in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-20-2008 4:37 PM by Bingo. 12 replies.
Page 1 of 1 (13 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-20-2008 4:30 AM

Rivershow Arnhem bevindingen, 19 maart

Op woensdagmiddag was ik op de Rivershow in Arnhem en heb het volgende ervaren:

Eerst een waarschuwing, de opzet is zo groot dat je een scherm van 40 inch als klein gaat ervaren.

(Saillant detail: Een bezoeker van een BV7-32 vroeg aan B&O man of er een kleinere versie van de BV7 getoond werd. Het bleek de BV7-32 te zijn….)

- je kunt gewoon de boot op zonder uitnodiging (ik had er wel een)

- erg ontspannen sfeer daar

- je kunt een proefrit maken met de Audi A3 Cabrio (geen B&O soundsystem leverbaar overigens)

- verbazingwekkend: er staan meerdere Audi’s op de boot met B&O soundsystem

- de demonstratie ruimte is erg interessant (ik ga niets verklappen, ga er gewoon heen en stel daar vragen aan een zeer deskundig persoon overigens)

- er staan erg veel BeoVisions 8

- het beeld van de BeoVision 4 is heel natuurlijk, de kleuren .... oh la la

- de nieuwste Beolab heeft ook ALT

- ga op zoek naar de bijna goedkoopste speakerset van B&O, het blijkt een set te zijn met 8 speakers!

- snik… bij navraag blijkt er voorlopig geen update te komen van de BV7-32….( de Belgische B&O man gaf aan “daar moeten we echt aan werken bij B&O”)

Waarom naar de Rivershow gaan:

- alle maten en alle kleuren B&O

- deskundige mensen, informatie als “airco bediening middels de Beo5” etc. Laat alles demonstreren.

- geef jouw mening aan de B&O mannen die daar presenteren. Geef aan wat belangrijk is voor jou en wat mis jij aan uitrusting of mis je in het assortiment.

- B&O liefhebbers onder elkaar, wijn ….

- maak mede bezoekers attent op beoworld

Groet, Robert

• 03-20-2008 4:57 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Rivershow Arnhem bevindingen, 19 maart

-multimedia Robert-:

Op woensdagmiddag was ik op de Rivershow in Arnhem en heb het volgende ervaren:

Eerst een waarschuwing, de opzet is zo groot dat je een scherm van 40 inch als klein gaat ervaren.

(Saillant detail: Een bezoeker van een BV7-32 vroeg aan B&O man of er een kleinere versie van de BV7 getoond werd. Het bleek de BV7-32 te zijn….)

- je kunt gewoon de boot op zonder uitnodiging (ik had er wel een)

- erg ontspannen sfeer daar

- je kunt een proefrit maken met de Audi A3 Cabrio (geen B&O soundsystem leverbaar overigens)

- verbazingwekkend: er staan meerdere Audi’s op de boot met B&O soundsystem

- de demonstratie ruimte is erg interessant (ik ga niets verklappen, ga er gewoon heen en stel daar vragen aan een zeer deskundig persoon overigens)

- er staan erg veel BeoVisions 8

- het beeld van de BeoVision 4 is heel natuurlijk, de kleuren .... oh la la

- de nieuwste Beolab heeft ook ALT

- ga op zoek naar de bijna goedkoopste speakerset van B&O, het blijkt een set te zijn met 8 speakers!

- snik… bij navraag blijkt er voorlopig geen update te komen van de BV7-32….( de Belgische B&O man gaf aan “daar moeten we echt aan werken bij B&O”)

Waarom naar de Rivershow gaan:

- alle maten en alle kleuren B&O

- deskundige mensen, informatie als “airco bediening middels de Beo5” etc. Laat alles demonstreren.

- geef jouw mening aan de B&O mannen die daar presenteren. Geef aan wat belangrijk is voor jou en wat mis jij aan uitrusting of mis je in het assortiment.

- B&O liefhebbers onder elkaar, wijn ….

