in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-22-2009 2:11 PM by Beobuddy. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-22-2009 12:28 PM

PS3 linkkamer

weet iemand hoe je een ps3 moet aansluiten zodat de linkkamer het ook doet.

Nu zit die aangesloten via hdmi in BS3 maar link geeft alleen maar analoog door.

weet iemand hiet een foefje voor.

ps goede verbetering de site

• 01-22-2009 1:30 PM In reply to

Re: PS3 linkkamer

Wat moet het doen in de linkkamer?Wink

Het probleem zit in de playstation 3. Je hebt daar kennelijk gekozen om het geluid over HDMI uit te sturen.

Als dat analoog zou zijn, dan heb je dat probleem niet. Maar dan heb je weer geen beschikking over DTS of DD.

Ik heb zelf geen BS3, maar wat ik begrepen heb is dat als beeld binnenkomt via HDMI, dat dat beeld a.h.w. wordt gedowngrade naar videocomposiet door de BS3 zelf. Dit om dan het beeld over de link te kunnen verspreiden. Waarschijnlijk werkt dat nu ook bij jou zo.

Maar als ik je goed begrijp, dan gebeurt dat niet voor audio. Een optie zou kunnen zijn om de audio via de optical out van de PS3 middels een converter naar de BS3 te laten gaan. Wellicht werkt dat wel, het blijft experimenteren.

De playstation zou eigenlijk als het video en audio via HDMI wordt overgedragen, tegerlijkertijd ook de informatie via videocomposiet en Audioanaloog uit uit te sturen.

Maar terugkomend op je vraag. Nee, ik heb er nog geen foefje voor Sad

• 01-22-2009 1:56 PM In reply to

idd maar de ps3 zendt of via hdmi uit of via composiet

de bs3 heeft geen optical in

• 01-22-2009 2:11 PM In reply to

Beeld en geluid worden gescheiden in de PS3 ingesteld.

Voor beeld kun je HDMI kiezen, terwijl voor de audio voor optical kunt kiezen op de ps3. Ik weet alleen niet hoe de BS3 reageert op de digital coax in als je daar stereosignaal op af stuurt. Er zijn dus converters die hier al vaker de revu zijn gepasseerd die het optische omzet naar digitaal coax/tulp.

Ik heb dus een ps3 met zo'n converter van optisch naar digital tulp om DTS en DD te kunnen beleven. Maar de avant reageert niet op digitaal stereosignaal wat de ps3 uitstuurt als DD/DTS niet voorhanden is.

Page 1 of 1 (4 items)