in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-02-2007 6:09 AM by Albert. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-26-2007 9:38 AM

• Albert
    • Not Ranked
    • Joined on 11-26-2007
    • Posts 2
    • Bronze Member

Beo 7 icm set top box

Ik heb enige tijd geleden een set top box van samsung ( DCB 9401R) laten aansluiten op een Beovision 7. Nu heeftSamsung ook een set top box met ingebouwde harddisk recorder, ( DCBP850R). Deze komt vooralsog niet voor in de lijst met STB codes van B&O. Je kunt hem dus wel aansluiten, alleen niet bedienen met de BEO4.

Ik heb 2 vragen.

Zijn er types bekend met ingebouwde harddisk recorder die wel op deze wijze kunnen worden aangesloten (wellicht afhankelijk van de regionale aanbieder van digitale tv - in mijn geval @home van Essent).  

Aangezien het wel door B&O kan worden geprogrammeerd, echter kosten ad E 500.-- in rekening worden gebracht, zijn er wellicht meer gebruikers die hier interesse in hebben. Immers de kosten zijn eenmalig en nadien kan een ieder er gebruik van maken. 

Graag een reactie

• 11-29-2007 5:21 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Beo 7 icm set top box

Hallo Albert,

Welkom bij BeoWorld. 

Smile 

Welke STB's met harddisk bedienbaar zijn met Beo4 weet ik niet,

op het moment biedt @home de volgende STB's met harddisk aan :  

- Humax Duovisio iPVR-9200C

- Samsung DCB-P850R 

- (evt. ook de Siemens Gigaset M750, is uitbreidbaar met harddisk)

Zou iemand met een BV7 kunnen checken of deze in de lijst voorkomen ?

Mocht je een specifieke voorkeur hebben voor een bepaald merk & type STB met harddisk,
    dan is er, naast de mogelijkheid die je aangeeft (door dealer laten programmeren),
    ook de mogelijkheid om via een Lintronic converter de STB met Beo4 te bedienen.

Kost ongeveer de helft, maar heeft als nadeel dat je zelf de codes van de afstandbediening moet aanleren.
    (éénmalig, waarna je de STB gewoon met Beo4 kunt bedienen)

Voordeel is dat je vrijwel elk ander non-B&O apparaat kunt bedienen met Beo4

• 12-01-2007 7:51 AM In reply to

Ignace:

Hallo Albert,

Welkom bij BeoWorld. 

Smile 

Welke STB's met harddisk bedienbaar zijn met Beo4 weet ik niet,

op het moment biedt @home de volgende STB's met harddisk aan :  

- Humax Duovisio iPVR-9200C

- Samsung DCB-P850R 

- (evt. ook de Siemens Gigaset M750, is uitbreidbaar met harddisk)

Zou iemand met een BV7 kunnen checken of deze in de lijst voorkomen ?

Mocht je een specifieke voorkeur hebben voor een bepaald merk & type STB met harddisk,
    dan is er, naast de mogelijkheid die je aangeeft (door dealer laten programmeren),
    ook de mogelijkheid om via een Lintronic converter de STB met Beo4 te bedienen.

Kost ongeveer de helft, maar heeft als nadeel dat je zelf de codes van de afstandbediening moet aanleren.
    (éénmalig, waarna je de STB gewoon met Beo4 kunt bedienen)

Voordeel is dat je vrijwel elk ander non-B&O apparaat kunt bedienen met Beo4

Hallo Albert en Ignace

Ik krijg volgende week mijn BV7 Mk3 en zal erna kijken of de codes van de Humax en/of Samsung instaan. Volgens geruchten komen er beging volgend jaar een paar nieuwe Sat Boxen met HDMI en HD op de markt - ook voor o.a. @Home. Hier wacht ik zelf nog op en tot dan probeer ik met de Humax-Fox 

Welkom bij BeoWorld trouwens Albert!

Groeten,

BeoDane 

• 12-02-2007 6:09 AM In reply to

• Albert
    • Not Ranked
    • Joined on 11-26-2007
    • Posts 2
    • Bronze Member

Ignace, Beodane,

bedankt voor jullie reactie. Ik heb geen voorkeur voor het type/merk set top box. Belangrijk is dat deze kan worden bediend mbv de Beo4, daar deze apparatuur is/wordt geplaatst in een aparte inbouwkast, en derhalve niet kan worden bediend met de bijgeleverde afstandsbediening. Lintronic converter is inderdaad wellicht een oplossing, echter deze alleen voor een digitale ontvanger/recorder aanschaffen heeft niet mijn voorkeur; ik heb alleen maar B&O apparatur(behalve dan die STB)

Daar de lijst van ondersteunde apparatatuur regelmatig wordt uitgebreid wacht ik wel even af.

Groet,

Albert

Page 1 of 1 (4 items)