Tack för Era svar.
Kom nu till insikt att jag nog ändå var tvunget att "känna" mer på Beolab 1. Känns som de behöver uppskattning för dess otroliga byggkvalitet och deras majestätiska utseende. Nya högtalarna i all ära, de är sannerligen bättre. Tror det är mer än jag som uppskattar B&O:s "aluminium-era" (måtte den bara hålla i sig) och håller nog med om att dessa skapelser är mer än ett par fantastiska högtalare, de är skulpturer, en njutning för ögat var gång, och inte minst örat..
Jag införskaffade detta par igår. Jag är nöjd såhär långt, de ÄR hårda i ljudet, tom så jag får justera bass o treble som i normala fall står på 0. Dock levererar de ett stort ljud, och ja, de levererar helt klart ljud som nu fyller hela mitt rum.
De är ju dessutom vackra att titta på, lade in en ny bild på min avatar så kolla den.. I mitten fylls ibland väggen av en 180" stor projektorbild där vi kollar film..
Mina beolab 8000 står nu i varsitt hörn bakom med en Beovision 5 i mitten. Kör vanlig analog tv fortfarande så denna fungerar mycket bra. Med HDMI ut från datorn (genom en downscaler) är bildkvalitet riktigt bra!
Priset för Beolab 1 var 19000:- ett kap tycker jag, då priset 2005 var över 50-60´. 50-60´var ju även pengar för 5 år sedan...
- Beovision 7-40 Mk4 - Beocenter 6-26 - Beovision 5 - Beovision Avant 28" - Beolab 1 - Beolab 8000 - Beolab 6000 - Beolab 4 - Beolab 4 - Beolab 3500 - Beolab 2 - Keyring - Masterlink Gateway - Home automation system - Beosound 3 - Beogram 4500 - Beolab 2000 - Beolab 2000