in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-17-2010 5:32 AM by MickeM. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-13-2010 1:17 PM

• MickeM
    • Not Ranked
    • Joined on 12-13-2010
    • Posts 4
    • Bronze Member

BeoPort eller BeoMedia råd

Skulle behöva lite råd om det finns någon som kan assistera. Har en Beosound 4 med Beolab 6000 högtlare. I nuläget kopplar jag in datorn via aux ingången men vill hitta någon mer integrerad lösning. Har tittat på antingen Beoport eller möjligen en beomedia 1. Har tyvärr ingen Beo Tv vilket jag förstått är ett måste om man vill ha översikt på musiken i beomedia. Men hur är det med Beoport? Någon som kan förklara skillnaden på den och varianten som jag kör nu med datorn kopplad direkt i aux ingången. Slutligen undrar jag om det är möjligt att använda Beoplay om man har Mac?

Tacksam för all hjälp.

Micke

• 12-16-2010 2:17 AM In reply to

Re: BeoPort eller BeoMedia råd

Hej

I dit tilfælde ( uden B&O TV) vil jeg forslå at du vælger Beoport, og det virker også på Mac... faktisk er der udviklet flere programmer, som arbejder i "frontrow" LINK1 & LINK2  , så du også kan styre din itunes og andre ting på din Mac... (ikke på PC !!)

Du vil også få info på dit display på BS4, via Beoplayer/Beoport

Men ellers prøv at skrive en tråd i den internationale del af BeoWorld forum (engelsk), så tror jeg der er mange der kan hjælpe dig, eller kan komme med info omkring dit valg.Smile

• 12-17-2010 5:32 AM In reply to

• MickeM
    • Not Ranked
    • Joined on 12-13-2010
    • Posts 4
    • Bronze Member

Re: BeoPort eller BeoMedia råd

Tack för ditt svar Schmedegaard, uppskattas.

Page 1 of 1 (3 items)