in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-23-2009 5:26 PM by Harry2008. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-08-2009 1:24 PM

Aansluiting naar LCD tv

Ik wil mijn Beosound 9000 (MKI) verbinden met min LCD tv, zodat ik dus de klank van de tv uit de boxen van de BS9000 krijg.

Dit zou kunnen via de AUX, heeft men mij verteld maar de AUX heeft wél een 7 pinnig Din stekker. Heb ik dan een speciaal DIN stekker nodig ?

• 08-09-2009 8:47 AM In reply to

Re: Aansluiting naar LCD tv

Op je BS 90000 kun je de AUX-poort hiervoor gebruiken. 
    Je hebt dan een verloopstuk nodig met aan de ene kant een DIN-aansluiting (voor de AUX-poort),
    en aan de andere kant een stekker voor je TV.
    Een verloopstuk van DIN naar mini-jack kom je niet zo snel tegen,
    zodoende zou ik met 2 kabels werken, dus 1 met DIN-naar-tulp, en de andere tulp-naar-mini-jack.

De meest voorkomende DIN-verloopstukken zijn DIN-naar-tulp, zoals bijv. deze :

Groet, Frank

• 08-09-2009 8:58 AM In reply to

Wel Frank, bedankt voor je tip hoor maar ik heb me zo'n DIN-verloopstuk (zoals afgebeeld) gaan bijhalen vrijdag en ik krijg toch geen klank uit de BS hoor. De DIN stekker heeft maar 5 pinnetjes en ik vrees dat dit er twee te weinig zijn, aangzezien de AUX ingang voorzien is van 7 gaatjes.

Ik heb tal van combinaties geprobeerd met die stekkertjes (in en out) maar geen klank hoor.

• 08-09-2009 4:41 PM In reply to

Die 2 pinnetjes die je mist dienen voor datalink, bijvoorbeeld om een platenspeler per remote te bedienen, dus worden in deze niet gebruikt. Het verloop wat je hebt is de juiste, dus lijkt me de kans aanwezig dat er geen signaal vanuit de tv gestuurd word. Misschien moet je die in het menu van de tv nog activeren.

• 08-09-2009 5:26 PM In reply to

Ik ga dat eens nader bekijken, misschien is er nog een en ander dat niet niet is goed ingesteld. Ik jou je op de hoogte.

Thanks again hoor.

• 08-10-2009 5:02 AM In reply to

de BS9000 heeft geen datalink, dus de 1e en 7e PIN zijn niet terzake doende

heb je AUX gekozen (afstandbediening of bedieningspaneel)?

probeer verschillende combinaties van de RCA-female pluggen! ik gebruik bijvoorbeeld één op een overeenkomstige manier waarbij volgens de spec's de uitgang voor mij een ingang is!!!!

• 11-22-2009 5:37 AM In reply to

En werkt het al? Ik wil nl. hetzelfde doen.
    Komt er een beetje goed geluid uit?

• 11-22-2009 5:47 AM In reply to

Hallo Johan,

helaas werkt het niet. Ik heb ongeveer alle combinaties geprobeerd maar zonder resultaat, ik heb het dan maar opgegeven.

Misschien zal ik het ooit nog eens proberen, misschien bij mijn verhuis volgend jaar.

• 11-23-2009 5:26 PM In reply to

Ik heb het gedaan met mijn oude B&O 2300. Het geheel werkt goed, maar je merkt dat het signaal uit mijn TV (in dit geval een Philips) vrij zacht is. Om dan uit de BeoLabs voldoende geluid te krijgen moet het volume vrij hoog gezet worden waardoor je in stille momenten een (lichte) ruis hoort. Bij films merk ik dit niet heel erg.

Dit "probleem"  heb ik overigens ook regelmatig met iTunes via een Apple express. Oplossing die ik meestal toepas, is het geluid op maximaal te zetten op de computer waardoor de 2300 maar weinig hoeft te versterken.

De BeoSound 9000 lijkt mij kwalitatief wel iets beter, misschien heb je daar minder last van dit soort verschijnselen.

Page 1 of 1 (9 items)