in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-03-2009 4:02 PM by Blackrix. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-03-2009 10:30 AM

Horizontale strepen en kleuren lopen uit Avant 28" type 8111

Hallo,
    Sinds een maand of 2 is de beeldbuis van mijn B&O Beovision Avant 50 Hz niet meer in 
    goede conditie. Er lopen (vaag) rode horizontale strepen door het beeld en de kleuren zijn 
    niet meer zoals ze horen. Kleuren lopen uit en zijn flets (zwart is nu rood/bruin). 
    Kunnen jullie zo zeggen of dit te repareren is? Of een kwestie van schoonmaken..?
    Vind het erg zonde om de tv weg te doen, omdat het een zeer fijn toestel is en hij
    verder in goede conditie is..
    Ook heb ik gelezen over een vervangende beeldscherm dat te verkrijgen is bij een
    bedrijf dat ASWO heet? Maar dat bedrijf verkoopt helaas niet aan particulieren (of
    ik moet de verkeerde voor me hebben).
    Alvast bedankt voor de reactie!
    Met vriendelijke groet,
    Maarten Vlug

• 05-03-2009 11:22 AM In reply to

Re: Horizontale strepen en kleuren lopen uit Avant 28" type 8111

Maarten, kijk even 6 postings naar beneden :)

In theorie kan het wat anders zijn (uit te testen door 2 kleuren kathodes even te verwisselen) maar dikke kans dat je buis rot is.

• 05-03-2009 4:02 PM In reply to

Re: Horizontale strepen en kleuren lopen uit Avant 28" type 8111

Een beeldbuis van Aswo past niet zo! Als je de beeldbuis bij B&O besteld krijg je een ander type beeldbuis, maar ook ander bevestigingsmateriaal (beeldbuis is mechanisch anders) en een andere hoogspanningsprint (i.v.m. ander type beeldbuis). Ik ben dus bang dat je alleen bij B&O terecht kan voor een andere beeldbuis, omdat er mer veranderd dan alleen de beeldbuis!

Page 1 of 1 (3 items)