in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-12-2007 9:51 AM by Ericvr6. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-11-2007 3:10 AM

• EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

Ouderen en Bang olufsen

Voor een ouder iemand die met de huidige beschikbare antwoordapparaten niet overweg kan, probeer ik uit te zoeken of wellicht de   Beotalk 1200 een uitkomst is ? Dit vanwege de drie knoppen die goed afgescheiden zijn en nederlandse tekst.

Wie heeft een werkende Beotalk 1200, woont in Enschede of Amsterdam en zou me in de gelegenheid willen stellen om even persoonlijk te kijken of het iets is voor deze ouder heer?

Na een komplete mock up met zijn huidige experiabox, de telefoons, antwoordapparaten, etc,.. Vraag ik me ook af of de beocom 6000 misschien handig is voor oudere mensen. Een probleem is bijvoorbeeld cijfers intoetsen vanwege grote handen. Kan het scroll wiel iets zijn of is de layout te ingewikkeld ?

Wellicht een beocom 4 ? ,..De beocoms ga ik vandaag even bekijken bij een dealer,...

Graag wat feedback van ervarings deskundige;)

Groet EOB

• 12-11-2007 3:46 AM In reply to

Re: Ouderen en Bang olufsen

Mijn ervaring is dat ouderen de toetsen op de Beocom 4 te klein vinden. Ik heb geen klachten gehoord over het display. Ik heb helaas geen ervaringen met ouderen en een Beotalk 1200 of Beocom 6000.

Beoworld's twenty-eighth ninth prize winner and fifty-first second prize winner. Best £30 I've ever spent!

• 12-11-2007 7:13 AM In reply to

EOB:

Voor een ouder iemand die met de huidige beschikbare antwoordapparaten niet overweg kan, probeer ik uit te zoeken of wellicht de   Beotalk 1200 een uitkomst is ? Dit vanwege de drie knoppen die goed afgescheiden zijn en nederlandse tekst.

Wie heeft een werkende Beotalk 1200, woont in Enschede of Amsterdam en zou me in de gelegenheid willen stellen om even persoonlijk te kijken of het iets is voor deze ouder heer?

Na een komplete mock up met zijn huidige experiabox, de telefoons, antwoordapparaten, etc,.. Vraag ik me ook af of de beocom 6000 misschien handig is voor oudere mensen. Een probleem is bijvoorbeeld cijfers intoetsen vanwege grote handen. Kan het scroll wiel iets zijn of is de layout te ingewikkeld ?

Wellicht een beocom 4 ? ,..De beocoms ga ik vandaag even bekijken bij een dealer,...

Groet EOB

EOB,

nagenoeg alle B&O apparatuur die ik hier in huis heb , kan ik zonder naslag in de boekjes bedienen ....behalve de BT-1200 bij iedere handeling moet ik weer de boekjes erbij pakken .

Dit dus wat betreft de instellingen .....in dagelijks gebruik is het een simpel apparaat en de werking is super !

De Beocom 4 zou ik niet aanraden voor ouder publiek , die knopjes zijn idd wat klein , ik heb pas nog aan de oma van mijn vriendin een beocom-6000 cadeau gedaan en dat mensie ( 80 )  vind het een geweldig ding !

Mijn inziens is de beste B&O draadloos telefoon ook nog steeds met stip de BeoCom 6000 ( ik heb alle modellen hier in huis in gebruik )

Grt Marcel

• 12-11-2007 8:16 AM In reply to

EOB:

Groet EOB

Uit mijn eigen ervaring heb ik mogen ontdekken dat de beotalk 1200 idd. een heel eenvoudig en handzaam apparaat is in het dagelijks gebruik icm. voorheen een beocom4 en nu met een aantal beocom2's en een pstn centrale.

Het grootste probleem is de eerste instelling van de Beotalk1200, dat gaat niet lukken zonder handleiding, echter zodra alles correct is ingesteld ;hoef je er nooit meer iets aan te veranderen en gebruik je eenvoudig de 3 grote knoppen op de voorzijde van de beotalk1200, het antwoordapparaat is dan de simpelheid zelve en tevens uitermate betrouwbaar zelfs in al zijn complexheid bij de 1e instelling.

Zou zelf gaan voor de Beocom6000 ; de beocom4 is afwijkend qua concept evenals de beocom2 [nog meer is] en bediening, de beocom6000 is wellicht de minst fraaie imho maar wel de meest practische van het stel.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 12-12-2007 9:51 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

mijn vader is 76 maar de beocom 6000 geen probleem
Page 1 of 1 (5 items)