in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-14-2008 2:02 AM by Roger. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-08-2008 10:41 AM

    Erfaringer med Beo 5

    Lurer på om jeg skal kjøpe en Beo 5, men har hørt mye negativt om den. Noen som har noen erfaringer som de vil dele?

  • 04-08-2008 12:59 PM In reply to

    • Pentagon
    • Not Ranked
    • Joined on 08-18-2007
    • Drammen, Norway
    • Posts 39
    • Gold Member

    Re: Erfaringer med Beo 5

    Hva negativt har du hørt? Jeg har den ikke selv, men har prøvd den i butikk. Syns den virker genial, MEN er litt tilvenning med tanke på bruk. (Ganske uvant konsept i forhold til Beo4) Men som jeg forstår kunne det opprettes forskjellige soner (feks stue, kjøkken, soverom) hvor som du navigerer deg mellom og det opprettes styringsfunksjoner som KUN gjelder ditt oppsett.

     Jeg syns det virker ganske smart, så kvitter du deg med alle mulige kanpper og funksjoner du ikke har bruk for.. samt at man får kanal ikoner lagt inn skreddersydd etter kanallisten på Tv'n din.

    Mvh Pentagon - BV 8-40 - BeoLab 8000 - BC 9500 - BG 9500 - BV 1

  • 04-14-2008 2:02 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Erfaringer med Beo 5

    Hvis du er godt kjent med Beo4 vil du nok oppfatte Beo5 som noe tungvint i starten, mens brukere som ikke er kjent med betjeningskonseptet til Beo4 vil finne Beo5 vesentlig enklere å forholde seg til.

    Beo5 blir på sett og vis det du ønsker: Du kan døpe om "DTV" til "TV - digital", la "TV" hete "TV -analog" osv - du kan legge til LIGHT-kommandoer i makroen for f.eks.DVD slik at du alltid får en "movie setting" i rommet når du velger denne. Og det er veldig greit å kunne ha dine favorittkanaler i form av logoer på første siden, uavhengig av hvor din programleverandør har valgt å plassere dem i sin kanalliste. Du får også opp "STB menyen" på touch-skjermen, slik at du ikke trenger å huske hvor tv guiden ligger (f.eks. Go + 1 osv) - her trykker du bare på f.eks. "TV GUIDE".

    Beo5 har dynamisk belysning av tastene, slik at den er en revolusjon i et mørkt rom sammenlignet med Beo4. Barn finner det vesentlig mere logisk å trykke på Disney-logoen enn å huske et kanalnummer.

    Ulempen med Beo5 er det kan være tidkrevende å få den skreddersydd til dine behov - du må nemlig ta turen innom din forhandler for hver justering som skal gjøres.

    Roger

Page 1 of 1 (3 items)