in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-14-2008 8:06 AM by Ignace. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-14-2008 7:22 AM

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

BV3, goed alternatief voor Avant ?

Mijn ouders zijn aan een andere tv toe.
    Ze kijken weinig tv, en hun Trinitron heeft het lang volgehouden.
    Om een lcd/plasma geven ze weinig tot niets, zodoende ben ik voor hun
    op zoek naar een geschikte CRT.

Ik heb een MX7000 aan vader gegeven voor op zijn kantoor;
    teletext staat de hele dag aan en door de actieve speakers
    wordt het geluid van een Beomaster weergegeven.
    Hij is zeer tevreden over de MX, bedieningsgemak en geluidskwaliteit zijn top.

Een Avant vinden ze op zich wel mooi, maar te dominant aanwezig.
    Omdat ik regelmatig lees dat leden zo tevreden zijn over hun BV3,
    zou ik graag willen weten of dat wellicht een goed alternatief zou zijn voor een Avant,
    en waar ik op moet letten / verschillen in uitvoering / types.  

Graag jullie mening / ervaring.

• 03-14-2008 7:39 AM In reply to

Re: BV3, goed alternatief voor Avant ?

Hoi Ignace,

Het hangt er een beetje vanaf waar jouw ouders de TV willen plaatsen. Bij plaatsing op een TV-meubel / kastje of iets dergelijks is een BV 3 handiger dan een Avant. Eerlijk gezegd vind ik overigens een BV 3 met de rand eromheen ook wel redelijk dominant aanwezig, maar ja, dat is een kwestie van smaak. Qua beeld zijn beide opties prima, ik geef zelf een lichte voorkeur aan 100 Hz die ik tot voor kort zelf ook heb gehad. Qua geluid scoort de Avant m.i. net iets beter en is bijvoorbeeld ook geschikty (bij DVD-versie) om CD's af te spelen. Dit heeft de BV 3 nu net weer niet.

groeten,

Rob

Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 03-14-2008 7:46 AM In reply to

Hallo Ignace,

Boeiende keuze ; ben zelf vorig jaar overgestapt van een Avant [staat nu bij dochterlief op haar {slaap}kamer]  plus MX4000 naar 2 x BV3 en er nog steeds geen spijt van gehad, m.a.w. ik vind de BV3 een zeer goed alternatief voor de Avant.

Ook voor ons was de grootte van de Avant [mede] bepalend voor de overgang naar de BV3.

Qua beeld ontlopen ze elkaar niets, qua geluid is de Avant beter maar was bij ons niet relevant en zo ook bij jouw vader niet [alles loopt immers via de master en de actieve speakers] zonder aangesloten master en speakers is het geluid van de BV3 zelf overigens ook perfect, maar ja dan ontbreekt het DTS geluid ! in onze slaapkamer staat de BV3 geheel stand alone en geeft een voortreffelijk beeld en geluid.

Indien de BV3 uitsluitend voor genoemd doel gebruikt wordt, maakt de uitvoering cq. opties niet zo veel uit; een AR scherm is wel erg practisch, indien de TV in een lichte kamer staat en de laatste modellen hebben een iets verbeterde [beeld]software. Het verschil tussen een AR scherm of niet is trouwens best wel groot : het beeld van de BV3 met AR in onze woonkamer is beduidend mooier/warmer/rustiger dan het beeld van de BV3 zonder AR in onze slaapkamer, maar in een slaapkamer waar het meestentijds schemer tot donker is, mis je het AR scherm niet.

Beide toestellen zijn van de eerste generatie [type 8800] en voldoen uitstekend.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-14-2008 7:52 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hoi Rob,

Dank voor je reply.

Mijn ouders hebben op het moment hun tv op een tafel staan,
    vreselijk onding om te zien die Sony (maar kwalitatief goed).

Ik heb hun al aangegeven dat een Avant op zich minder ruimte
    zou innemen (qua diepte in vergelijking met de tafel),
    maar het gaat ze denk ik om het geheel (frontaal oppervlak Avant loopt door) 

De lijst van BV3 is idd ook vrij dominant, dus sluit ik een MX8000 of MX7000 niet uit.
    De BV3 kwam in me op juist vanwege de lijst, omdat die een kleur heeft,
    (bij een MX is die altijd zwart)

Qua geluid gaan ze er altijd op vooruit, de Sony heeft zeer schel geluid.

Groet,
    Ignace

• 03-14-2008 8:06 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

beologisch:

Hallo Ignace,

Boeiende keuze ; ben zelf vorig jaar overgestapt van een Avant [staat nu bij dochterlief op haar {slaap}kamer]  plus MX4000 naar 2 x BV3 en er nog steeds geen spijt van gehad, m.a.w. ik vind de BV3 een zeer goed alternatief voor de Avant.

Ook voor ons was de grootte van de Avant [mede] bepalend voor de overgang naar de BV3.

Qua beeld ontlopen ze elkaar niets, qua geluid is de Avant beter maar was bij ons niet relevant en zo ook bij jouw vader niet [alles loopt immers via de master en de actieve speakers] zonder aangesloten master en speakers is het geluid van de BV3 zelf overigens ook perfect, maar ja dan ontbreekt het DTS geluid ! in onze slaapkamer staat de BV3 geheel stand alone en geeft een voortreffelijk beeld en geluid.

Indien de BV3 uitsluitend voor genoemd doel gebruikt wordt, maakt de uitvoering cq. opties niet zo veel uit; een AR scherm is wel erg practisch, indien de TV in een lichte kamer staat en de laatste modellen hebben een iets verbeterde [beeld]software. Het verschil tussen een AR scherm of niet is trouwens best wel groot : het beeld van de BV3 met AR in onze woonkamer is beduidend mooier/warmer/rustiger dan het beeld van de BV3 zonder AR in onze slaapkamer, maar in een slaapkamer waar het meestentijds schemer tot donker is, mis je het AR scherm niet.

Beide toestellen zijn van de eerste generatie [type 8800] en voldoen uitstekend.

Hallo Leon,

Dank voor je antwoord.

Even voor de duidelijkheid; de MX7000 staat bij vader op kantoor
    en wordt gebruikt voor achtergrondmuziek (zwaar klassiek/ zeer laag geluidsniveau)
    en voor weergave teletext.

De BV3 zou gebruikt worden in de tv-kamer, waar nu een Sony Trinitron op een tafel staat.
    Ziet er niet uit, maar is nooit anders geweest en ze hechten er in die zin ook niet veel waarde aan
    omdat het een tv-kamer is.
    Wanneer het hun huiskamer zou zijn, zou het een ander verhaal zijn. 

De Sony werkt nog steeds prima, maar mede door de omschakeling op 16:9 door merendeel van de NL-zenders,
    waardoor het beeld nóg kleiner is(zwarte balken boven- en onderzijde scherm), wordt het tijd voor iets anders.

Terug naar de BV3;
    mede door je/jullie positieve ervaringen met BV3 en de mening van mijn ouders m.b.t. Avant,
    lijkt het me een geschikt toestel voor mijn ouders. 

Goede tip m.b.t. het AR-scherm;
    lijkt me ideaal, daar kamer idd zeer licht is en vooral in de zomer (lang licht) is er spiegeling van de zon.

Groet,
    Ignace 

Page 1 of 1 (5 items)