in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-07-2007 2:19 PM by Ignace. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-29-2007 12:38 PM

DVD/HD recorder met DVB-S

De DVD2 van B&O is nog gericht op analoge antenne ingang signalen.

Voor de geïnteresseerden in DVB-S (digitale sateliet tuner) het volgende:

Leverbaar vanaf oktober 2007 de Panasonic DIGA DMR-EX80S DVD/HD recorder.

Deze video recorder heeft een 160 Gbyte hardeschijf, DVD speler/brander, Common Interface (CI-slot), SD memory kaart lezer,

scaler naar 1080p beeldlijnen via HDMi.

DVD formaten [DVD-RAM, -RW, -R, -R (DL), +RW, +R, +R (DL)] uen speelt ook JPEG, MP3 en DivX.

Prijs ongeveer 500 Euro

Link naar de Duitse site:

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=4@-@1@14@54@@@@@@DMR-EX80SEGS@DVD-Recorder@

Groet, Robert

• 09-30-2007 8:57 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: DVD/HD recorder met DVB-S

De Panasonic HDD-DVD-recorder die ik al een tijd gebruik (DMR EH50) wil ik graag vervangen door een
    model met grotere harde schijf, HDMI-uitgang en ingebouwde digitale tuner.

Bij het vergelijken viel me op dat de meeste HDD-DVD-recorders nog steeds alleen over een analoge tuner beschikken !

Een verkoper zei me dat dat voornamelijk te maken heeft met de verschillen per land en de verschillende systemen,
    DVB-T, S, C, H, ...

Mijn huidige digitale tuner (kabel, DVB-C, Samsung DCB-9401R) heeft alleen SCART,
    en graag zou ik naast een andere DVD-HDD-recorder ook een digitale ontvanger willen aansluiten
    die modernere aansluitingen biedt i.v.m. HD, maar er schijnen nogal wat problemen te zijn met HD-ontvangers.

Heeft iemand ervaring met bijv. de HD-tuner van Samsung ?

• 10-01-2007 6:03 AM In reply to

Veel harddiskrecorders hebben tegenwoordig wel een DVB-T tuner ingebouwd. Maar ingebouwde kabeltuners zie je nog niet veel.

Er zijn ook nog  fabrikanten die in de middeleeuwen zijn blijven hangen en het presteren een gloednieuwe harddiskrecorder te lanceren met alleen analoge tuner ... 

• 10-01-2007 6:32 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bingo:

Veel harddiskrecorders hebben tegenwoordig wel een DVB-T tuner ingebouwd. Maar ingebouwde kabeltuners zie je nog niet veel.

Er zijn ook nog  fabrikanten die in de middeleeuwen zijn blijven hangen en het presteren een gloednieuwe harddiskrecorder te lanceren met alleen analoge tuner ... 

In welke richting / merken moet ik zoeken ?
    Bij Sony zie ik 1 model met DVB, de RDR HXD1070B, die heeft 2 tuners; 1 analoog en 1 digitaal (DVB-T)
    Ik woon in grensstreek en zodoende is het mogelijk om DVB-T van Nederland, België en Duitsland te ontvangen. 

Aanbod zenders echter zeer beperkt (afgezien van Free-To-Air)., zodoende kom ik toch uit bij
    DVB-S en DVB-C, maar die vind ik weer niet in specs van HDD-DVD-recorders, dus zal ik weer een losse
    digitale ontvanger moeten aanschaffen, die helaas weer alleen via SCART kan worden aangesloten.

Het is net alsof de aansluitingen van de digitale ontvangers "achter lopen"  op die van bijv. DVD-recorders.

• 10-01-2007 3:18 PM In reply to

Ignace, zit jij op het home kabelnetwerk?

In dat geval gewoon even wachten op de scientific atlanta HDTV PVR die er aan komt. Heb je gelijk bijna alles wat je zoekt in 1 apparaat.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2007/05/scientific_atlanta_hdtv_p.shtml

• 10-02-2007 3:44 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Het probleem is dat de kabelmaatschappijen hun eigen decoders op de markt zetten. Ik zit in het UPC-gebied en iedereen kent de verhalen over de stroomslurpende, hete en trage decoders die ze leveren, decoders die een eigen protocol kennen en waar je dus geen vervanging voor kunt zoeken.

Overigens kent UPC zegge en schrijve _twee_ HD-kanalen, Discovery en NG, dus is het niet-digitaal zijn van de tuners etc maar een marginaal probleem. En van de zwaar gecomprimeerde DVB-T die in NL geleverd wordt ben ik ook niet erg onder de indruk, ik heb geen idee of er nog HDTV in de planning zit.

Wat ik wel weet is dat het NOS-Journaal (als laatste programma) pas sinds twee weken in breedbeeld uitzendt dus als dit tempo blijft doorgaan is de scart-aansluiting nog vele jaren nodig.

