in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-04-2008 7:41 PM by damatt. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-26-2008 8:58 AM

Hulp nodig voor mijn Beolink 1000

Hey

Ik heb overlaatst een ongeveer plusminus 18jarige B&O geerfd (zonder handleiding) en die staat nu op mijn zoontje zijn kamer en hij wou graag zijn Xbox 360 spelcomputer daarop aansluiten, dus heb ik dat dan maar gedaan. Maar we vinden de AV post niet en gewoon op het knopje AV drukken haalt ook niets uit. Moet je misschien een knoppencombinatie doen of...? Mijn zoontje en ik zouden jullie hulp heel erg appreciëren.

mvg

Michelle Thiers

• 01-26-2008 10:37 AM In reply to

• Jeuke
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Posts 41
    • Bronze Member

Re: Hulp nodig voor mijn Beolink 1000

Waar heb je hem aangesloten op de achterkant van de tv? dit moet je ook instellen op je tv dat je net daar iets hebt aangesloten. en die knop is het dan. Bijvoorbeeld als hij staat op CDV als je die knop hebt en je hebtdat aangeduid in je tv menu en je drukt dit in heb je beeld van Xbox,

snappie? Wink

Jeuke

• 01-26-2008 11:53 AM In reply to

@ Jeuke

Bedankt voor je hulp maar ik heb geen knopje CDV en ja ik heb hem in de Scartaansluiting aangesloten dus achteraan op de tv, hopelijk kan je me nog eens helpen.

De knoppen die ik wel heb:

de knoppen bovenaan de remote: 

TV                Link                   Radio
    Text               Store                  CD
    Satelite           Record              Phono
    V Tape            Shift                  A tape

De knoppen in de midden van de remote:

Large             Time            Mix
    pijltje links      play             pijltje rechts
    Turn               Stop            Go To

De knoppen onderaan:

Picture

AV

Sound

Reset

Thanks in advance

mvg

Michelle Thiers 

• 01-26-2008 12:21 PM In reply to

Zorg ervoor dat de scart aan de achterkant op AV1 is aangesloten. 

Druk na elkaar op [SHIFT] [TEXT] , nu zit je in het menu.

Druk dan 2x op [>>] , nu wordt het sterretje ( * ) achter aansluitng 1 rood.

Druk dan op [>] de tekst veranderd nu in "V.TAPE-1 / NEW "

Druk dan op [PLAY] om dit op te slaan en het menu af te sluiten.

Als je nu op [V.TAPE] op de Beolink 1000 drukt kan je het beeld van de Xbox 360 zien.

Andere opties in het menu en bijbehorende knoppen op de Beolink 1000 zijn:

"V.TAPE-2 / NEW"  =  [SHIFT] [V.TAPE]

"CDV"  =  [SHIFT] [CD]

"SAT''  =  [SATELLITE] 

• 01-27-2008 5:46 AM In reply to

damatt:

Zorg ervoor dat de scart aan de achterkant op AV1 is aangesloten. 

Druk na elkaar op [SHIFT] [TEXT] , nu zit je in het menu.

Druk dan 2x op [>>] , nu wordt het sterretje ( * ) achter aansluitng 1 rood.

Druk dan op [>] de tekst veranderd nu in "V.TAPE-1 / NEW "

Druk dan op [PLAY] om dit op te slaan en het menu af te sluiten.

Als je nu op [V.TAPE] op de Beolink 1000 drukt kan je het beeld van de Xbox 360 zien.

Andere opties in het menu en bijbehorende knoppen op de Beolink 1000 zijn:

"V.TAPE-2 / NEW"  =  [SHIFT] [V.TAPE]

"CDV"  =  [SHIFT] [CD]

"SAT''  =  [SATELLITE] 

Bedankt voor de reactie, maar als ik shift en text indruk zie ik niets gebeuren op het scherm.

Op de tv zit er maar één scartaansluiting, dus de scart zal wel zeker op scartaansluiting 1 zitten hé, maar jij zegt dat er een sterretje moet komen achter die aansluiting 1, bij mij zit er daar geen schermpje ofzo dus dat zal wel niet komen waarschijnlijk.

Zouden er nog mogelijkheden kunnen zijn of heeft er iemand andere tips?

Alvast bedankt iedereen!

• 01-27-2008 6:49 AM In reply to

Welk model B&O TV heb je?

