in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 08-01-2007 4:48 PM by Ignace. 60 replies.
Page 1 of 3 (61 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 07-03-2007 2:50 PM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    aankoop LCD of plasma, welke ?

    Hoi,

    Het moet er nu eindelijk een keer van komen, een nieuwe tv.
    Ben nog steeds tevreden over mijn MX7000, maar ik zou graag een wat groter scherm hebben,
    meer aansluitmogelijkheden zodat ik ook mijn MacBook Pro kan aansluiten, enz. enz.
    Voor mij is de MX nog steeds een geweldig toestel, ondanks zijn leeftijd,
    vooral het design spreekt me nog steeds aan, slank, ondanks de "dikke" beeldbuis.
    Op de gemotoriseerde voet ziet het er een stuk beter uit dan de meeste platte schermen (mijn mening),
    het heeft "vorm", waar de meeste platte schermen niet meer zijn dan dat; een plat scherm.
    Het zal dus niet gemakkelijk worden om een opvolger te vinden.
    (maar daarom niet minder leuk, voelt net als de voorpret van bestellen/samenstellen van nieuwe auto Smile  )

    In eerste instantie dacht ik aan een Avant, maar aansluiten van digitale bronnen valt af,
    het kan natuurlijk wel, maar niet via de nieuwere aansluitingen,
    en de meeste bronnen die ik aan zou willen sluiten beschikken over component YPbPr, DVI, etc.

    LCD of plasma dus...
    In het begin was ik niet onder de indruk van LCD / plasma,
    inbranden, tennisbal-waaier-effect, zwartwaarden, niet zo'n warm "echt" beeld als CRT, enz.

    Nu is er veel verbeterd afgelopen jaren, ik heb de indruk dat het vooral om LCD gaat,
    aantal plasma-tv's t.o.v. LCD lijkt gering, is dit vooral een kwestie van prijs ?
    Waar liggen de voor- / nadelen van LCD, of juist plasma ?

    Ik ben me nu al een tijdje aan het oriënteren, maar door het grote aanbod,
    verschillende technieken enz.,
    weet ik niet goed waar ik op moet letten.  

    Graag jullie advies / ervaringen ! Smile

     

  • 07-03-2007 3:14 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Ik denk dat Bingo hier het meest van af weet!
  • 07-03-2007 3:20 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    koning:
    Ik denk dat Bingo hier het meest van af weet!

    Ik kijk uit naar alle meningen en ervaringen Smile 

     

  • 07-03-2007 3:50 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Moeten er nog beolabben op aangesloten worden?

    Moet het eigenlijk een B&O worden? 

  • 07-03-2007 3:58 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Persoonlijk ging ik toch voor een plasma.

    meer diepte,betere kleuren

  • 07-03-2007 4:00 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    DoubleU:

    Moeten er nog beolabben op aangesloten worden?

    Moet het eigenlijk een B&O worden? 

    Heeft wel de voorkeur vanwege integratie, maar hoeft niet per sé.

    Scherm wordt als "monitor" gebruikt, externe bronnen (dig. tuners, dvd-hdd-recorder),
    dus het geluid hoeft niet per sé via de "tv" te gaan.

    Dus het kan ook Beosystem + Beolabs blijven, maar dan met non-B&O-scherm.
    Heb vorige week met open mond voor een Panasonic type ? gestaan,
    en beviel goed, dus als scherm evt. ook non-B&O.

     

  • 07-03-2007 4:09 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    koning:

    Persoonlijk ging ik toch voor een plasma.

    meer diepte,betere kleuren

    Interessant,

    ik zag in MAKRO-folder een Panasonic plasma, en toen ik die ging vergelijken met andere schermen / lcd,

    toen vielen me de grote verschillen op in "Dynamische Contrast Ratio" (plasma veel hoger)

    en "Helderheid CD/M2" (plasma veel hoger). 

    Plasma en lcd waren gelijk in prijs en schermdiameter, de lcd had hogere resolutie.  

     

  • 07-03-2007 4:19 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Beosystem, natuurlijk! Yes

    Zo heb ik met open mond staan te kijken naar de Compose (Loewe). Is een LCD-monitor, en zitten geen speakers bij. Wel aan boord, een dubbele dvb-s en dubbele dvb-t/c voor HD-ontvangst, en harde schijf. Is leverbaar in 40" en 46", beide full-hd panelen.