- maak mede bezoekers attent op beoworld

Groet, Robert

Hallo Robert,

Bedankt voor het delen van je bevindingen m.b.t. de Rivershow,

Wat de Audi A3 betreft / geen B&O soundsysteem leverbaar;
    ik denk dat dat komt omdat de A3 (ook de cabrio) nog gebaseerd is op de "oude" A3,
    hij heeft dan wel de facelift gehad (met enorme trapeziumvormige grille),
    maar is technisch nog de huidige generatie A3.
    Hetzelfde geldt overigens ook voor de Audi A6,
    daar is ook nog geen B&O soundsysteem voor leverbaar.

Wat de BV8 betreft, staan ze er in de verschillende uitvoeringen en opties,
    Ik bedoel stand / voet / extra systeemmodule, etc. ? 

Wat de andere Audi's met B&O soundsysteem betreft;
    heb je ook ervaren dat, bijv. bij de A8 met het B&O Advanced Sound System,
    dat je aan de buitenzijde van de auto bijna niet merkt wanneer het systeem op hoog volume speelt ?

Ik heb zelf ook een high-end audiosysteem in mijn auto (custom install),
    maar wanneer ik daar het volume van open draai dan is dit buiten de auto goed waarneembaar /
    resonanties plaatwerk etc.
    De luidsprekers in o.a. de A8 zijn mooi weggewerkt in eigen stabiele behuizingen,
    en dat scheelt behoorlijk.  

Ik kijk uit naar de Jules Verne in Roermond Smile 

Groet,
    Ignace 

• 03-20-2008 5:15 AM In reply to

Hoi Robert,

Bedankt voor je verslag. Jammer hoor dat je niet wilt zeggen wat er in die demonstratieruimte staat...

Affijn, als ze meer reclame willen voor die rivershow moeten ze maar alle data en aanmeerplaatsen vermelden hier op het Beoforum. Want reclame maken voor iets als je niet weet wanneer en waar je ergens moet zijn, lijkt me een beetje nutteloos.

Fijn om te horen dat je de show als postitief hebt ervaren. Hoewel als ik hoor dat er heel veel Beovisions 8 staan, denk ik , wat moet ik daar doen????  Ik denk dat alleen de oehlaahlaah kleuren van die nieuwe Beovision 4 me zouden boeien. Ben wel benieuwd wat ik van dat beeld vind, zeg ik je eerlijk.

Er zal wel een tevens projector getoond zijn  in een zaaltje vermoed ik.

Gr.

Bingo

• 03-20-2008 5:17 AM In reply to

Ignace:

[Wat de BV8 betreft, staan ze er in de verschillende uitvoeringen en opties,

dat je aan de buitenzijde van de auto bijna niet merkt wanneer het systeem op hoog volume speelt ?

Over het ontbreken van een soundsystem in de A3 en A6 is jou verklaring heel plausibel! Het is natuurlijk een ontwerp issue en dat pakken B&O en Audi alleen aan bij een nieuw model of geheel nieuw dashboard etc.

De BeoVision’s 8 staan er in alle maten kleuren, (geuren) en standaarden. Je kunt ermee zelfs het internet op aan een hoge tafel.

Ik heb tot nu toe het B&O soundsystem alleen ervaren in de A8 en S8 op beurzen en in de showroom van Audi. Maar zal dat zeker eens uitproberen.

Wanneer is de show in Roermond, heb je al een uitnodiging gehad?

Grt, Robert

• 03-20-2008 5:34 AM In reply to

Bingo:

Hoi Robert,

Bedankt voor je verslag. Jammer hoor dat je niet wilt zeggen wat er in die demonstratieruimte staat...

Affijn, als ze meer reclame willen voor die rivershow moeten ze maar alle data en aanmeerplaatsen vermelden hier op het Beoforum. Want reclame maken voor iets als je niet weet wanneer en waar je ergens moet zijn, lijkt me een beetje nutteloos.

