in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-06-2007 11:59 AM by Ericvr6. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-26-2007 3:45 PM

beolab 8000 lichte brom

Ik heb mijn beolabs 8000 aangesloten op een cyrus voorversterker en hoor als ik mijn oor vlak voor de speakers hou een hele lichte brom. Wie herkent dit en wat is het?Surprise
  • 11-28-2007 5:42 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Re: beolab 8000 lichte brom

Inderdaad, controleer de stekers en kabeltjes. Dit had ik ook bij mijn eerste opstelling NAD voorversterker met BL8000.

Wat mijn BL8000 betreft, deze ruizen. En dat is vooral hinderlijk bij zachte pasages. Maar dat is volgens BenO, volgens ontwerp!? en niets aan te doen. Dit geldt ook voor het laatste model. Ik had volgens de BenO Nederland monteur te goede oren, want dat hoorde toch niemand. Al met al ben ik nog steeds te vreden met de BL8000.

Muzies, Hans Kroon
  • 11-28-2007 10:10 AM In reply to

te goede oren???    belachelijk!

een luidspreker voor zoveel geld mag geen ruis geven.

Het was trouwens al midderen mensen op gevallen.

• 11-28-2007 10:28 AM In reply to

Zit er (nog) geen up-date in de pen voor de beolab 8000?
  • 11-29-2007 5:08 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

koning:

te goede oren???    belachelijk!

een luidspreker voor zoveel geld mag geen ruis geven.

Het was trouwens al midderen mensen op gevallen.

Maar via B&O Nederland en diverse dealers was er 'niets'aan te doen. Had te maken met de opzet van de versterker, zodat die beter zou reageren, etc blah etc.

Ook het laatste model (door B&O Nederland) meegenomen ter vergelijking vertoonde deze ruis, deze heb ik dus niet genomen:) Misschien had ik die wel moeten nemen, dan had ik iets meer laag gehad. Ik heb ook bij een andere dealer gevraagd hier in de buurt of er geen techneut in de 'toko' aanwezig was die wel wist wat hij moest doen om een en ander aan te passen. Maar helaas. Mocht er dus iemand zijn die wel een dealer weet met eigen reparatie,die er brood inziet een en ander aan te passen dan hoor ik dat graag.

Muzies, Hans Kroon
  • 12-02-2007 11:07 AM In reply to

ErmZodra de speakers van stand-by naar actief gaan (van rood naar groen) en ik koppel de cinch los (ik gebruik geen powerlink) dan hoor ik de ruis. het lijkt wel een ruis van de versterkers van de beolabs. ik ben het met de reactie eens dat dit voor speakers van bijna, 2000,- p. stk. niet erg acceptabel is.

En nu? wie heeft ervaring met het oplossen hiervan?

• 12-02-2007 11:49 AM In reply to

Via de cinch werkt idd niet lekker, omdat de speakers dan nog, bij het uitzetten, een minuut of 10 aan zullen blijven en ruisen.

Er is wel een oplossing, maar die is wel technisch van aard: Een powerlink-kabel modificeren. Speaker-kant PL, voorversterker-kant cinch. Er zit 1 draadje in de kabel die bepaalt of de speaker uit (0 volt) of aan (5 volt) gaat. Dit (gele) draadje moet nog verbonden worden met een 5 volt van je voorversterker.

Op deze manier werkt de beolab dan hetzelfde als dat ie op een B&O produkt wordt aangesloten. 

• 12-02-2007 4:32 PM In reply to

DoubleU, dank voor deze tip. Ik ben wel vrij handig maar snap je laatste opmerking niet helemaal. Het draadje verbinden met een 5 volt... Hoe doe ik dit?

• 12-02-2007 5:00 PM In reply to

Ik bedoelde een 5 volt proberen te vinden in je voorversterker, en die naar buiten brengen. Vervolgens de pl-kabel aan het einde de plug eraf knippen en verbinden met je cinch van je versterker en de 5 volt.

In de pl-kabel zitten 3 kleuren, die je nodig hebt. Geel, groen en bruin. Aan de voorversterker-zijde de pl-kabel afknippen en strippen.

- Groen en massa > cinch (rechts) 

- Bruin en massa > cinch (links)

- Geel > 5 Volt (om het luidspreker-relais te activeren)

De andere kant van de pl-plug gaat dan gewoon in je 8000. Het is niet de meest elegante oplossing, maar die verbindingen zitten toch aan de achterkant van je voorversterker. 

Ik zou zo verder ook geen andere oplossing weten. Hoop dat ik duidelijk ben zo.

• 12-02-2007 5:15 PM In reply to

Helder zo, hiermee schakel ik dus de 8000's gelijk aan en uit met mijn verterker. De ruis zal dus wel zo blijven als eea aanstaat. Via een b&o dealer inmiddels bevestigd gekregen dat de ruis er gewoon inzit bij de beolabs... Snap je dat nou?
  • 12-02-2007 5:33 PM In reply to

Ik vermoed dat die ruis alleen optreedt met het activeren van de speaker via de cinch. Via powerlink zou het toch echt weg moeten zijn.
  • 12-03-2007 6:33 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Neen, Helaas, de ruis is er ook met PowerLink Whistle aansluiting. Dat is mijn ervaring, snik.

Muzies, Hans Kroon
  • 12-06-2007 11:59 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

ronniebuis:
    Ik heb mijn beolabs 8000 aangesloten op een cyrus voorversterker en hoor als ik mijn oor vlak voor de speakers hou een hele lichte brom. Wie herkent dit en wat is het?Surprise

gisteren had ik dat ook bij mijn beolab 8000 en beolab 2  een electrischiteitdraad van een lamp lag toen iets te dicht bij de link kabels

iets verlecht weg brom. bingo heet dat niet interverentie?

Page 1 of 1 (16 items)