    Volgens mij heeft de lcd de afgelopen 2 jaar de nadeeltjes t.o.v. plasma flink weggepoetst.

    Ik heb de Panasonic nog niet gezien, maar deze Compose is voor mij tot nu nog wel de tv die te verslaan is. 

  • 07-03-2007 4:30 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    DoubleU:

    Beosystem, natuurlijk! Yes

    Zo heb ik met open mond staan te kijken naar de Compose (Loewe). Is een LCD-monitor, en zitten geen speakers bij. Wel aan boord, een dubbele dvb-s en dubbele dvb-t/c voor HD-ontvangst, en harde schijf. Is leverbaar in 40" en 46", beide full-hd panelen.

    Volgens mij heeft de lcd de afgelopen 2 jaar de nadeeltjes t.o.v. plasma flink weggepoetst.

    Ik heb de Panasonic nog niet gezien, maar deze Compose is voor mij tot nu nog wel de tv die te verslaan is. 

    Zo !

    Dat klinkt goed, die Compose is de volgende op de lijst van kandidaten Smile

    Thanks voor de specs, meerdere tuners, geschikt voor HD, top.

    Loewe heeft ook voordeel door styling t.o.v. het gros van andere merken,

    enig idee over de kwaliteit en afwerking ?  

  • 07-03-2007 4:43 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Het promo filmpje (hd uiteraard) wat van fabriek op de harde schijf staat, blaast je compleet omver.

    Afwerking is in zilver of (hoogglans) zwart, met een glasplaat voor het paneel. Wat me ook aansprak is dat er, net als B&O dat doet, dat er niet met koeieletters met contrast-kleur, een merknaam op staat.

     

    In een maandblad is ie gekozen tot beste tv van de wereld. Moet er wel bij zeggen dat dit een Duits maandblad was.Laughing 

  • 07-03-2007 5:01 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    DoubleU:

    Het promo filmpje (hd uiteraard) wat van fabriek op de harde schijf staat, blaast je compleet omver.

    Afwerking is in zilver of (hoogglans) zwart, met een glasplaat voor het paneel. Wat me ook aansprak is dat er, net als B&O dat doet, dat er niet met koeieletters met contrast-kleur, een merknaam op staat.

     

    In een maandblad is ie gekozen tot beste tv van de wereld. Moet er wel bij zeggen dat dit een Duits maandblad was.Laughing 

    Dat zag ik op de Loewe website, dus misschien niet te serieus nemen Smile

    Ook op hun website, een configurator om zelf online een Compose Individual samen te stellen...

     Smile


     

  • 07-03-2007 5:23 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    DoubleU:

    Het promo filmpje (hd uiteraard) wat van fabriek op de harde schijf staat, blaast je compleet omver.

    Afwerking is in zilver of (hoogglans) zwart, met een glasplaat voor het paneel. Wat me ook aansprak is dat er, net als B&O dat doet, dat er niet met koeieletters met contrast-kleur, een merknaam op staat.Laughing 

     

    Dat van die merknaam is dan iets van de laatste tijd , voorheen stond bij Loewe  levensgroot het type er op geschreven .

    Ik vind Loewe zeker mooi , maar een beetje wannabe B&O .....ik zou ten alle tijden voor een B&O tv gaan !

     

  • 07-03-2007 5:32 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Op zeker wannabe B&O! Ik vind zelfs hun nieuwe afstand steeds meer lijken op de beo4.
  • 07-03-2007 7:06 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    plasma heeft mijn voorkeur, zeker als je voor een grote tv gaat. Mijn Beovision 3 gaat de deur uit. Er komt een pioneer 50 inch plasma voor terug (1080P) Je weet niet wat je ziet.
  • 07-03-2007 8:52 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    mestreechteneer:
    plasma heeft mijn voorkeur, zeker als je voor een grote tv gaat. Mijn Beovision 3 gaat de deur uit. Er komt een pioneer 50 inch plasma voor terug (1080P) Je weet niet wat je ziet.

    Hoi mestreechteneer,

    Welkom bij BeoWorld !

