in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-10-2009 5:20 AM by Ignace. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-29-2008 11:29 AM

B&O in Audi A4

Gisteren kreeg ik de tijd de geluidsinstalatie uitvoerig te beluisteren in een nieuwe Audi A4 Avant.

Ik nam de tijd alle regelingen naar mijn oor te zetten en.... bleef teleurgesteld achter. Deze instalatie is de naam B&O niet waardig.

Je kan hier ruimschoots discussieren over de prijzenpolitiek van B&O, maar indien goedkopere B&O moet gelijken op wat ik in die Audi gehoord heb, dan mag het wegblijven. Blijkbaar maakt Audi gebruik van de roemrijke naam van B&O met marketing doeleinden, maar de echte liefhebber zal in deze val niet gelokt worden.

Voor mijn part ben ik gewend aan Pro-Logic van BMW, en die geeft een veel subtielere en stabilere klank, welk nivo ook. Zo goed dat ik het best kan vergelijken met onze BL9.

Natuurlijk is dit enkel mijn mening in functie van mijn gehoor. Toch had ik graag geweten wat anderen hierover denken ? 

• 08-29-2008 12:49 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: B&O in Audi A4

Ben het helemaal met je eens, althans, wat het (basis) B&O Sound System betreft (Audi A4, R8, etc.)

Het Advanced Sound System (Audi A8, Q7) is een ander verhaal,

maar daar hangt dan ook een veel hoger prijskaartje aan. 

Het basis systeem, zoals in de A4, is m.i. niet veel meer dan basis speakers

met een mooi metalen randje eromheen met B&O erop.

Toch kwam dit basissysteem er redelijk goed af tijdens een test / directe vergelijking met de (basis)

systemen van BMW en Mercedes (beide Harman Kardon) . 

Maar ik kan er niet warm van worden. 

Zelf heb ik het BMW Sound Module-systeem, waar je dus zelf het geluid op (persoonlijke) smaak kan brengen.

Als aanvulling heb ik daarnaast nog gekozen voor Rockford Fosgate versterker en subwoofer. 

Bedoel je met Pro-Logic van BMW wellicht het Logic-7 systeem ? 

Dat kan zich m.i. meten met het Advanced Sound System van B&O. 

Mooi hoe ze de subwoofers wegwerken in de kokerbalken van het chassis, 

dat is een mooie resonantievrije klankkast !

• 08-29-2008 2:50 PM In reply to

Jongens ik heb echt uren in de Audi S8 gezeten met B&O en ik kreeg er gewoon kippevel van zo mooi.
  • 08-29-2008 2:54 PM In reply to

En??  heb je hem gekochtGift
  • 08-29-2008 3:14 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Jongens ik heb echt uren in de Audi S8 gezeten met B&O en ik kreeg er gewoon kippevel van zo mooi.

Ik ook !

Maar dat is het Advanced Sound System en niet het (basis) Sound System.

• 08-29-2008 5:00 PM In reply to

koning:
    En??  heb je hem gekochtGift

Heb al aan mijn familie gevraagd of ze het huis voor me willen verkopen, maar helaas.....

• 08-29-2008 5:15 PM In reply to

Big Smile
  • 08-31-2008 3:33 AM In reply to

Van je familie moet je het hebben 
    Onderschrift buiten gebruik
  • 08-31-2008 6:54 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Helemaal mee eens, het klinkt goed (en beter dan in de gewone A4) maar het is niet heel geweldig. In mijn A6 heb ik de DSP-sound upgrade en die klinkt vergelijkbaar. Goed, stabiel, sterk van hoog tot laag.

Het is echter geen vergelijk met hat Advanced systeem in de A8/S8, dat is zo verbluffend goed, daar kan geen Harman Kardon, Logic-7 of Bose ;-) tegenop. Ik heb ook met open mond geluisterd, zo goed.

Overigens is het in de A4 wel een upgrade van het hele systeem, 500 Watt, 10 kanaals, 14 luidsprekers en dat voor € 1585,- (meerprijs t.o.v. 2 luidsprekers voor en 2 achter) lijkt me geen slechte deal.

Bart 

• 09-02-2008 3:28 PM In reply to

De prijs laat mij koud, Variatie in luistervolume veranderde totaal de klank. Ik kon ook geen kwalitatief evenwicht vinden in de ruimtelijke klankverdeling. Er ontbreekt ook een deel van het midden register. Gewoon teveel bassen en scherpe tonen. Niks tussenin, zoals vaak in een auto.

De Logic-7 van BMW heeft een veel zuiverdere klank in het gehele register (een equalizer biedt de mogelijkheid naar eigen voorkeur te regelen). De ruimtelijke verdeling is perfect. Klanktoename zorgt niet voor vervormng. En dit voor een gelijkaardig budget.

Bovenop bestaat nog de mogelijkheid een high-end systeem te bestellen. Maar dat ken ik niet.

• 09-04-2008 2:33 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Spencer:

Bovenop bestaat nog de mogelijkheid een high-end systeem te bestellen. Maar dat ken ik niet.

Bedoel je BMW Individual high-end of Lexicon ?

• 09-08-2008 8:11 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Spencer:

Variatie in luistervolume veranderde totaal de klank. Ik kon ook geen kwalitatief evenwicht vinden in de ruimtelijke klankverdeling. Er ontbreekt ook een deel van het midden register. Gewoon teveel bassen en scherpe tonen.

Dan heb jij in een andere A4 gezeten dan ik ;-). Heb je alle instellingen wel gereset voor je ging luisteren, want dat heb ik meegemaakt. Alle geluid was naar voren gedraaid, bassen en hoog minimaal en nog wat van die ongein. Pas toen alles gereset was naar neutrale instellingen kwam er een (meer dan) acceptabel geluid uit.

• 03-10-2009 5:20 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Audi A4 Allroad met B&O Sound System
    (staat nu op International Motor Show Geneve / 5-15 Maart 2009)

Page 1 of 1 (13 items)