Bart

• 10-02-2007 11:49 AM In reply to

Nou Bart. Met alle respect maar je praat een beetje onzin nu. Bij analoge breedbeelduitzendingen krijg je alle uitzendingen in letterbox door. Het beeld moet dus opgeblazen worden om beeldvullend te worden weergegeven op een breedbeeldtelevisie. Dat je hierbij behoorlijk wat resolutie inlevert spreeekt voor zich.

Bij digitale doorgifte in anamorphe van breedbeeld hou je de volledige horizontale en verticale resolutie wel.

• 10-02-2007 5:27 PM In reply to

Bart:

Het probleem is dat de kabelmaatschappijen hun eigen decoders op de markt zetten. Ik zit in het UPC-gebied en iedereen kent de verhalen over de stroomslurpende, hete en trage decoders die ze leveren, decoders die een eigen protocol kennen en waar je dus geen vervanging voor kunt zoeken.

UPC zend zijn hele basispakket ongecodeerd uit. Elke DVB-C ontvanger kan dit weergeven, ook als je alleen betaalt voor je analoge pakket. Voor gecodeerde zenders heb je idd hun decoders nodig.

• 10-03-2007 4:17 PM In reply to

Ignace:

graag zou ik naast een andere DVD-HDD-recorder ook een digitale ontvanger willen aansluiten
    die modernere aansluitingen biedt i.v.m. HD, maar er schijnen nogal wat problemen te zijn met HD-ontvangers.

Hoi Ignace,

hier een rijtje met HDTV ontvangers:

Digicorder HD S2

Homecast HS 8100 (met vaste schijf)

Topfield TF 7700 HDPVR (met PC netwerk) 

Humax HDR-5000 (met hardeschijf)

Dreambox 8000 (twintuner en USB)

Veel gooooogle plezier ....

Groet, Robert

• 10-04-2007 4:59 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Bingo:
    Bij analoge breedbeelduitzendingen krijg je alle uitzendingen in letterbox door. Dat je hierbij behoorlijk wat resolutie inlevert spreeekt voor zich.

Daar heb je natuurlijk gelijk aan!

Toch valt de digitale kwaliteit van UPC me tegen (alleen bij anderen op 'gewone' TV's gezien) en van Digitenne helemaal. De overstap naar HD-TV wil ik wel maken tezijnertijd (dat is echt veel beter!) maar voorlopig is er nog vrijwel geen content. En gezien het tempo van de diverse omroepen gaat dat ook nog wel even duren ben ik bang (vandaar mijn opmerking over breedbeeld dat nog maar sinds kort in NL gevoerd wordt).

Wel goed nieuws is dat UPC blijkbaar de standaardkanalen niet codeert maar met een gewone DVB-C ontvanger te ontvangen is; geen goed nieuws is dat ik dus blijkbaar een digitale èn een HD-recorder nodig heb tzt. Of is dat in hetzelfde apparaat te integreren?

Al met al zie ik door de bomen het bos niet meer en blijf ik nog maar even analoog kijken en mijn HDR1 gebruiken Sad

Bedankt in ieder geval voor de aanvulling (en terechtwijzing Big Smile) ik ben weer wat wijzer geworden!

Bart, die qua techniek net zo snel als B&O gaat

• 10-07-2007 2:11 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bingo:

Ignace, zit jij op het home kabelnetwerk?

In dat geval gewoon even wachten op de scientific atlanta HDTV PVR die er aan komt. Heb je gelijk bijna alles wat je zoekt in 1 apparaat.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2007/05/scientific_atlanta_hdtv_p.shtml

Ja, ik zit op het Home-netwerk,
    komende week krijg ik de Samsung HD ontvanger, de huidige Samsung STB-C gaat naar mijn ouders,
    die willen nu ook digitale tv.
    Mocht het bevallen, dan gaat ook mijn Samsung LCD naar hun, en haal ik me een plasma,
    waarschijnlijk een Panasonic, daar was ik van onder de indruk.

Smile 

• 10-07-2007 2:19 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

-multimedia Robert-:
    Ignace:

graag zou ik naast een andere DVD-HDD-recorder ook een digitale ontvanger willen aansluiten

Hoi Ignace,

hier een rijtje met HDTV ontvangers:

Digicorder HD S2

Homecast HS 8100 (met vaste schijf)

Topfield TF 7700 HDPVR (met PC netwerk) 

Humax HDR-5000 (met hardeschijf)

Dreambox 8000 (twintuner en USB)

Veel gooooogle plezier ....

Groet, Robert

Thanks,

het is een Samsung HD ontvanger (DCB-H 360R) geworden voor STB-C,
    voor STB-T wordt het een Panasonic dvd-hdd-recorder met twin-tuner.

Page 1 of 1 (12 items)