|
Untitled Page
ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012 READ ONLY FORUM
This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and
1st March February 2012
Latest post 11-11-2009 4:24 PM by EKDANCE. 22 replies.
-
06-30-2009 3:31 PM
|
|
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Hoi,
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de MKI, II en III versies.
Op Ebay UK en DE worden diverse 6000 toestellen aangeboden waar ik belangstelling voor heb.
Ik had ergens gelezen dat de voedingsaansluitingen op de handsets/laders/basisstation verschillend kunnen zijn.
En is een UK (Engelse) of DE (Duitse) versie uberhaupt wel hier in Nederland te gebruiken?
Groeten, Leslie
B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
Blackrix

- Joined on 04-20-2009
- Posts 975

|
De MKI had lichtgrijze toetsen, de MKII donkergrijze toetsen. Verder waren deze telefoons technisch gelijk. De MKIII is een volledig ander toestel, heeft onder andere een aansluiting voor een B&O Headset.
De toestellen zijn niet zonder meer uit te wisselen tussen verschillende landen, je hebt in verschillende landen verschillende telefoonsystemen. In Nederland wordt door KPN het DTMF telefoonsysteem gebruikt, in de meeste andere europese landen het FSK systeem. Als je een Duits toestel op het KPN net zou aansluiten, werkt in ieder geval de nummerweergave niet. Ik zou dus gewoon voor een Nederlandse versie gaan, tenzij je belt via een kabelmaatschappij. Die vinden het namelijk weer leuk om af te wijken van het gangbare systeem in Nederland en gebruiken vaak het FSK systeem.
Let ook op dat de verschillende uitvoeringen niet zomaar uitwisselbaar zijn. Een MKIII handset kan wel gebruikt worden op de oude basis/lader, hij kan hier alleen niet op worden opgeladen. Daar heb je een nieuwere lader voor nodig. De MKIII handset kan ook worden aangemeld op een BeoLine PSTN en de BeoLine ISDN.
Een MKI en MKII handset kunnen niet worden aangemeld op de huidige uitvoering van de basis, de BeoLine. Hier kan alleen de MKIII handset op worden aangemeld. De MKI en MKII handsets kunnen overigens wel weer worden opgeladen op de huidige laders.
Kun je het allemaal nog een beetje volgen??
Ik moet overigens wel zeggen dat ik de BeoCom 6000 gewoonweg de beste telefoon vind waar ik mee heb gewerkt. De bediening is erg eenvoudig, het geluid is erg goed, gewoon een plezierige telefoon.
|
|
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Hoi Blackrix,
Geweldig, hier heb ik genoeg informatie aan.
Bedankt....
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
koning

- Joined on 04-16-2007
- Netherlands
- Posts 2,670

|
Ik moet overigens wel zeggen dat ik de BeoCom 6000 gewoonweg de beste telefoon vind waar ik mee heb gewerkt. De bediening is erg eenvoudig, het geluid is erg goed, gewoon een plezierige telefoon.
Absoluut!
Ik heb een van de eerste beocom's 6000.
Het is nog steeds een top telefoon.
|
|
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Absoluut mee eens!
Heb zelf sinds gisteren 2 stuks weten te scoren via marktplaats en binnen no time geinstalleerd. De bediening is super te noemen. Met name het intern kunnen bellen spreekt mij erg aan. De 2500'tjes en de Beocom 4 kunnen de deur uit nu ik de 6000 heb ontdekt! B&O blijft me elke keer weer verrassen!
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
-
Sjoerd

- Joined on 06-06-2007
- Posts 2

|
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe Beocom 6000 handset met Beoline 6000 pstn bij mijn dealer gekocht.
Deze zouden alleen DTMF zijn vandaar bij Limacom een DTMF - FSK converter besteld. Deze was niet op voorraad. Dus de zaken zonder converter aangesloten op de kabelmodem van Ziggo. Ook zonder de converter bleek de nummerweergave het te doen. Kon toen makkelijk de bestelling voor de converter annuleren bij Limacom.
Aangezien Ziggo volgens mij alleen FSK aanbiedt, lijkt het erop dat de nieuwere modellen Beoline 6000 pstn ook FSK aankunnen.
|
|
-
-
Beobuddy

- Joined on 04-18-2007
- Posts 1,582

|
Ik heb zelf 2 duitse handsets ooit een keer gekocht in D. Deze handsets kunnen dan geregistreerd worden op de NL basis.
Nummerherkenning werkte wel, maar dus vanwege de NL basis.
De taal was toen niet in te stellen en de handsets zijn toen omgeprogrammeerd.
|
|
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Beobuddy,
Wat waren de kosten voor het omprogrammeren en wat doen ze dan precies? Dacht dat deze toestellen in verschillende talen in te stellen was!
Groetjes
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Gisteren mijn Beocom 6000 handset binnengekregen via Ebay uit de UK.
Werkt perfect incl. nummermelding! Menu is wel in het Engels...
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Vandaag een Beoline PSTN base binnengekregen met helaas een nog heel groot telefoonboek er in
Hoe krijg ik de telefoonboek in een keer leeg gemaakt?
Groetjes, Leslie
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
Mooms

- Joined on 09-01-2009
- Posts 2

|
Ik ben in het bezit van een BEOCOM 6000 set met een ISDN basisstation (centale), ik ben nu op zoek naar een PSTN centrale.
Helaas kunnen de B&O dealers die ik gesproken heb mij niet verder helpen, weet iemand nog een adresje waar deze nog te verkrijgen zijn ?
|
|
-
-
-
Mooms

- Joined on 09-01-2009
- Posts 2

|
Leslie dank je wel voor je snelle reactie, volgens mij zijn de handsets niet specifiek ISDN of PSTN deze techniek zit in het basisstation.
Dank je wel voor de EBAY link hier kan ik wel wat mee.
|
|
-
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Wel hoog aan de prijs als je de verzendkosten mee rekent!
Kan iemand nog bevestigen dat je een beocom 6000 handset kan koppelen aan zowel een ISDN als een PSTN basisstation?
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
-
-
Leslie

- Joined on 05-07-2009
- Netherlands
- Posts 2,201

|
Dank je, had ik reeds gezien
Maar ik zocht er geen maar forumlid mooms!
Toch attent van je...
Beovirus? What's that?
|
|
-
-
EKDANCE

- Joined on 07-21-2008
- Posts 18

|
Hallo allemaal,
Iemand een idee?
Heb een MKIII en recentelijk een MKII erbij gekocht. Nu heb hem wel aan weten te melden op de BEOLINE PSTN basis (vierkant model waarbij je achterop een microswitchje moet in drukken om het aanmelden te starten)
Probleem is nu dat ik niet weet hoe ik in het MENU moet komen om voorkeursinstellingen aan te passen?
Als ik op mijn MKIII op de middelste knop druk verschijnen allerlei menu opties, doe ik dat op de MKII dan krijg ik allen "165 vrij".
Wie weet raad?
Alvast bedankt,
Eric
|
|
-
-
koning

- Joined on 04-16-2007
- Netherlands
- Posts 2,670

|
hoi,
Om in het menu te komen druk je op middelste toest tussen a en v.
Dan druk je op cijfer 7.
Voila
|
|
-
-
EKDANCE

- Joined on 07-21-2008
- Posts 18

|
GEWELDIG!!!
Wat zou het leven zijn zonder de geweldige input van mensen als jullie!
Dankjewel.
O jaa, het werkt dus :-)
|
|
Page 1 of 1 (23 items)
|
|
|