in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-11-2009 1:21 PM by mauricecrt. 8 replies.
Page 1 of 1 (9 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-02-2009 4:56 PM

Beolab 2500 in Dolby Digital opstelling

Krijg volgende week een BeoVision Avant 32" RF met Dolby Digital module en wil deze koppelen aan een set Beolabs 4000 (voor) en een set Beolabs 2500 (achter). Deze laatste 2 speakers horen by een BeoCenter 2500. De Beocenter 2500 wordt weer via een Beolink Converter verbonden met de BeoVision Avant.

Is dit qua luidsprekers een te adviseren kombinatie? En dan met name de Beolabs 2500 (achter). Voldoen deze in een dergelijke opstelling?Moet hier iets aan gemodificeerd worden om het volume wat op te krikken?

Graag jullie advies en ervaring.

Noelke

• 01-03-2009 2:13 AM In reply to

Re: Beolab 2500 in Dolby Digital opstelling

het is beter om de 4000 achter te doen het de 2500 voor, misschein nog een subwoofer erbij.

dan gaat dat best

• 01-04-2009 10:03 AM In reply to

Op zich kan dit best.

Ikzelf ben begonnen met een avant met een Dolby surround in 1995, ook met de 2500's als achterspeaker.

Daar is destijds een modificatie uitgevoerd op de module om het uitgangssignaal te versterken.

Dit ondanks de mogelijkheid om de achterspeaker(s) harder te laten klinken via het sound menu.

M.a.w. het kan, maar het is waarschijnlijk niet optimaal. Het geluidsbeeld van de 4000 en de 2500 is wel hetzelfde.

Als je bijvoorbeeld als voorspeakers de BL3's zou nemen en achter de 2500's , dan zit daar een groter verschil tussen.

En dat geeft een minder ruimtelijk gevoel. Het beste is altijd om speakers te nemen die hetzelfde  "kleuren".

En dat laatste is in ieder geval met de avant, 2500's en de 4000's het geval.

• 01-04-2009 3:00 PM In reply to

Je hebt het over een modificatie op de module: ik neem aan dat je met module de Dolby Surround Pro Logic bedoelt?
    Moet deze modificatie nog steeds uitgevoerd worden? Ook bij een Dolby Digital

• 01-05-2009 3:27 AM In reply to

Ik had het inderdaad over een modificatie op de module zelf. Dit geeft een groter uitgangssignaal voor de wat minder gevoelige ingang van de 2500's.

Dit is gebeurd toen de avant er net was en er niet zoveel (voor de hand liggende) keus was als achterspeaker.

Nu is de keuze aan speakers groter en verwacht ik niet dat er een modificatie voor de DD/DTS kaart is. Juist dat je nu echt een bepaalde type speaker in moet voeren, wat niet mogelijk was bij de oudere module.

• 01-05-2009 6:54 AM In reply to

Let op. De output van de linker en rechter speaker kunnen niet worden verwisseld. Wat je ook in het TV menu verandert, links blijft links en rechts blijft rechts. Bij achteropstelling moeten ze echter wel verwisseld worden.

Tenzij je ze fisiek verwisselen wil.

Om links en rechts goed weer te geven (als je de speakers achter je opstelt), dien je twee draden in de connectors te verwisselen.

• 01-05-2009 5:18 PM In reply to

Hallo Coolskin,

Kun je meer gedeailleerde uitleggen welke draden - ik neem aan van de powerlink kabel??? - verwisseld moeten worden?.
    Hebben ze een bepaalde kleur. Moet de pin gewijzigd worden in de power link connector?

Graag je advies dan kan ik ook mijn BL2500-achter opstelling aanpassen.

Noelke

• 01-06-2009 2:03 PM In reply to

Als je de kabels gaat aanpassen (als dat al mogelijk is..), dan moet je pin 3 met 5 wisselen. Dit zijn de linker en het rechterkanaal.

Maar dat aanpassen van kabels kan alleen als het de oudere dikke kabels zijn die open te maken zijn.

Het kan, maar heeft niet mijn voorkeur.

Wel kun je 2500 openmaken en intern een jumper/draadbrugje omzettem om de speaker te gebruiken voor het linker- of rechterkanaal. 

• 01-11-2009 1:21 PM In reply to

Hallo,

De bruine draad moet met de groene omgewisseld worden als de lab2500 achter geplaatst worden.

Behalve als het het uitstekende gedeeltes van elkaar gericht staan (speakers omgedraait).

Het signaal hoeft niet opgevoert te worden het kan voldoende geregeld worden in het geluidmenu.

Groet maurice 

Page 1 of 1 (9 items)