in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 11-24-2008 4:48 PM by Dillen. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-24-2008 12:32 PM

Beocord 7000 CD

Hej vil hør om i kan hjælpe mig med hvad det vil koste at skifte laserhovedet i min Beocord. Da den er begyndt at hoppe i nummerne når jeg vil afspille en cd.  Og om det er noget man kan gøre selv hvis man har lidt snilde.
  • 11-24-2008 4:48 PM In reply to

• Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

Re: Beocord 7000 CD

Velkommen til Beoworld !  Yes -  thumbs up

Du kan skifte en laser hvis du har det nødvendige måleudstyr, justerings- og test cd'er osv. og kan finde en passende reservedel. Intet af det, er noget de fleste "bare lige" kan. Med andre ord - det er et job for een, der har lidt erfaring og råder over det nødvendige udstyr.

Beocord 7000 er en cassette-båndoptager så dén lader vi lige ligge lidt. Beogram CD 7000 derimod er en CD afspiller og jeg vil tro, at det er den, du refererer til.

De fleste gange (>90%) en B&O CD spiller dømmes til at have en defekt laser, er der i virkeligheden noget andet galt. Det ser bare ud som en defekt laser men fejlen skyldes enten noget mekanisk eller noget elektronisk. Et par målinger vil afsløre hvad der helt præcist er galt i dit tilfælde. Mange værksteder råder desværre ikke over det nødvendige udstyr (og/eller den viden), der skal til for at stille diagnosen men giver bare svaret, at laseren i dårlig og mange ejere tror blindt på det.

Kig lidt omkring på Beoworld, også gerne på de engelsk-sprogede sider og du vil se hvad jeg mener.

Martin

Page 1 of 1 (2 items)