in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-20-2009 11:14 AM by hpersson. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-08-2009 8:21 AM

TDC digital box

Hej.

Når jeg tilslutter mit LX4500 til TDC digital modtager, type: KISS3010(tv-signaler via tlf-linen) via scart-indgangen, er billederne grønlige.

Tilsluttes den digitale modtager til et Philips apparat, er der ingen problemer.

Tilsluttes LX4500 til en anden kilde, f.eks DVD,VCR,SAT, er der ingen problemer.

TDC kender ikke til problemet, og kan iøvrigt ikke fortælle om scart-signalet bærer RGB eller CVBS.

B&O har ikke hørt om problemet tidligere, men en af mine venne har samme problem med sit MX5500.

Er det et kendt problem ???

• 12-08-2009 11:41 AM In reply to

• arned
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-24-2007
    • Denmark
    • Posts 97
    • Bronze Member

Re: TDC digital box

Jeg mener man kan gå ind og ændre på nogle indgangssignaler i LX-menuen. Jeg havde selv en gang et LX4500, hvor der var problemer med den tidligere TDC boks, og dette problem kunne fjernes i menuen. Desværre har jeg ikke længere en produktbeskrivelse af LX fjensynet, men det kan være der er en her på hjemmesiden under fanen "products".

• 12-08-2009 12:08 PM In reply to

Næh, der er ikke nogen indstillingsmulighed for indgangene. Ej heller Cut-off eller Drive, da billed er okay på antenne-basis.

En mulighed jeg hælder til er, at i det tilfælde den Digitale box sender et RGB-signal ud (TDC ved foriøvrigt ikke hvilket signal deres box udsender !!") og da det jo er et grønligt signal der vises, kan årsagen evt. være kredsløbet på txt-modulet til stationsindikation (som jo er grønt), der gør misfavningen. Måske er udgangsimpedancen for høj på den Digitale Box.

Den er lidt svær.....

• 12-20-2009 11:14 AM In reply to

• hpersson
    • Not Ranked
    • Joined on 08-17-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 24
    • Bronze Member

Med RGB signaler mener jeg at der er noget der hedder sync-on-green, som kan slås til eller fra. Hvad der sync'es på hvis det er slået fra kan jeg ikke lige huske, men hvis fjernsynet har sådan et menupunkt så prøv at ændre det.

Mvh.

Best regards

Henrik

Page 1 of 1 (4 items)