in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-23-2009 12:28 AM by beocool. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-03-2009 3:11 PM

Soap Beolink 7000? Jammer dan! Ga er maar even voor zitten...

Via Ebay Duitsland een Beolink 7000 gewonnen voor 250 euro inclusief verzendkosten.

Geld wordt overgemaakt via bankoverschrijving naar verkoper.

Na 1 week navraag bij verkoper of het geld inmiddels was ontvangen blijkt het geld weer op mijn rekening te zijn teruggestort. Verkoper had een, volgens zijn zeggen, een verkeerd IBAN nummer doorgegeven gekregen van “quote”: that stupid women from the bankhouse”.

Nieuw IBAN nummer doorgegeven en transactie nogmaals uitgevoerd.

Bij navraag na een aantal dagen kreeg ik een nogal lomp mailtje terug of ik wel goed bij mijn hoofd was te denken dat het geld zo snel overgemaakt zou zijn. Afijn, na een week of anderhalf maar weer eens geïnformeerd of het geld al binnen was. Dit keer een wat fatsoenlijker antwoord terug met de melding dat het geld was gestort en of ik het adres voor alle zekerheid nogmaals wilde doorgeven. De Beolink 7000 zou dan direct per post verstuurd worden en track en tracé nummer zou worden doorgegeven. Na een week niets gehoord te hebben maar weer eens gevraagd voor een update. Kreeg na een week een bericht van zijn vriendin dat “hij” ziek was en in het ziekenhuis zou liggen. Zij zou er voor zorgen dat het pakket die inmiddels al klaar zou liggen voor verzending via DHL opgestuurd zou worden. Na een aantal dagen kreeg ik gelukkig een track en tracé nummer door. Met dit nummer kon ik inderdaad het verzendproces vanuit Duitsland volgen. Na een dag was het pakket in al in Nederland aangekomen. Paar dagen later, volgens het verzendproces dat ik kon volgen via de Duitse DHL site, zag ik tot mijn verbazing dat het pakket reeds was aangeboden maar niemand thuis werd aangetroffen. Direct gebeld naar de Nederlandse DHL en deze verwees mij door naar Selektvracht koeriersdienst. Blijkt dus dat DHL de verzending in Nederland overdraagt aan Selektvracht. Gebeld naar Selektvracht die meldde dat het pakket inderdaad tevergeefs werd aangeboden aan geadresseerde. Bleek bij verdere navraag dat in de postcode de verkeerde letters zijn gebruikt, zeg maar 5235DT (mijn postcode) was 5235VG. Adres zelf stond er gewoon goed op. Er word alleen gekeken naar de postcode en huisnummer en niet naar het adres.

Inmiddels was volgens Selektvracht het pakket retour afzender gestuurd, dus terug naar Duitsland. Verkoper op de hoogte gebracht dat hij dus de verkeerde postcode letters had opgegeven. Met veel Duitse scheldkanonades werd mij duidelijk gemaakt dat volgens het verzendbewijs die hij nog in zijn bezit had wel degelijk de juiste postcode was opgegeven. Ik kon dus de pot op met mijn *** pakket en was dus geenszins van plan om het pakket die hij ook nog niet had ontvangen terug te sturen. Inmiddels om advies gevraagd bij DHL Duitsland en Selektvracht en de situatie uitgelegd. DHL bevestigde dat er inderdaad 2 keer een poging was gedaan om het pakket te bezorgen en dat het retour was richting verkoper in Duitsland. Ikzelf ben er eigenlijk ook wel van overtuigd dat verkoper de juiste postcode heeft opgegeven en dat er iets mis is gegaan in het verzendproces. Kortom, naar mijn Beolink kan ik dus fluiten en ben 250 euro armer.

Zal er waarschijnlijk nooit achter kunnen komen of verkoper zijn Beolink inmiddels heeft terug gekregen en zo ja of hij bereid is dat ding (op wiens kosten?) naar mij terug te sturen. Hij was wel bereid tussen alle scheldwoorden door een kopie te sturen van het verzendbewijs waarin zijn gelijk werd bevestigd betreffende het postcode verhaal.

Ik heb veel transacties gedaan met Duitse verkopers die tot op heden altijd goed is verlopen, maar ja, eens zal het gebeuren dat je toch geconfronteerd word met een situatie die ik net verwoord heb. Mijn concrete vraag na dit lange verhaal is, wat kun je verder nog????

Deze soap is inmiddels al bijna 2 maanden aan de gang! Wordt misschien vervolgd...

B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735

Beovirus? What's that?

• 12-04-2009 11:14 AM In reply to

Re: Soap Beolink 7000? Jammer dan! Ga er maar even voor zitten...