Fijn om te horen dat je de show als postitief hebt ervaren. Hoewel als ik hoor dat er heel veel Beovisions 8 staan, denk ik , wat moet ik daar doen????  Ik denk dat alleen de oehlaahlaah kleuren van die nieuwe Beovision 4 me zouden boeien. Ben wel benieuwd wat ik van dat beeld vind, zeg ik je eerlijk.

Er zal wel een tevens projector getoond zijn  in een zaaltje vermoed ik.

Gr.

Bingo

Bingo, gewoon gaan als je tijd hebt. Loop voorbij de BV’s 8 (laat je ik gevoel los bij de artikelen die je niet boeien)

Zoek de lekkerste stoelen of banken daar bij de artikelen die je wel boeien en oordeel.

Uit respect voor allen die nog gaan naar de Rivershow heb ik niet alles verteld. Omdat het wel of niet gaan, de nieuwste Beolab wel of niet interessant is etc. een zaak is voor een ieder persoonlijk. We zijn allemaal anders, de een loopt met een meetlint rond om kijken of dat TV in het kastje past en weer een ander is ontevreden met het huidige aanbod. etc.)

Neem je je eigen DVD mee? Er is ook HD content daar aan boord. Vraag na afloop van de demonstratie dan om jouw DVD te tonen op het scherm van jouw keuze…… mijn ervaring is dat ik erg veel vragen kon stellen aan de demonstratie man die in Arnhem de demo gaf.

Grt, Robert

• 03-20-2008 6:08 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

-multimedia Robert-:

Ignace:

[Wat de BV8 betreft, staan ze er in de verschillende uitvoeringen en opties,

Over het ontbreken van een soundsystem in de A3 en A6 is jou verklaring heel plausibel! Het is natuurlijk een ontwerp issue en dat pakken B&O en Audi alleen aan bij een nieuw model of geheel nieuw dashboard etc.

De BeoVision’s 8 staan er in alle maten kleuren, (geuren) en standaarden. Je kunt ermee zelfs het internet op aan een hoge tafel.

Ik heb tot nu toe het B&O soundsystem alleen ervaren in de A8 en S8 op beurzen en in de showroom van Audi. Maar zal dat zeker eens uitproberen.

Wanneer is de show in Roermond, heb je al een uitnodiging gehad?

Grt, Robert

Op donderdag 3 april vanaf 14.00 uur aan de Looskade (Arloflat) in Roermond.
    Ja, uitnodiging ontvangen.  

Echt de moeite om Advanced Sound System te beleven.
    In eerste instantie was ik niet ondersteboven van het systeem
    (omdat ik zelf ook een mooi systeem heb).

Tuurlijk is het mooi gezicht om de ALT speakers uit het dashboard omhoog te zien komen

en om in het MMI-scherm het DSP van B&O te zien :

Maar op gegeven moment merkte ik
    dat het toch wel heel erg mooi en goed is weggewerkt,
    mede door het ontbreken van resonanties. 

• 03-20-2008 11:56 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Vanmiddag op de boot in Deventer geweest, en ik kan me helemaal aansluiten bij de opmerkingen van Robert. Erg mooie opstellingen, veel BV8's maar ook een fraaie opstelling met 4 maal BL9, BL2 en BV9 die werkelijk fenomenaal is.

Daar ik naast B&O ook een Audi heb waren ook de A4 en S8 aan mij wel besteed (de A3 cabrio is maar een lelijk ding) maar daar worden de mannen van de knapen gescheiden. De A4 heeft het B&O speakersysteem van €1100 en dat klinkt prima, maar zeker niet beter dan het DSP-systeem in mijn A6. In de S8 echter zit het active systeem met de ALT-speakers en dat is werkelijk adembenemend zo goed!!! Jammer van het prijskaartje van 147k maar goed, je kunt natuurlijk de keramische remschijven à €14000 weglaten [:'(]

In de vernieuwde A6 die in september komt is wel de verwachting dat er een B&O systeem komt maar welk dat zal zijn in ieder geval nog niet.

