in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-04-2009 3:56 PM by pentalex. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-02-2009 10:14 AM

BeoPort internetradio

Op dit moment heb ik mijn laptop aangesloten op mijn beomaster middels een 7pins-minijack kabel. Mp3 bestanden klinken zo acceptabel, maar internetradio klinkt erg dof.

Nu is mijn vraag wanneer ik de BeoPort aanschaf en zo internetradio luister, is het geluid dan beter? Iemand ervaring hiermee? Mijn vriendin luistert veel naar Slowaakse radiozenders en een geluidsverbetring zou een hele uitkomst zijn.

Verder heeft mijn Beomaster geen masterlink. Kan die ook worden aangesloten met een 7 pins verbinding of met een convertor?

• 01-02-2009 3:20 PM In reply to

Re: BeoPort internetradio

Het geluid zal niet beter klinken met een Beoport. Het ligt aan het station, met welke bitrate deze uitzend. Het wordt pas een beetje acceptabel (en minder dof) als het station uitzendt met een bitrate van minimaal 128 kbps. Ik schat dat de bitrate op de Slowaakse zender erg laag is. Met bv Winamp kun je selectief kiezen op bitrate, of rechtstreeks naar www.shoutcast.com

Voor je Beomaster zonder ML heb je een 1611 nodig. De laptop moet je dan wel aansluiten op een vrije ingang van de TV. Die van de Beomaster is dan namenlijk bezet door de 1611.

• 01-04-2009 10:09 AM In reply to

Met de gratis te installeren beoplayer kun je in ieder geval kijken of de zender in hun lijst voorkomt.

De beoplayer is bijna hetzelfde als de beoportsoftware. Zij het dat er minder sources aan te spreken zijn omdat de linkmogelijkheid ontbreekt.

Bij deze mediaspeler kun je overigens wel een minimale bitrate voor de kwaliteit invullen.

Software is te vinden op www.beoplayer.com

• 01-04-2009 3:56 PM In reply to

Dank je voor de tip. Mijn beoplayer versie had nog geen internet radio. Ik heb de laatste versie gedownload en kan nu internetradio luisteren via Beoplayer. Heeft 20 Slowaakse zenders en een iets betere kwaliteit dan die ik van internet pluk.

Heb ik ook geen BeoPort nodig denk ik.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Page 1 of 1 (4 items)