    50 inch plasma, da's een flinke jongen  Smile

    Is plasma beter voor de grotere schermen ?   

    In welk opzicht ?  

  • 07-04-2007 12:33 AM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Ignace, heb je een grootte in gedachten en wil je het liefst een B&O televisie?

    Plasma en LCD zijn twee verschillende technieken. De echte videofreaks zweren nog bij plasma. Vooral de  nieuwe Pioneer G8 serie heeft een kwaliteit neergezet, die momenteel geen ander Paneel haalt. Maar dat is nu. (voordat alle B&O freaks boos worden, ga zelf eens kijken naar de nieuwe Pioneers, je weet niet wat je ziet)

    Ook LCD vliegt per jaar vooruit. Hou het simpelweg er maar op dat LCD nog steeds niet goed zwart kan weergeven in een lichtarme omgeving. Dat komt omdat er altijd lampen achter zitten die de boel moeten verlichten. Ik kan me nog goed bijvoorbeeld de eerste Beovisions 7 herinneren, waar het zwart helemaal niet zwart was maar altijd donkerblauw) Maar ik zie de contrastwaarden van de LCD schermen zowat per kwartaal omhoog vliegen, dus ook dat verbetert snel. LCD heeft denk ik toch nog meer last van veegeffecten dan Plasma. Ik vind zelf het grote nadeel van B&O plasmaschermen dat ik ze altijd nog vind flakkeren  (flakkeren is aan/uit en flikkeren is op en neer gaan van beeld, zag je vroeger veel bij interlaced)

    Ik denk dat je zelf een keer of twintig moet gaan kijken naar de televisietoestellen die je op het oog hebt. Probeer de lichtomgeving van je huiskamer altijd mee te wegen. Wat jij dan het mooiste vind, volg dan je hart. Jij moet er jaren naar kijken!

  • 07-04-2007 3:46 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 07-04-2007 4:49 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Ik ben eens bij een loewe dealer geweest die vertelde mij dat het ook mogelijk is om beolab's op de dvd speler van loewe aan te sluiten. Misschien kan een plaatselijke dealer bij jou dit bevestigen.

    Groetjes Johan

  • 07-04-2007 6:19 AM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Johan:

    Ik ben eens bij een loewe dealer geweest die vertelde mij dat het ook mogelijk is om beolab's op de dvd speler van loewe aan te sluiten. Misschien kan een plaatselijke dealer bij jou dit bevestigen.

    Groetjes Johan

    Typisch antwoord van een dealer die duidelijk niets afweet van de specificaties van B&O apparatuur aangezien men een versterker nodig heeft als men BeoLabs via cinch wil aansluiten. De kans dat er een DVD speler bestaat met PowerLink aansluitingen : ZERO 

    Het enige TV toestel dat ik tot nu toe ken dat PowerLink aansluitingen (optioneel) heeft én met een Beo4 bedienbaar is zijn de NAD LCD's. En dit is dan nog voor gewoon stereo sound... geen surround.

     

    Karel

     

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 07-04-2007 8:02 AM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Hallo Ignace om jouw vraag te beantwoorden als je echt een groot scherm wilt hebben moet je voor plasma gaan (kleine plasma schermen worden er eigenlijk al niet meer gemaakt) plasma geeft beter beeld, betere zwart waarden, kleuren zijn natuurgetrouwer enz. De levensduur en inbranden zijn bij de nieuwe plasma tv geen probleem meer.

    De pioneer wat Bingo vermeld is ongelooflijk en dat voor die prijs, overigens gewoon te bedienen met de beo4.

    Voor de prijs dat B&O vraagt voor een dergelijk formaat scherm, laat ik aan elke wand van de kamer een top pioneer uit de vloer naar boven komen na een druk op de beo4. Dat zijn een beetje de verhoudingen momenteel, ergens vind ik het wel jammer was toch een beetje verliefd op B&O. Ben nu alleen nog maar verliefd op de beo4 en mijn lc2's

    Zit nu in een verbouwing maar als je een keer wil komen kijken en luisteren na de verbouwing nodig ik je bij deze van harte uit.

    Groet Roel.

