in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-25-2011 4:17 PM by Blackrix. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-25-2011 11:27 AM

Beosystem 2500 1 speaker ipv 2 aan

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een beosystem 2500 met zo'n beugel om 'm evt aan de wand te bevestigen..

Nu heb ik alle kabels aangesloten. Wanneer ik de set aanzet worden de rode lampjes in de speakers groen. Er komt alleen geluid uit de rechter speaker. Na een korte tijd wordt het groene lampje op de linker speaker weer rood. Er komt dus alleen geluid uit de rechter speaker.

Hier een foto van de lampjes: http://img218.imageshack.us/img218/5055/img0955v.jpg

en hier een foto van hoe ik de kabels aangesloten heb: http://img545.imageshack.us/img545/8329/img0958c.jpg
    (kabels zitten los om een duidelijker beeld te krijgen wat welke kabel is, is trouwens gedaan volgens de handleiding op deze site)

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al bij BALANS gekeken (de balans tussen beide speakers, deze staat op "---", wanneer ik dit verander naar de ene kant gebeurt er niks, en naar de andere kant (de linkerkant, die het dus niet doet) gaat de rechter zachter.. hier ligt het naar mijn idee dus niet aan.

Alvast bedankt :D! Mvg, Steven

EDIT: ik heb alles opnieuw aangesloten en hij deed 't de 1e keer. daarna uitgezet (gewoon rode knopje) en weer aan. toen kreeg ik weer hetzelfde probleem. :( maar hij deed het dus wel even..??

• 01-25-2011 2:44 PM In reply to

Re: Beosystem 2500 1 speaker ipv 2 aan

Hallo, welkom!

Heb je al eens geprobeerd om beide powerlinkkabels onderling te verwisselen?

Bij de oudere dikkere powerlinkkabels kan het namelijk gebeuren dat intern wat draadjes losraken.

Dus door trial en error moet je erachter zien te komen.

• 01-25-2011 2:48 PM In reply to

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb alle kabels onderling verwisseld.. Dit maakt geen verschil.. Heel af en toe doet ie 't.. tot ik m uitzet en weer aandoe :/ ?

• 01-25-2011 4:17 PM In reply to

In de BeoLab 2500 zit een NTC op het koelblok. Een NTC is een temperatuursafhankelijke weerstand. Deze is gekoppeld aan een beveiligingscircuit. Als het koelblok warmer wordt, veranderd de weerstandswaarde van de NTC. Als het koelblok veel te warm wordt (overbelasting) dan meet het beveiligingscircuit dit en schakelt de beveiliging in en de BeoLab 2500 uit. De NTC wil na verloop van jaren nog wel eens van waarde veranderen, waardoor het beveiligingscircuit te snel wordt ingeschakeld. Ik denk dat het probleem in de NTC gezocht moet worden, vervangen is de juiste optie.

Ik weet niet of je zelf technisch bent, maar voor het vervangen van de NTC moet de BeoLab 2500 open. Vaak is het dempmateriaal in de BeoLab 2500 na verloop van jaren ook vergaan (foam). Dit is eenvoudig te vervangen en is gewoon te bestellen bij de dealer. Mocht het dempmateriaal niet meer goed zijn zou ik het altijd vervangen in beide luidsprekers, het geluid wordt hier namelijk beter door (het zit er niet voor niets in).

Page 1 of 1 (4 items)