in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-23-2008 6:03 PM by orris. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-21-2008 5:34 AM

• Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

Soundsmith SMMC4

Hej

Er der nogen der har erfaring med dette produkt? Jeg har 2 MMC4 som begge skulle være OK men jeg er ikke 100 % tilfreds med lyden. Bas og diskant er OK men mellemtonen (sang) lyder lidt forvrænget. Er det sådan en MMC4 nu lyder eller det pga. alderen? Jeg ville alternativt købe en non B&O pladespiller (Pro-ject debut 3) men det ville da være pænest med en org. B&O. Det er en Beogram 3500 og Beocenter 7700 jeg bruger.

Mvh Mogens

• 11-22-2008 1:33 PM In reply to

Re: Soundsmith SMMC4

Jeg selv bruger Soundsmith SMMC2 på min Beogram 8002 og er meget glad for lyden. Der mangler ikke noget i de forskellige områder men det afhænger af mixet på den lp jeg spiller.

På den anden side så har jeg også en B&O MMC20CL som har meget få timer. Jeg bruger den på en Beogram 6006 og jeg kan ikke rigtigt høre den store forskel på de 2 Beograms.

Soundsmith kan varmt anbefales men se lige på dba.dk. Der er tit nogen stykker til salg og du slipper for eventuel told og moms.

B&O pickups blive med tiden trætte i ophænget. Den gamle serie MMC20 holder bedre end MMC 1-5.

• 11-22-2008 3:22 PM In reply to

• Christian
    • Top 100 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • Copenhagen, Denmark
    • Posts 626
    • Bronze Member

Mine forældre købte for ca. et år siden en SMMC4 fa SoundSmith (deraf S'et i SMMC). De har været glade for den, og der har ikke været nogen problemer med handlen.

Jeg har ikke selv siddet og lyttet grundigt til den, men der lader ikke til at være nogen problemer lydmæssigt.

Living room: BV7-40 mkIV + V8000, BL5, BL3, BM1 and BS9000. Bedroom: MX3000 and BL4500 on MCL2-AV. Around: PentaIII, CX100 and MCX35 on ML/MCL + MCL2-A, BeoPort and BL4 on ML, BS3300 + M75 as stand alone, BC6000 + BC600 and BT1100, LC1, LC2, Beo4, Beo5 and BL1000, BS2 and A8, EarSet2, Apron, Coffee mugs, Enamel Bagdes, Bath towel, Keyring, Books, Lots of miniature and the Bottle opener. Office: BC2300 + BL2500 and BS3. Summer house: BS Century.

Addicted? Oh no.... ;)

• 11-23-2008 9:43 AM In reply to

• orris
    • Not Ranked
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 27
    • Bronze Member

Selvfølgelig er det stadig muligt at opdrive originale, velspillende MMC'ere, men med tiden bliver det sværere og mere og mere lotteriagtigt. Jeg kører med en SMMC4 på min Beogram 6500, og kvaliteten er overbevisende, en virkelig god investering. I øvrigt er det ikke nødvendigt at bestille dem hjem fra USA: B&O-centrene og fx Radio og TV-Eksperten i Odense forhandler dem, jeg gav 1500,- for min for halvandet år siden. Ikke urimeligt, sammenholdt med SoundSmiths listepris på 245$, givet af der skal betales fragt og eventuel told.

• 11-23-2008 1:06 PM In reply to

• Bundy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-25-2008
    • Bolderslev, Denmark
    • Posts 58
    • Gold Member

Hej

Tak for indlæggene. Jeg tror også det er alderen der trykker de 2 MMC4 jeg har. Har hørt fra andre, at selvom en pick-up ikke bliver brugt kan den godt "slides" pga. alderen. I det engelsksprogede forum er der indlæg, der siger, at det ikke er nødvendigt at købe en SMMC3 da forskellen ikke er hørbar. Er det også jeres opfattelse? Jeg vil ikke give mere end 245 $ så det skal enten være SMMC4 eller SMMC3.

Jeg har faktisk helt droppet tanken om en non B&O pladespiller nu I anbefaler SMMC-serien så varmt.

Mvh Mogens

• 11-23-2008 6:03 PM In reply to

• orris
    • Not Ranked
    • Joined on 05-10-2007
    • Posts 27
    • Bronze Member

Så vidt jeg har forstået, er det korrekt at MMC'erne ikke kun slides af brug - ophæng mv. svigter med alderen. Der findes dog mange forskellige historier om det: Mine forældre spillede næsten tyve år med en MMC3 på en Beogram 6002, og alle årene lå der en MMC5 i rummet til reservepickuppen. Da MMC3'eren opgav ævred pga. slitage, spillede MMC5'eren som en ny pickup, trods de mange år i ubemærkethed. Uanset hvad, mener jeg stadig at det meste oplagte ifb. udskiftning af pickup er at købe en SMMC, fremfor at gå på jagt efter en MMC.

Så vidt jeg ved lagerfører forhandlere (aut./uaut.)  i Danmark kun SMMC4'ere, og jeg har som nævnt bestemt ikke noget at udsætte på kvaliteten af dem. Det er mit indtryk at det at kunne høre forskel på SMMC'erne er betinget af mange ting: Hvilket system man har, psykoakustik osv. Jeg har for eksempel 'kun' RL-højtalere til mit Beosystem 6500, og her tvivler jeg på en hørbar forskel på en SMMC4 og SMMC3 - da det ikke blot er pickuppen der betinger den lyd man får ud i sidste ende, men også de øvrige komponenter i anlægget.

Page 1 of 1 (6 items)