Ik heb uitgebreid gesproken met dhr van Es van B&O Nederland en deze was erg open over de sterke en zwakke kanten van B&O. Onder andere over Blu Ray, waar B&O gewacht heeft tot de strijd gestreden is voor ze een speler gaan ontwikkelen. Deze zal wel in de BV7 komen maar het is niet bekend of dat een retrofit wordt. Zijn stelling is dat B&O te klein is om achter alle trends en nieuwe ontwikkelingen aan te hollen en wachten tot e.e.a. gemeengoed is.

Gezien de potentiële clientèle (gemiddelde leeftijd ruim boven de 60) die ik aantrof zal een HDMI-tje meer of minder niemand interesseren; uiterlijk, beeld- en geluidkwaliteit en bedieningsgemak des te meer. En al val ik nog lang niet in die groep, ik kan me daar wel in vinden.

Voor wie nog aarzelt: ga vooral om het zelf mee te maken!

NB Door hoog water in Deventer kon men alleen via het achterdek naar binnen, via de grote demonstratieruimte. De demo viel daardoor enigszins in het water. Maar een BL10 met 2 maal BL5 en 2 maal BL9 klinken geweldig.............

Bart

• 03-20-2008 12:33 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Bart:

In de vernieuwde A6 die in september komt is wel de verwachting dat er een B&O systeem komt maar welk dat zal zijn in ieder geval nog niet.

In September komt dacht ik de facelift van de A6 (helft modelcyclus)
    Zouden ze dan toch ook B&O audiosysteem hierin gaan aanbieden ?
    Bij de A8 hebben ze bij het ontwikkelen al rekening gehouden met
    het ASS (B&O systeem mét ALT) en luidsprekerbehuizingen.
    Dus als ze al in de A6 facelift B&O sound system gaan aanbieden,
    dan waarschijnlijk alleen het "gewone" sound system ?
    (in vergelijking tot ASS "gemakkelijker" te integreren) 

Bij de A4 en A5 kan ik me voorstellen dat ze alleen de basis audio-optie aanbieden
    vanwege positionering van die modellen (prijs ASS relatief te hoog voor die modellen ?)
    Maar hoe zou dat dan met de R8 zijn;
    zouden ze daar alleen de "basis"-audio aanbieden i.v.m. beperkte inbouwruimte ?  

De Audi A3 cabrio is idd lelijk ding, die vaste overrolbeugels zien er niet uit en
    zijn niet meer van deze tijd, neem zijn directe concurrent BMW 1 serie cabrio,
    die heeft automatisch systeem waarbij alleen in noodsituaties automatisch
    de rolbeugel naar boven komt in fractie van seconde.
    Daarnaast viel het me op dat de A3 cabrio geen afdekking voor het dakmechaniek heeft;
    bij geopende kap zie je de stangen gewoon zitten ! 

• 03-20-2008 12:40 PM In reply to

Ik weet niet of in het hele land de gemiddelde bezoeker van de boot 60+ is, maar als dat zo is mag B&O zijn reclame en catalogi daarop wat meer gaan aanpassen. Overigens vind ik het onzin om te zeggen, een HDMI-tje meer of minder maakt niet uit. Ik lees op het forum genoeg mensen die werkelijk hele tovertrucs moeten verzinnen om alles goed aangesloten te krijgen op hun Beovision en die zijn volgens mij echt geen 60+.  Als B&O overigens geen jongere doelgroep weet aan te boren als de gemiddelde leeftijd van de bezoeker van de boot, kunnen ze het snel schudden vrees ik.

Ach ja, de standaard uitdraai van de heer van Es die ik hier weer lees. Dat riepen ze twintig jaar geleden ook al. Weinig nieuws onder de zon dus en blijkbaar heeft B&O zich toch nog te weinig aangepast aan deze hele andere tijd.

