Heisann,
Velkommen til BeoWorld!
Beolab Penta mk.1 har innganger for Speakerlink og vanlig linje via phono-kontakt. En kombinasjon av de to vil være det beste.
Speakerlink er det spesielle stikket Peter Pan viste og det overfører forsterket lyd og data til displayene. Du får kablene hos B&O, men også hos BeoWorlds sponsor "Sounds heavenly"; HER. Ulempen med Speakerlink er at lyden blir forsterket i Beocenteret, minket til linjenivå i forsterkeren i Pentaen og så forsterket igjen. Det er helt OK, men det er bedre at signalet er linjenivå helt til forsterkeren i Pentaene.
Derfor ville jeg ha brukt Powerlink fra Beocenteret og så brukt et spesielt adapter som mater lyden inn i linjeinngangen og displaydataene inn i Speakerlink-inngangen på Pentaene. Da får du både displaydata og at lyden blir linjenivå til siste slutt. Du ser adaptere nederst på DENNE siden, men jeg vet ikke om B&O lager det lengre. Men hvis høyttalerne er tilkoblet et Beocenter 2300 nå, så er det helt sikkert slike adaptere som blir brukt (hvis ikke det er en forsterker, men det ville vært helt teit). Hvis ikke så ville jeg kontaktet Steve hos Sounds Heavenly, så vil han helt sikkert kunne lage en spesiell kabel til deg!
Lykke til, oppdater oss gjerne hvordan det ender!
Magnus