in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 07-18-2007 6:52 PM by djjkroon. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-04-2007 3:46 AM

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Display MasterLink informatie

    Ik heb een vraag.

    Nu ik thuis mijn BeoPC2 met MasterLink gekoppeld heb aan mijn BS3000 en in mijn huiskamer ook kan luisteren naar N.Radio en N.Music. Mis ik toch nog wat. Het display van de BS3000 toont alleen de bron, niet wat er speelt (station info of track info) dit kan alleen in combinatie met  BS4 en BC2 geloof ik. Ridax.se levert wel displays voor B&O maar dan alleen via PowerLink. De BeoPC2 levert echter de data aan via ML. Navraag bij B&O levert mij de info dat het niet mogelijk is om de data van de powerlink connector van mijn BS3000 te gebruiken om het ridax display te voeden. (Of hebben ze het in Denemarken mis?)  

    Toch zou ik graag de extra (nu missende, zoals track/station enz.) informatie, welke over de ML wordt geditributeerd, zichtbaar hebben in de woonkamer op een display. Even een BS4 of BC2 aanschaffen is niet een optie.

    Weet iemand of er een (andere) mogelijkheid is?

    Muzies, Hans Kroon
  • 07-04-2007 10:47 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Display MasterLink informatie

    Hallo Hans,

    Ik heb een gelijke configuratie en dezelfde vraag. Na dezelfde route als jij bekeken te hebben, heb ik getracht het op een andere manier op te lossen. Het Beoport-programma is in Delphi geschreven en tevens zijn van de meeste routines de namen bekend. Het idee was om middels een Delphi-programma deze routines aan te roepen en de track-info uit te lezen en op een eigen display weer te geven (USB, RS232 of wat dan ook). Helaas zijn deze routines wel aan te roepen maar is de data dan vervolgens niet extern te benaderen. Doodlopende weg dus. Op het oude forum was ook nog iemand die wel data uit de Masterlink wist te halen met onderdelen uit een defecte BS2500 of Ouverture maar wie dat was is helaas niet meer te achterhalen. Op mijn mail heeft hij toen in ieder geval ook niet gereageerd.

    Maar het klopt dat die data niet op de Powerlink is te vinden, daar is alleen bron, track en volume in gedefinieerd.

    Bart (zoekt verder)

  • 07-04-2007 1:16 PM In reply to

    Re: Display MasterLink informatie

    Zou een Mac mini met de BM software van Olund een optie zijn?

    Een 3200 met Beoport/PC2 geeft dan wel de info weer op het schermpje van de 3200. Wellicht dat een 3000 dat dan ook doet?

    Misschien Coolskin/Peter even vragen, die heeft een Mac Mini met een 3200.

  • 07-05-2007 4:46 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Display MasterLink informatie

    Klinkt als een goed idee, ik was toch al aan het overwegen om een Mac aan te schaffen (iMac of iBook dan). Even op Olund's site gekeken en ja hoor:

    The Show song information options ared used for selecting the display type of the Bang & Olufsen product on which the informations about the current playing track (such as track title) are shown.

    • The option Devices with 8 character displays enables information to be shown on products with 8 character displays such as BeoSound 3000, BeoSound 3200 and the BeoVision Avant
    • Devices with 12 character displays enables information to be shown on the 12 character display of the BeoSound 9000
    • Devices with larger displays is used for the display on BeoCenter 2.

    All products do not support tag info. And the options may be combined.

    Alleen dat laatste zinnetje over tag-info begrijp ik nog niet: zie je alleen de filename? Zover ik weet is de tag-info wel beschikbaar op de combinatie PC/BC2 of PC/BS4. Gewoon uitproberen lijkt me. NB Op Marktplaats zijn de Mac Mini's vanaf zo'n €350 te vinden. Is een Intel-versie verplicht of draait het ook op de 'oude' processor? Ik meen dat er universal binairies van Mac software zijn.

    Bart

  • 07-06-2007 8:04 AM In reply to

    Re: Display MasterLink informatie

    Hoi Bart,

    Bij mij gaat iTunes via de minimac (software van Olund) rechtstreeks over de Beolinkpc 2 naar de Avant, waar artiest of album info is te lezen(8 karakters). Op de BS3000 krijg ik alleen maar net.music te lezen! Misschien dat je hier wat mee kunt!
    Gr. Frans 
  • 07-09-2007 6:34 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Display MasterLink informatie

    Bart en de rest,

    even een vraagje BM Software van Olund, waar vind ik die? Ik kom dit niet gelijk via google te weten.

    Muzies, Hans Kroon
  • 07-09-2007 7:58 AM In reply to

    Re: Display MasterLink informatie

    De software kun je vinden onder de Beo-Mac rubriek op dit forum.

    Topic heet ook BM-Link 1.5.

  • 07-10-2007 3:12 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Display MasterLink informatie

    De software is via de officiële B&O website te vinden of direct via Odlund: http://www.odlund.se/bmlink/

    Bart

  • 07-11-2007 2:16 AM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Display MasterLink informatie

    Bedankt,

     

    nu alleen nog een MAC

    Muzies, Hans Kroon
  • 07-11-2007 7:57 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Display MasterLink informatie

    Hans, op Marktplaats zijn diverse Mac Mini's van rond de € 350 te vinden. Zoek er wel een met een Intel processor, deze zijn meer toekomstvast (en draaien desgewenst ook Windows voor maximale compatabiliteit).

    Bart

  • 07-18-2007 10:50 AM In reply to

    • Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

    Re: Display MasterLink informatie

    Wel, ik ben nu ook aan de Apple: een 17" iMac core duo etc en ik mag wel zeggen dat dat even wennen is, maar wel in één keer werkt en meteen goed werkt! Ook BM-Link is een 'breeze' al had de handleiding iets beter gemogen. De informatie wordt keurig weergegeven op zowel de display van de Avant als op de BS3000. Echter, eerst verschijnt kort de artiest en vervolgens weer N.MUSIC. Als je op Go drukt verschijnt de titel in brokstukken (want je hebt maar 8 lettertekens); meerdere keren op Go drukken laat de complete tekst zien. Dit had ik liever scrollend en continue zichtbaar gehad maar mogelijk is dat nog een instelling die ik moet verbeteren. De volgende stap is een IR-ook aan de Beoport en een koppeling naar de TV om Frontrow te gebruiken, kan ik eindelijk eens de videoclips etc op tv zien die ik heb. Tenminste als de Apple ze wil afspelen, want audio in wmv-formaat wordt niet door iTunes gepikt (anders dan op de Windows-versie van iTunes). Kortom, een tevreden bekeerling!

    Bart

     

  • 07-18-2007 6:52 PM In reply to

    • djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

    Re: Display MasterLink informatie

    Bart,

    Ik heb net een 2e hands Mac Mini aangeschaft, ook ik ben heel erg benieuwd hoe een en ander mij gaat bevallen. Maar eerst nog even op vakantie en dan mag ik gaan knutselen!

     

     

    Muzies, Hans Kroon
Page 1 of 1 (12 items)