in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-05-2009 9:29 AM by agenten007. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-30-2009 3:21 PM

YPbPr og BeoVision 7

Jeg har et BeoVision 7-40 mkii, modellen med kun én DVI-indgang og ingen HDMI.

Nu vil jeg gerne forbinde min PC til YPbPr (component-indgangen) da jeg skal bruge DVI-indgangen til andet formål.

Jeg får dog aldrig noget billede igennem, til trods for at PC'en registrerer et TV i den anden ende.

Jeg har i fjernsynet været i menuen, under Tilslutninger og valgt AV4 som PC, ingen lyd, ingen IR, og under HDTV valgt YPbPr istedet for DVI-I.

Er der nogen der ved hvorfor dette ikke vil virke? - er AV4 det rigtige sted?

Skærmkortet PC'en er et ASUS EN7200 (nvidia Geforce 7200) som har en DVI-I og en VGA-udgang. Derudover har den en S-VHS-udgang som indeholder flere ledere end normalt, hvori man kan sætte denne medfølgende adapter som giver component (YPbPr) - hertil har jeg så købt et component-kabel og forbundet det til fjernsynet. (se kablet her: http://www.compupack.com.tw/photo/hdtv.jpg (mit kabel har dog ikke hun-SVHS-delen)

• 07-01-2009 7:47 AM In reply to

Re: YPbPr og BeoVision 7

Hej Agenten007,

På min pc skal jeg vælge at slå output til på skrivebordet.

Højreklik på skrivebordet og tryk på egenskaber. Der burde være en fane der heder skærme. Det er her jeg ændre det på min PC.

MVH BMGHB

BeoVision10-46MKII,BL3,BL2,BS8,Beo5

• 07-02-2009 9:32 AM In reply to

hej, og tak for ideen.

Jeg har tilsluttet tv out og valgt component (det skal via Nvidias software) - men det hjælper ikke (jeg har gennemgået alle indstillinger, valgt Component osv men kun sort skærm.

Jeg har desuden geninstalleret PC'en, prøvet både med Windows Vista og XP, og har nu også prøvet på et andet HDTV, men også her uden held.

Så jeg tror det er et mærkeligt grafikkort.

Hvilket grafikkort bruger du til ypbpr-signal?

• 07-05-2009 9:29 AM In reply to

Så lykkedes det endelig. Jeg har udskiftet Asus Geforce 7200-grafikkortet (Nvidia) med et Asus ATI HD Radeon AEH 3450 (kostede kun kr. 200)

Der var HD output via YpBpr med det samme. Sådan!

Mærkeligt at Nvidia-udgaven ikke virkede uanset hvad jeg forsøgte, og der var ingen hjælp at hente på supportsiderne hos Asus.

Så nu kan jeg bruge min DVI-indgang på BV7 40'eren til en DVB-T-modtager (via en HDMI > DVI-adapter + et digitalt lydkabel)

Jeg kan se at farverne er en mikroskopisk smule mere udflydende, end de var på DVI-indgangen, men det er fuldt tilfredsstillende og det er jo stadig HD (720p)

Page 1 of 1 (4 items)