  • 07-04-2007 8:53 AM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Hallo Ignace,

    Interessant dat je naar een platte TV wilt gaan. In Roermond (Poulissen) staat momenteel een zwarte BV 4-37" showroom model te koop, wellicht een optie? Overigens hebben ze daar ook het volledige Loewe programma. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de Loewe schermen bjizonder goed is en de uitstraling mij ook steeds beter bevalt.

    By the way, de Beoliving is net klaar, moet je gezien hebben........... (wellicht wil je daarna niets anders meer....)

    Groeten,

    Rob 

     

     

    Just because it's mellow it doesn't mean it's less evil....
  • 07-04-2007 10:19 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    kuyttendaele:
    Johan:

    Ik ben eens bij een loewe dealer geweest die vertelde mij dat het ook mogelijk is om beolab's op de dvd speler van loewe aan te sluiten. Misschien kan een plaatselijke dealer bij jou dit bevestigen.

    Groetjes Johan

    Typisch antwoord van een dealer die duidelijk niets afweet van de specificaties van B&O apparatuur aangezien men een versterker nodig heeft als men BeoLabs via cinch wil aansluiten. De kans dat er een DVD speler bestaat met PowerLink aansluitingen : ZERO 

    Het enige TV toestel dat ik tot nu toe ken dat PowerLink aansluitingen (optioneel) heeft én met een Beo4 bedienbaar is zijn de NAD LCD's. En dit is dan nog voor gewoon stereo sound... geen surround.

     

    Karel

     

    Ze verkopen daar ook B&O en zeiden dat ze het een keer gedaan hadden een paar beolab's 3 op de loewe dvd speler laten spelen. Ik heb het alleen van horen zeggen niet in het echt gezien.

    Groetjes Johan

  • 07-04-2007 11:02 AM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Ik veronderstel dat die dan gewoon op de cinch uitgangen van de TV aangesloten werden... 't Zou me echt verwonderen moesten de BeoLab3's op de DVD-speler aangesloten geweest zijn.. Tenzij die DVDspeler van een versterker zou voorzien geweest zijn (probably not!)

     Karel

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 07-04-2007 12:11 PM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    PIONEER, en je zult aan de grond genageld staan! Surprise

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 07-04-2007 1:11 PM In reply to

    Re: aankoop LCD of plasma, welke ?

    Als ik op dit moment mijn Avant zou vervangen, dan denk ik dat ik een Beosystem 3 zou overwegen in combinatie met een Panasonic of Pioneer scherm.

    Die combinatie is mogelijk en ik zou dan een lijst opvragen welke type schermen compatible zijn met de BS3. In dat geval laat het scherm zich dan ook aan/uit zetten door de system.

    Ik blijf toch bij B&O en dat is omdat:

    - de bestaande luidsprekers kunt blijven gebruiken

    - het linksysteem kan blijven handhaven

    - de BS3 ook over digitale aansluitingen beschikt

    - alles met één afstandsbediening kan bedienen.

    Ik was laatst bij een vriend over de vloer die een Sony Bravia LCD heeft en een Sony Home theaterset met HDMI e.d. en dan zit hij met 4 ! afstandsbedieningen voor zijn neus Tongue Tied . Sorry, ik ben gewoon verwend, maar dat trek ik, noch de rest van de familie, niet.

    Met die nieuwe PUC controller erin, wordt het toch eenvoudiger om ander merk apparatuur te kunnen bedienen, kwestie van uploaden.

    En die lijst met te bedienen apparaten (zoals bijv. een 2e DVD speler (=Denon 2930)  met HDMI voor de beamer) wordt groter.

     

    Kort door de bocht, de BS3 is danwel een een dure schakel/bedieningskast, maar wel een waar je de komende tijd wat aan kan hebben.

    Dat die (nog) geen HDMI 1.3 aankan, das dan pech.

    Bijkomend voordeel vind ik dat je er ook een beamer op aan kunt sluiten, zodat je van scherm kunt wisselen.

    Dus dan zou je het qua Plasma bij een 37" kunnen houden (is misschien wat goedkoper) en een beamer ernaast voor het grotere werk.

     

    Ook ik stond te kijken bij de Makro naar de schermen die daar staan. maar het zijn maar schermen. Je kan er verder niks mee en het geluid is en blijft beroerd.

     

Page 1 of 3 (61 items) 1 2 3 Next >