Wat een ellende. Om dit soort problemen te voorkomen haal ik het altijd zelf op, als ik zelf iets koop via ebay of marktplaats. Ik weet zo gauw even geen oplossing voor je probleem, vrees ik. Geef de moed nog niet op, is alles wat ik kan zeggen. Ik hoop dat je gauw een Beolink 7000 in huis hebt.

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 12-04-2009 12:27 PM In reply to

Dank je Beocool. zal (hopelijk) wel loslopen.

Inmiddels heb ik van de verkoper een kopie gekregen van zijn verzendbewijs waarin toch duidelijk de door hem juiste postcode en adres is vermeld. De fout ligt duidelijk bij Selektvracht. Op de een of andere manier kijken ze schijnbaar niet meer naar het handgeschreven adres maar naar een schijnbaar in het systeem gezette postcode adres. Probleem nu is hoe ik de Beolink 7000 die straks bij de verkoper weer bezorgd wordt weer terugkrijg. Verkoper is geenszins van plan om op zijn kosten de Beolink terug te sturen. Dus er zijn twee partijen bij de verzending betrokken, DHL en Selektvracht. Wie is de schuldige? Nu maar proberen om de verkoper zover te krijgen dat ding weer terug te sturen. Dit doe ik dus op zo'n manier nooit meer. Wordt misschien vervolgd....

Beovirus? What's that?

• 12-04-2009 1:33 PM In reply to

Tja, bij mijn weten doet DHL de 'gewone' post in Duitsland nu, en heeft (helaas) een deal met Selektvracht hier en da's niet zo'n fijne club....want idd eventjes niet thuis is gelijk weer retour, geen bon of afhaal mogelijk.

Afhankelijk van de verzendkosten zouden jullie die bv kunnen delen ?

Is verkoper niet daartoe bereid dan heb je recht op je geld terug, doet hij dat niet dan is dat heel simpel diefstal en kun je gewoon aangifte doen (je hebt immers zijn adres al dan niet via Ebay mag ik hopen....).

• 12-09-2009 4:39 PM In reply to

Hoi Paul,

Delen komt al helemaal niet in zijn woordenboek voor ben ik bang voor en uiteindelijk heeft hij er ook geen schuld aan. Heb inmiddels wel met DHL Duitsland kontakt gezocht en in in mijn kromme Duits de situatie uitgelegd. Ze begrepen de situatie helemaal maar konden helaas niets voor me doen. De aktie moet komen van de verkoper en die laat, na hem meerdere emails te hebben gestuurd met verzoek om kontakt op te nemen met DHL, tot op heden niets meer van zich horen! Ik kan ook niet kontroleren of de Beolink 7000 inmiddels bij hem terug is bezorgd. Misschien wel, misschien niet. Ik wil het ook niet laten escaleren en leg me er maar bij neer.  Misschien dat er binnenkort een  op Ebay Duitsland wordt aangeboden waar ik reeds 250 euro voor betaald hebSad Ik hoop toch nog dat er iets bezorgd wordt maar ga er toch maar van uit dat dit de slechtste deal ooit is geweest via Ebay! 

Beovirus? What's that?

• 12-11-2009 7:49 AM In reply to

Leslie,als het paket via dhl verzonden is is dit dan geen verzekerde zending?Ik dacht toch dat dhl enkel verzekerde verzendingen aanbied?Indien verzekerd moeten ze je een schadevergoeding aanbieden.Hier in Belgie werken ze met "de post"heb ik ook al eens problemen mee gehad,gelukkig had de duitse verkoper het pak terug gekregen en het via GLS terug naar mij verzonden.Sinds toen werk ik enkel en alleen nog met GLS,zijn goedkoper en handelen alles zelf af zonder tussen firmas.

• 12-11-2009 8:43 AM In reply to

Ik weet niet of dit een verzekerde verzending is. Nooit met DHL gewerkt. GLS wel en daar heb ik goede ervaringen mee.

Zelf kan ik helemaal niets ondernemen omdat dit een zaak is tussen DHL/Selektvracht en de verzender. Een vriendelijke Nederlandse Beoworld lezer die in Duitsland woont heeft mij geholpen met het opstellen van een mail waarin de situatie in correct Duits nogmaals aan hem werd uitgelegd. Maar helaas niets meer van hem vernomen. Vrees dat hij niets meer van zich laat horen, of het pakket is nog steeds niet bij hem aangekomen wat dus niet door mij is te kontroleren.

Beovirus? What's that?

• 12-14-2009 2:26 AM In reply to

Leslie,

Mijn gedachten: Jij hebt het gekochte artikel niet ontvangen, daar kan de verkoper niets aan doen. Er vanuit gaande dat de verkoper de BL7000 weer retour heeft gekregen heb jij recht op 250 euro minus verzendkosten en een beetje goodwill (bloemetje van 15 euro, of een virtuele kus op z'n voorhoofd.......) Jij hebt het bedrag toch ook terug gekregen na het IBAN drama van de verkoper.

