in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-05-2010 2:15 AM by Bertje79. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-04-2010 5:14 AM

    BeoLab 6000

    Beste forumleden,

    Ik ben afgelopen zaterdag bij een B&O en Loewe dealer geweest.
    Eigenlijk om te luisteren naar een surroud installatie van Loewe.

    Eingelijk, want het blijkt zo te zijn dat ik mijn televisie, de Loewe Individual 40, kan updaten naar een volwaardige surround 'receiver'.
    Het houdt in dat ik een module kan laten inbouwen waarop ik actieve luidsprekers kan aansluiten.

    De verkoper liet ons, niet onverstandig natuurlijk, luisteren naar verschillende alternatieve luidsprekers en naar de BeoLab 6000.
    Ik moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de BeoLab 6000.

    Om die reden zou ik graag ervaringen willen lezen van verschillende bezitters van deze luidspreker.

     

    Alvast bedankt voor de reacties,
    Groetjes,
    Bart

  • 01-04-2010 3:48 PM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    ik vindt ze te weinig bas hebben, klinken in mij ogen de 4000 beter

  • 01-04-2010 4:02 PM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    Het is net waar je ze neer zet.

    In een niet al te grote kamer hebben ze bas genoeg.

    Het is natuurlijk niet ver doorlopend sublaagBig Smile

     

  • 01-04-2010 4:13 PM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    @light011

    Dat de BeoLab 4000 beter klinkt in jouw 'ogen', je bedoelt dan denk ik dat ze meer bas hebben, komt door de inhoud lijkt me.
    De BeoLab 4000 heeft namelijk 1 liter meer klankkast inhoud.

    Hoe groot was de luisterruimte?

     

    Groetjes,
    Bart

  • 01-04-2010 4:31 PM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    @koning

    De plaatsing speelt zeker een rol.
    Ik heb een doorsnee woonkamer en wil ze het liefst tegen de muur bevestigen ongeveer 25 cm uit de hoek.

    Het bereik begint bij 55 Hz dus het zal in sommige gevallen misschien te kort schieten.

    Toen ik ze zaterdag hoorde bij een dealer klonk het echter perfect, kon niet zeggen dat ik de bass miste.
    Wat me opviel toen de BeoLab 2 werkt ingeschakeld was dat de bass beter te localiseren was.



    Groetjes,
    Bart

  • 01-04-2010 4:42 PM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    Tegen de muur is eigenlijk niet ideaal voor een luidspreker en zeker niet met die niet draaibare beugels van B&O.

    Optisch natuurlijk weer welSmile

    Beolab 2 moet je niet kopen hoor,ten eerste veeeeel te zwaar voor de beolab 6000 en hij klinkt imho niet mooi.

    Ik zou nog een paar dagjes wachten want de nieuwe beolab 11 staat te popelen en die past er volgens mij er veel beter bij.

    Als je de sub goed afsteld zal je zien dat het laag goed word opgevangen door de sub.

    Ga je nog steeds voor Loewe? Vind je de BV8-40 niks.

  • 01-05-2010 2:15 AM In reply to

    Re: BeoLab 6000

    @koning

    Goed dat je dat typt!
    De verkoper vertelde namelijk dat hij, ongeacht de opstelling, het stereobeeld altijd goed kan inregelen.
    Iets dus om nog een keer na te vragen en te testen.

    Ziet er inderdaad strak uit om de speakers tegen de muur te bevestigen, in mijn situatie komt de loze leiding voor de bekabeling uit de muur.


    Ik vond het ook niet zo heel erg geweldig klinken met de BeoLab 2, de bass overheerste te veel.

    Op zich kan ik nog wel een tijdje wachten, zeker met de aanschaf van de sub.


    Het geval is dat ik de Loewe al heb.........
    Aangezien die in mijn ogen een perfect beeld levert en dankzij de in te bouwen uitbreidings module geschikt is om actieve luidsprekers op aan te sluiten heeft een nieuwe televisie nog niet de prioriteit de komende tijd.
    Dus........




    Groetjes,
    Bart

Page 1 of 1 (7 items)