebruik te maken van de Silverlinetap, gebruik je de timer-mogelijkheid van Silverline. Hier kun je kiezen voor de behalve een opname op Tuner 1 of 2, ook een Tuner 4.

In het geval dat je dit gebruikt, zal de geprogrameerde opname gemaakt worden op de andere tuner dan waar je naar zit te kijken.

Dus de topfield schakelt dan niet naar het kanaal wat wordt opgenomen en hoef je niet terug te zappen naar het kanaal wat je aan het kijken was.

In geval dat je 2 opnames programmeerd, zal de tap zelf kijken welke tuner beschikbaar is op het moment dat de opname start.

Dus kijk je op tuner 1, dan start de eerste opname op tuner 2 en wordt een 2e (overlappende) opname weer op tuner 1 gestart.

Het komt er kort op neer dat je je niet meer druk hoeft te maken naar welke tuner je kijkt en moet opnemen zolang de zenderlijsten voor beide tuners gelijk zijn en je over twin LNB's beschikt.

• 03-14-2008 10:18 PM In reply to

Ohw, weer wat geleerd. En ik altijd maar die T4 functie uitschakelen omdat ik geen vier tuners ingebouwd heb :-)
Page 1 of 1 (6 items)