De verkoper heeft voor het verzendhuis gekozen en daar zit de nalatigheid. Fair is: De schuld is in het midden denk ik. 

Groet, Robert

• 12-14-2009 3:24 PM In reply to

Tsja, DHL, afkorting voor "De Halve Lading". Maar al met al wordt je er niet vrolijker van......

• 12-14-2009 3:32 PM In reply to

Hoi Blackrix,

Ik kan er weer wat om lachen. Duurt nou al zo lang, ga maar met vredige kerstgedachten naar een goed nieuw jaar.

Vraagje aan de moderator, klopt het dat jullie reacties weglaten misschien ivm met bepaald woordgebruikSuper Angry? Ik had Robert een reactie gegeven (hij is op de hoogte gebracht via PMStick out tongue) die niet op deze topic is geplaatst! Graag reactie.. 

Beovirus? What's that?

• 12-14-2009 3:45 PM In reply to

Door de jaren heen zijn we bepaalde woordgebruiken wel gewend hoorBig Smile

• 12-14-2009 3:58 PM In reply to

Schijnbaar toch niet! Ik heb wel een email kopie gehad van mijn reactie aan Robert maar niet op het forum geplaatst. Nou ja, op z'n minst een berichtje dan? Of er is iets fout gegaan...

Beovirus? What's that?

• 12-14-2009 4:00 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Leslie:

Vraagje aan de moderator, klopt het dat jullie reacties weglaten misschien ivm met bepaald woordgebruikSuper Angry? Ik had Robert een reactie gegeven (hij is op de hoogte gebracht via PMStick out tongue) die niet op deze topic is geplaatst! Graag reactie.. 

Dat gaat vanzelf, instelling automatische filter voor bepaalde woorden.

Kan echter geen post vinden van jou die niet geplaatst zou zijn.

Je meest recente posts zijn geplaatst in deze topic en die over motorstand MX4002,

klopt dat ?

• 12-14-2009 4:03 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Leslie:

Schijnbaar toch niet! Ik heb wel een email kopie gehad van mijn reactie aan Robert maar niet op het forum geplaatst. Nou ja, op z'n minst een berichtje dan? Of er is iets fout gegaan...

Zie je ergens een 6 cijferig nummer bij die post staan ?

• 12-14-2009 4:17 PM In reply to

Klopt Ignace en ook geen 6 cijferig nummer! Zal wel iets fout zijn gegaan. Toch raar dat ik wel een kopie heb gekregen... Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Beovirus? What's that?

• 12-15-2009 2:52 PM In reply to

Na gisteren weer een beleefd emailtje te hebben gestuurd zit er weer beweging in.

Reactie gekregen van verkoper, en dit maal een nette, dat hij nog steeds met DHL in de weer is om de Beolink terug te krijgen. Hij heeft gisteren (weer) gebeld en moet telkens weer het verhaal opnieuw uitleggen en het zou ongeveer zo'n 4 weken in beslag nemen alvorens het afgerond kon worden. Volgende week zou het bekend moeten zijn volgens verkoper. Weet niet of ik het moet geloven maar er is weer hoop.

Beovirus? What's that?

• 12-15-2009 4:32 PM In reply to

Leslie:

Hoi Blackrix,

Ik kan er weer wat om lachen. Duurt nou al zo lang, ga maar met vredige kerstgedachten naar een goed nieuw jaar.

Nou, dan de andere twee ook maar Big Smile:

UPS: Uw Pakketje Stuk

GLS: Gehele Lading Stuk

• 12-22-2009 3:11 PM In reply to

Vandaag is de Kerstman aan de deur geweest!

Deze soap kan eindelijk worden afgesloten, Beolink werkt perfect.

Bedankt voor jullie reacties! Soms gebeuren er toch dingen die je niet meer verwacht dat ze gebeuren. In dit geval moest ik gewoon een hele lange adem hebben. Niet vergeten, ook met hulp van een Beoworlder, Remko bedankt!

Fijne Kerstdagen...

Beovirus? What's that?

• 12-22-2009 3:45 PM In reply to

Wauw!

Die ziet er zeker nog goed uitSmile

Eind goed al goed....

• 12-22-2009 4:14 PM In reply to

Mooie kerstboom.....Big Smile Veel plezier ermee! Gelukkig is het goed afgelopen!

• 12-23-2009 12:28 AM In reply to

Heel fraai apparaat in mooie staat. Gelukkig een happy end.

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

Page 1 of 1 (21 items)