Ik ben trouwens zo benieuwd wat jij zo fenomenaal vind aan de Beovion 9. Het geluid? De vormgeving of de beeldkwaliteit?

• 03-20-2008 1:23 PM In reply to

heb je nog info gekregen bart over de beosound 5?
  • 03-20-2008 2:36 PM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Helaas geen informatie over de Beosound 5, eerlijk gezegd vergeten naar te vragen..... 

De gemiddelde leeftijd op de boot was erg hoog, mogelijk omdat het 's middags was, waarschijnlijk dat het vanavond een wat jonger publiek is. Wel vrij veel mensen met een Audi-uitnodiging. 

Waarschijnlijk heb je gelijk dat de A6 het 'simpele' systeem zal ontvangen omdat het alleen een opgefrist model zal zijn, geen nieuw ontwerp. Maar om eerlijk te zijn twijfel ik aan de meerwaarde, als tenminste de A4 de maatstaf is. Overigens is dat ook een mooie wagen, die qua interieur aan de A6 gewaagd is.

En helaas Bingo, ik heb bij heel wat gesprekken gestaan maar design, beeldkwaliteit en bedieningsgemak zijn de belangrijkste gespreksonderwerpen, niet de techniek. En hoe je het ook wendt of keert, B&O biedt een meer dan uitstekende kwaliteit. Natuurlijk zijn er betere schermen, met betere specificaties. Maar zonder het design, zonder de Beo4 en dat telt voor de huidige clientèle wel degelijk.

De BV9 viel vooral op door design en de ingebouwde beomedia. Ik heb alleen een HD-demo en foto's gezien en dat was fantastisch. De beomedia voegt toch wel weer wat toe! Het geluid is moeilijk te beoordelen (van de TV alleen dan) omdat er een opstelling met 4 maal BL9 en een BL2 van was gemaakt. En een BS2 voor de DVD natuurlijk, dat ontbeert de BV9 tot mijn verbazing.

Bart 

• 03-20-2008 2:44 PM In reply to

Bingo:

Ik weet niet of in het hele land de gemiddelde bezoeker van de boot 60+ is, maar als dat zo is mag B&O zijn reclame en catalogi daarop wat meer gaan aanpassen. Overigens vind ik het onzin om te zeggen, een HDMI-tje meer of minder maakt niet uit. Ik lees op het forum genoeg mensen die werkelijk hele tovertrucs moeten verzinnen om alles goed aangesloten te krijgen op hun Beovision en die zijn volgens mij echt geen 60+.  Als B&O overigens geen jongere doelgroep weet aan te boren als de gemiddelde leeftijd van de bezoeker van de boot, kunnen ze het snel schudden vrees ik.

Ach ja, de standaard uitdraai van de heer van Es die ik hier weer lees. Dat riepen ze twintig jaar geleden ook al. Weinig nieuws onder de zon dus en blijkbaar heeft B&O zich toch nog te weinig aangepast aan deze hele andere tijd.

Ik ben trouwens zo benieuwd wat jij zo fenomenaal vind aan de Beovion 9. Het geluid? De vormgeving of de beeldkwaliteit?

Hier een dertiger die ook nul comma nul HDMI aansluitingen in gebruik heeft ( en er toch best een paar heeft ) .

Ik vind het ook een topper die BV-9 , zowel de vormgeving, geluid als de intergratie ! ( vind het jammer dat hij zo schuin staat )

• 03-20-2008 4:37 PM In reply to

Nou ja, dan kijk je nog geen HDTV en blu-ray zeker? Anders piepte je wel anders.

Dat schuin staan van die Beovision 9, bevalt dat eigenlijk? Ik heb ook altijd vanaf de Bevision 5 af, mijn bedenkingen over gehad.

Vind de itegratie van de Beovision 9 ook mooi hoor, de vormgeving had van mijn met die rechte randen gemogen van de Beovision 5. Het geluid zal voor in een televisie geintegreerd ongeevenaard zijn.

Page 1 of 1 (13 items)