in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-25-2009 4:50 PM by Blackrix. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-25-2009 12:29 PM

Beomaster 8000 IC kapot?

Laatst wat vonkjes gehad bij de voeding (los geraakt soldeerwerk) van mijn Beomaster 8000.

Dit opgelost, maar na de stekker er weer in gedaan te hebben komen er direct allemaal 8-en in het venster te staan die geleidelijk aan hier en daar doven. Ook is hij niet meer aan te zetten.

betekent dit dat mijn processor een oplawaai heeft gekregen en dus afgeschreven is? In de manual heb ik gelezen dat die te resetten is door aan een voltage stelschroef te gaan draaien, maar voordat ik dat doe weten jullie hier misschien meer vanaf.

(Tevens van een andere Beomaster 8000 met hetzelfde probleem (maar dan dat die hier en daar een streepje op het display geeft) die processor gewisseld, maar dan geeft de te reparen vertsterker precies hetzelfde weer als waar dat onderdeel vandaan kwam: hier en daar een streepje)

Iemand ideeen?

Bart

Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

• 11-25-2009 4:50 PM In reply to

Re: Beomaster 8000 IC kapot?

Er is in ieder geval iets niet goed, da's wel duidelijk. Mijn advies is om eerst eens te gaan meten. Meten is weten, gissen is missen! Meet eerst eens of alle voedingsspanningen wel aanwezig zijn en ga van daaruit verder.

Page 1 of 1 (2 items)