in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-12-2012 10:16 AM by microkid. 0 replies.
Page 1 of 1 (1 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2012 10:16 AM

Beomaster 6500 via Logitech Harmony

Even een (lange) uitleg: in huis van m'n ouders staat een Beomaster 6500 en diverse overige apparatuur (Humax 5050c, Pioneer XD42 plasma tv e.d.). De TV, Humax en Popcorn Hour staan voor de bank. De Beomaster 6500 staat in een (open) kast achter de bank (alle 4 de componenten). Boven de TV zit een passieve B&O IR sensor in de muur ingebouwd, zodat je gewoon naar voren kan mikken met je afstandbediening en toch de Beomaster achter je kan bedienen. De kabel loopt via de muur en kruipkelder naar de Beomaster 6500. (sensor beschreven in dit topic: http://forum.beoworld.org/forums/t/40652.aspx)

Oorspronkelijk werd de Beomaster aangestuurd met een Beolinl 5000. Mijn vader heeft het ooit voor elkaar gekregen om de Beomaster via een Harmony 895 en Extender te laten werken. De extender was zo geplaatst dat hij de IR signalen naar de passieve B&O IR sensor stuurde. Dat heeft lange tijd goed gewerkt, tot eind december vorig jaar. Ik werd gebeld door m'n moeder dat de B&O niet meer aan te sturen was. Normaliter zou m'n vader dat natuurlijk weer oplossen, ware het niet dat hij eind 2010 is overleden. Ik moest dus proberen te achterhalen hoe hij het werkend gekregen had.

Enfin, ik heb van alles geprobeerd: Harmony opnieuw updaten, nieuwe firmware, niets hielp. De B&O wilde niet reageren. De Extender werkte prima, want als ik een B&O commando gaf kon ik via een camera zien dat de IR oogjes in de extender knipperden. Het maakte niet uit of ik de extender voor het passieve IR oog hield of direct voor de Beomaster. HIj gaf geen krimp. Tot overmaat van ramp viel het scherm van de H895 ook nog eens uit. Beestje was al wat jaren oud en had het dus begeven. Ondertussen was ik al enige weken in conclaaf met Logitech Support over hoe dit op te lossen.

Vorige week heeft Logitech voorgesteld dat ik het met een H900 en Blaster moest proberen. Zo gezegd, zo gedaan. De H900 is er gekomen. Alles geprogrammeerd. Via de H900 kan ik de Beomaster bedienen, echter slechts als ik de H900 tussen de 40 en 50cm van de Beomaster of passief IR oog hou. Kom ik dichterbij of ga ik verder af dan reageert de B&O niet meer. Dat is dus niet werkbaar. Via de Blaster reageert de B&O al helemaal niet, wat ik ook probeer. De blaster doet het, ik zie wederom via een camera dat de IR ledjes oplichten. Ook de miniblaster heeft geen effect. Logitech stelde toen afgelopen week voor om mij gratis een setjes precision IR oogjes te sturen. Deze heb ik vandaag getest, helaas geeft dit geen verbetering. Ik kon zo'n mini-oogje op de Beomaster plakken of op het passieve IR oog plakken, geen reactie vna de B&O.

Het lijkt er op alsof de blaster een ander IR signaal uitzend dan de H900. Want op de H900 reageert de Beomaster wel, op de Blaster niet. Vandaag weer met Logitech aan de telefoon gehangen. Ze kunnen niets doen en stellen nu voor mij een H1100 te sturen. Het idee hierachter is dat deze de IR signalen nauwkeuriger zou versturen. Ik moet dan weer de oude Extender van de H895 eraan koppelen zodat ik deze weer kan gebruiken. Ik ben erg benieuwd....

Mijn vragen:
    1) Wie heeft er ervaring met het aansturen van een Beomaster systeem via een RF extender of blaster?
    2) Heeft Logitech gelijk dat de H1100 anders met IR omgaat dan de H900? Zo niet, dan schiet ik er niet mee op
    3) Iemand die mogelijk het antwoord heeft waarom de Beomaster zo beroerd op de Harmony reageert?

Alle hulp is welkom. Ondanke vele jaren ervaring met diverse types Harmony's kom ik er nu even niet meer uit.

Page 1 of 1 (1 items)