in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-02-2011 4:13 PM by Beobuddy. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-29-2011 4:29 AM

Philips DSR 7141 in combinatie met BeoVision 5

Ik overweeg om een nieuwe STB te kopen voor mijn Beovision 5. De nieuwe STB zou dan de Philips DSR 7141 worden. Welke STB dien ik te selecteren in het set-up menu onder "5 Connections"? En kan ik de HDMI-uitgang gebruiken om de DSR 7141 aan te sluiten op de BV5?

(Ik heb nu de Philips DSR 2210 als STB aangesloten, de STB is onder "5 connections" gespecificeerd als "Canal-digitaal NL".)

Filed under:
  • 08-31-2011 3:21 PM In reply to

Re: Philips DSR 7141 in combinatie met BeoVision 5

Op het laatste type BV5 na, zijn alle BV5's SD.

Deze kunnen geen HD weergeven. Als je de nieuwe stb gaat aansluiten, dan zal dat via de scart moeten gaan gebeuren.

Eventueel is het mogelijk om de BV5 uit te rusten met een DVI module. Daardoor kun je in dat geval wel de hdmi uitgang gebruiken middels een hdmi naar DVI kabel.

Alleen bij gebruik van dergelijke module zul je niet over het STB menu beschikken, die je wel hebt als je gebruik maakt van scart/rgb.

Qua beeldkwaliteit zul je er niet veel mee winnen. Een goede scartkabel zal bijna hetzelfde beeld geven.

Als alternatief (voor als je bij Philips wilt blijven) kun je ook een 8121 nemen. Die beschikt over een interne schijf voor opnames en heeft een dubbele tuner voor zowel opnemen en kijken tegelijkertijd.

De 8121 wordt bij de nieuwere STB software (STB-C ictje intern) ondersteund.

Overigens is het wel zo dat je hd zenders zult kunnen bekijken ondanks dat je BV5 geen HD(ready) type is. De scart van de STB geeft SD door.

• 09-01-2011 3:21 AM In reply to

Beste Beobuddy,

Dus eigenlijk zeg je dat ik beter de situatie op SD kan houden ipv HD. Ik moet er wel bij zeggen dat het beeld gewoonweg super is, in SD.

Ik ga niets veranderen, en hou de situatie op SD.

Bedankt voor de toelichting.

• 09-02-2011 4:13 PM In reply to

Om het je makkelijker te maken.

Canal Digitaal is bezig met het verschuiven van de kanalen. Alle nederlandse kanalen op de astra 1 (19,2gr) zullen op (langere) termijn verplaatst worden naar de astra 3 (23gr).

Op de astra 3 zijn op dit moment de nederlandse hd kanalen, de thema kanalen als ook de regionale zenders te vinden.

Nu is het zo dat straks alle zenders alleen in Mpeg 4 codering zullen worden uitgezonden i.p.v. de huidige mpeg2.

En daar zul je een andere ontvanger voor nodig hebben.

Het hangt er een beetje vanaf wat jouw eisen zijn. Maar je geen programma's opneemt, dan is het een eenvoudige ontvanger als de 7141 voldoende met als simpele uitbreiding een duo-lnb waarbij zowel de astra 1 als astra 3 kunt ontvangen zonder wijzigingen aan te brengen aan de schotel zelf.

Verder een bijkomend voordeel is dat het geluid bij veel zenders ook als dolbydigital wordt meegezonden ipv huidige stereosignaal.

Page 1 of 1 (4 items)