in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-04-2008 1:45 PM by DoubleU. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-01-2008 7:57 AM

• JVG
    • Not Ranked
    • Joined on 12-01-2008
    • Posts 1
    • Bronze Member

Digitale TV / Beovision7

Hoi allemaal,  eerste keer voor mij hier op dit forum./

mij vraag is ivm een Digibox op een Beovision7 systeem...   is dit mogelijk om de digibox te bedienen via de afstandsbediening van de TV?

omdat nu alles gaat met 1 afstandsbediening, maar een digibox helemaal niets te maken heeft met het B&O systeem zou ik het graag bij 1 afstandsbediening houden.   is dit mogelijk??? 

(Huidige setup :  2x Penta's, Beovision7 TV met center speaker en een Beosound9000 cd/radio) 

• 12-01-2008 8:34 AM In reply to

Re: Digitale TV / Beovision7

yep dit kan
    Ik heb een BV9 staan met een BS3 erin en daarop aangesloten een telenet digibox
    Op de digibox wordt er een oogje geplakt die verbonden is met de BS3
    De BS3 vertaald dan een code van de BEO4 afstandsbediening naar de juiste code van de digibox.(in de STB lijst moet dan wel de digibox gekozen worden) (Als die er niet in staat kan je dealer deze lijst aanpassen)
    Alleen zijn er wat vervelende kantjes :
    Als je van kanaal wil veranderen moet je eerst op GO en dan op pijl omhoog of omlaag duwen..., dus 2 toetsen om van kanaal te veranderen, ofwel het nummer intikken van het kanaal.
    Met de BEO5 afstandsbediening zou het vlotter moeten gaan, maar ik ben nog niet overtuigd van zijn gebruiksgemak. (tenzij de config software hiervan vrijgegeven wordt ...)

nico

• 12-04-2008 4:41 AM In reply to

• WARFF
    • Not Ranked
    • Joined on 07-24-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

hallo jvg

had een digicorder van telenet en ben nu over op hd digicorder

met vorige box kon ik ook digitaal kijken in de keuken via link en alles idd bedienen via beo4 zowel main als link

nu....

gisteren dealer over de vloer gehad om tv te flashen ,namiddag bezig geweest en resultaat.. link werkt niet meer en ook afstandbediening lukt niet ,wordt nu aan b&o gevraagd naar code

voor de belgen onder ons ,een vraagje

zijn er mensen die de hd digicorder al hebben en bedienen via beo4 of beo5

lijkt mij nl vreemd dat het bij dealer nog niet bestaat terwijl dat hd ding al een jaar op de markt is

dit alvorens ik begin te z.. bij de dealer

bedankt warff 

• 12-04-2008 6:35 AM In reply to

de digicorder die ik heb is een HD geval en ik stuur ze met de beo4

commando set is identiek als de gewone digibox

nico

• 12-04-2008 10:18 AM In reply to

WARFF:

hallo jvg

had een digicorder van telenet en ben nu over op hd digicorder

met vorige box kon ik ook digitaal kijken in de keuken via link en alles idd bedienen via beo4 zowel main als link

nu....

gisteren dealer over de vloer gehad om tv te flashen ,namiddag bezig geweest en resultaat.. link werkt niet meer en ook afstandbediening lukt niet ,wordt nu aan b&o gevraagd naar code

voor de belgen onder ons ,een vraagje

zijn er mensen die de hd digicorder al hebben en bedienen via beo4 of beo5

lijkt mij nl vreemd dat het bij dealer nog niet bestaat terwijl dat hd ding al een jaar op de markt is

dit alvorens ik begin te z.. bij de dealer

bedankt warff 

Ik denk dat de grote boosdoener hier HDMI/DHCP heet.. Als je HD decoder via HDMI is aangesloten... Dan kan je dat signaal inderdaad niet naar de linkkamers sturen... Omdat HDMI/DHCP copy protectie daar een stokje voor steekt. De enige mogelijkheid daaromheen is via de goeie ouwe scart werken... maar dan heb je geen HD signaal op je BV7...

Qua bediening is er geen enkel verschil tss de gewone DigiCorder en de HD Digicorder... Deze werden bij mij gewoon om gewisseld en werkten direct out of the box.. zowel met Beo4 als met Beo5

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 12-04-2008 1:45 PM In reply to

Karel Uyttendaele:

Ik denk dat de grote boosdoener hier HDMI/DHCP heet.. Als je HD decoder via HDMI is aangesloten... Dan kan je dat signaal inderdaad niet naar de linkkamers sturen... Omdat HDMI/DHCP copy protectie daar een stokje voor steekt. De enige mogelijkheid daaromheen is via de goeie ouwe scart werken... maar dan heb je geen HD signaal op je BV7...

Copy protectie heeft hier niets mee van doen, want als je bijvoorbeeld je eigen foto's (dus niet beveiligd) bekijkt, heb je hetzelfde probleem.

B&O televisies kunnen namenlijk alleen CVBS (gele tulp) distribueren naar linkruimtes. In het geval BV7, zul je dus een extra (gele) tulp moeten leggen van je HD Digicorder naar het AV4 paneel.

De enigste hindernis kan nog zijn dat de HD Digicorder beide signalen, hdmi en cvbs-out, niet tegelijkertijd uitstuurt, maar dat zou je snel genoeg even uit kunnen proberen.

Page 1 of 1 (6 items)