in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 07-02-2007 5:12 AM by beologisch. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-30-2007 2:47 PM

• Hilko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-30-2007
    • Posts 4
    • Bronze Member

aansluiten 4 speakers

Hallo,

De vorige keer ben ik op dit forum al goed geholpen met het aansluiten van 2 beolabs 8000 op een beocenter 2300 maar heb een nieuw probleem.

Ik heb staan:

Beocenter 2300 + avant+ 2 beolabs 8000

het geheel is aan elkaar gelinkt met een converter. mijn avant fungeert als mater. Nu heb ik 2 extra beolabs 8000 gekocht. Wanneer ik dez aansluit op de avant blijft het stil. Als ik de converter loskoppel van de avant werken ze wel. Weet iemand hoe ik het geheel op een goede manier op elkaar aansluit??

bvd Hilko

• 06-30-2007 5:33 PM In reply to

Re: aansluiten 4 speakers

Mag geen probleem opleveren: ik had een beosystem7000 middels converter aan mijn avant met daaraan 6 speakers zonder problemen.

ik had deze speakers wel doorgelust dwz. de voorspeakers achter elkaar en de achterspeakers achter elkaar doorgelust en dat gaf geen problemen.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 07-01-2007 11:51 AM In reply to

• Hilko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-30-2007
    • Posts 4
    • Bronze Member

Het is gelukt! Hoe lus je twee speakers aan elkaar ?
  • 07-02-2007 2:12 AM In reply to

de meeste actieve speakers hebben 2 powerlinkaansluitingen, dwz. je kan een powerlink kabel aansluiten van de avant naar een speaker, vervolgens middels opnieuw een powerlink kabel de volgende speaker aansluiten en beide speakers dezelfde L of R stand geven.

succes en geniet er van !

• 07-02-2007 3:33 AM In reply to

Waarom sluit je ze niet alle 4 aan op de Avant?

Mocht je geen behoefte hebben aan dolby surround, moet je ze idd doorkoppelen. Maar daar heb je wel weer een adaptor/splitter voor nodig voor de PL, want de BL8000 heeft maar 1 aansluiting. 

• 07-02-2007 5:12 AM In reply to

heb je wel een surround module in de avant? de kabel-splitters heb je idd. nodig voor de BL8000 [kosten een paar tientjes] je kan uiteraard de 4 speakers separaat aan 2 front en 2 rear ingangen van de avant aansluiten, maar dan heb je dubbele kabels lopen vanaf de avant.

Page 1 of 1 (6 items)