• 01-27-2008 9:31 AM In reply to

BEOVISION

LX 2800

http://www.beocentral.com/families/lx2800

• 01-27-2008 12:16 PM In reply to

Die TV is tussen de 20 en 22 jaar oud. En werd toen niet met de Beolink1000, maar met een Video-Terminal geleverd.

Waarschijnlijk is die kapot gegaan en vervangen door een Beolink1000.

Op de Video-terminal zat een [AUX] toets die niet op de Beolink 1000 zit.

Als het goed is is de Scart achterop de TV op AUX2 aangesloten 

Misschien lukt het met de Beolink1000 op de volgende manier:

Druk na elkaar op: [SHIFT] [TV] [2]

Als het bovenstaande het niet doet, lukt het dan misschien als je op [V.TAPE] of [V.TAPE] [2] drukt?

• 01-27-2008 1:25 PM In reply to

/
  • 01-29-2008 8:50 AM In reply to

alright super , kben echt superblij!

Bedankt Damatt en ook bedankt aan de oprichters van dit forum, doe zo verder!!!

ps: ondersteunt die TV de pal 60 functie en is het een breedbeeldtv (aangezien de tv wel een beetje dat model heeft maar ik weet niet of het effectief een breedbeeldtv is)

Nogmaals bedankt!

mvg
    Michelle Thiers

• 01-29-2008 9:38 AM In reply to

Beste Michelle,

Pal 60 wil zeggen dat het beeld 60 maal per seconde wordt ververst. Een Beovision LX2800 is een 50 hertz TV (het beeld wordt 50 maal per seconde ververst) en beschikt niet over pal 60. Voor zover ik weet vindt je de pal 60 instelling alleen op 100 hertz TV's, maar ik ben hier niet helemaal zeker van.

De Beovision LX2800 is geen breedbeeld TV, maar je kunt wel naar breedbeeld uitzendingen kijken. Je krijgt dan wel zwarte balken aan de onder en bovenkant van je scherm.

Met vriendelijke groet,

BeoCool

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 01-29-2008 1:15 PM In reply to

Ah ok, bedankt!

Het is de Xbox 360 die de pal60 functie voorstelt ik kan de functie blijkbaar aanzetten maar het zal dus geen effect hebben volgens u.

• 01-29-2008 7:08 PM In reply to

Nou ben ik wel nieuwsgierig welke combinatie toetsen het is geworden ???

Volgens mij is het nl. gewoon "V-tape "  ?

• 01-30-2008 7:06 AM In reply to

thiersie:

Ah ok, bedankt!

Het is de Xbox 360 die de pal60 functie voorstelt ik kan de functie blijkbaar aanzetten maar het zal dus geen effect hebben volgens u.

Om eerlijk te zijn, ik heb zelf geen Xbox 360 en ook geen idee wat er gebeurt als de pal60 functie wordt ingeschakeld in combinatie met een 50 Hertz TV. Ik kan me drie verschillende resultaten voorstellen:

1. De TV herkent het signaal van de Xbox 360 niet en er is geen beeld.
    2. De TV herkent het singaal van de Xbox 360 en geeft een probleemloos beeld.
    3. De TV herkent het signaal van de Xbox 360 en geeft een beeld met een naar bij-effect. Het effect is te vergelijken met camera-opnames van een monitor van een computer (zie bijvoorbeeld naar sommige opnames van het journaal). Ook hier heeft de monitor van de computer een andere refresh-rate dan de camera.

Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is. Hou ons op de hoogte.

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 01-30-2008 2:41 PM In reply to

HarleyD:

Nou ben ik wel nieuwsgierig welke combinatie toetsen het is geworden ???

Volgens mij is het nl. gewoon "V-tape "  ?

Shift, TV en dan 2 was het! Waarom maken ze het zo moeilijk :-/ gelukkig is dit forum hier!

• 01-30-2008 2:42 PM In reply to

beocool:
    thiersie:

Ah ok, bedankt!

Om eerlijk te zijn, ik heb zelf geen Xbox 360 en ook geen idee wat er gebeurt als de pal60 functie wordt ingeschakeld in combinatie met een 50 Hertz TV. Ik kan me drie verschillende resultaten voorstellen:

1. De TV herkent het signaal van de Xbox 360 niet en er is geen beeld.
    2. De TV herkent het singaal van de Xbox 360 en geeft een probleemloos beeld.
    3. De TV herkent het signaal van de Xbox 360 en geeft een beeld met een naar bij-effect. Het effect is te vergelijken met camera-opnames van een monitor van een computer (zie bijvoorbeeld naar sommige opnames van het journaal). Ook hier heeft de monitor van de computer een andere refresh-rate dan de camera.

Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat is. Hou ons op de hoogte.

Ik kan mijn Xbox 360 instellen op een PAL 60 en voor de moment is die optie ook geselecteerd, ofdat het effectief een beter beeld geeft weet ik niet maar er zijn zeker geen neveneffecten.

• 01-30-2008 8:16 PM In reply to

thiersie:

Shift, TV en dan 2 was het! Waarom maken ze het zo moeilijk :-/ gelukkig is dit forum hier!

Je hebt de "pech" dat de LX2800 (1986-1988) de eerste TV met een "nieuwe taal" afstandsbediening is.
    De "kinderziektes" zaten er toen nog in.

Ze hadden toen ook wel ingezien dat de bediening erg omslachtig was.
    Dat is met zijn opvolger (LX2802 met Beolink1000) een stuk gebruiksvriendelijker geworden.

Hieronder een plaatje (maart 1986) van de originele afstandsbediening die bij de LX2800 werd geleverd (klik op het plaatje voor een grotere afbeelding)

• 02-03-2008 7:19 PM In reply to

Ik zal  mij even aansluiten in de rij der wachtenden met een ander probleem,

Mijn Beovision MX 4000 met als bediening een Beolink 1000 wil ik op de slaapkamer gaan aansluiten op de Digitenne Decorder van KPN.

De aansluiting van de Digitenne gebeurt via een scart aansluiting.

Eigenlijk is de TV dan een soort weergever geworden want de Tuner is de Digitenne.

Op welke "eenvoudige" menukeuze en/of bediening met de Beolink is dit door de Beovision MX 4000 te herkennen.

De Beovision is voorzien van een sticker met modelcode Type 33/33 ETS  S.W. 1.0  Serialno  1649886 1 MKII

De Beolink is een "redelijke"moderne  met al de nieuwere toetsen indeling met

tv light radio

Sat link cd

Vtape record Atape

Menu shift phono

stop    V   play

<<       V   >>

7      8    9

4     5    6

1     2   3

Text 0 goto

picture            <

store              

sound           <

AV    @        mute

Wie heeft de oplossing op deze Beovision een beetje te updaten in software  en de aansluiting voor de Digitenne te verklaren

DIRK   ( autounion)

• 02-03-2008 7:37 PM In reply to

Het eenvoudigste zou zijn Digitenne op aansluiting AV1 aansluiten.

Dan op de Beolink1000 [MENU] indrukken

Selecteer in het menu "SETUP" druk op [PLAY] en dan naar "SOCKETS" en druk op [PLAY]

Ga naar "AV1" en selecteer "V.TAPE-1" en druk dan op [PLAY] om alles op te slaan.

Als je nu op [V.TAPE] op de Beolink1000 drukt krijg je Digitenne te zien.

Je kan Digitenne niet met de Beolink1000 bedienen.

• 02-04-2008 5:56 PM In reply to

Geweldig !!  bedankt.

Deze oplossing werkt naar behoren,

Blijft een geluidsVOLUMEvraagje over.

Ik leg het geluidsvolume vast met de Beolink ( gemiddelde sterkte )  daarna wordt het volume bediend door de afstandsbediening van de Digitenne.

Dat werkt ook.  ALLEEN als alles uitgeschakeld is geweest is de VOORinstelling sound > VOLUME  weer terug naar de oude instelling.

Hoe houd ik het VOLUME vastgelegd ( in store zogezegd)

Nieuw advies welkom ( zie indeling van mijn BEOLINK email voorgaand in thread.

Dirk  ( autounion)

• 02-04-2008 7:41 PM In reply to

Bijna hetzelfde als de vorige vraag

[MENU] dan naar "SOUND" en dan op [PLAY] drukken

Dan kom je in het SOUND menu (BALANCE, VOLUME) en kan je het volume bijstellen.

Als je dat ingesteld hebt druk je op [PLAY] en dan kom je in een volgend menu (BASS, TREBLE, LOUDNESS) en druk je nog een keer op [PLAY] om het op te slaan. 

Page 1 of 1 (21 items)