Hej,
Jeg har fået fat i et Beomaster 6000 anlæg. Jeg har fået det billigt, fordi der er lidt småting i vejen med det. Dioden, som indikerer volumen, har blandt andet sat sig fast, sådan at den altid lyser ved 60 vol., og et par andre ting, som en mindre knitren, hvis den ikke får et input fra en lydkilde. Ligeledes er det potmeter, eller hvad mekanismen hedder, der styrer volumen, blevet lidt sløv og den har derfor noglegange problemer med at regulere volumen.
Lige nu er anlægget sat op med et jackstik fra min computer til Tape2-indgangen, men jeg er i tvivl om hvordan anlægget tager imod sådan et signal. Jeg har også en pladespiller som jeg ikke har sat til endnu, og en Xbox der ikke er koblet til pga. nogle signalforstyrrelser, hvor anlægget ikke kunne håndtere to inputs. Xboxen var sat til Tape1.
Kan et Beomaster 6000 håndtere mere moderne signaler? og kan man gøre noget for at optimere sit anlæg til håndtere de signaler?
Desuden har jeg et problem med lydkvaliteten fra anlægget. Jeg har haft det sat til med et par Beovoxhøjttalere hvor lyden fra radioen var virkelig god. Bedre end jeg forventede. Nu er det sat op med et par Bose 4.2 Serie II højttalere. Jeg oplever en meget høj diskant, dårlig og mudret basrespons med en meget udefinerbar mellemtone. Jeg kan ikke sætte de andre højttalere til, de står hos mine forældre på fyn og jeg studerer i København. Er mine Bosehøjttalere et dårligt valg til anlægget?
Jonas