Hej!
Jag har upptäckt problem med styrning av BeoPort från version 5.00.01 och senare.
Tidigare gick det att stega mellan Playlist höger/vänster på BeO4 men nu fungerar det bara ibland.
Dessutom blir jag inte klok på användningen av de färgade knapparna.
Tidigare gick det att aktivera t ex Playlist med tryck på blå knapp men hur aktiveras den nu?
Så fort jag trycker på en färgad knapp läggs den låten som spelas till i aktuell Playlist.
Jag har också upptäckt att ett helt album som kopieras till Playlist numera hanteras på samma sätt som en låt.
Vid aktivering försvinner alla andra och måste "plockas fram" igen via val av t ex Album, Title eller Genre.
Nåväl, nu har jag återinstallerat 4.83 eftersom jag inte har vare sig BeoMedia 1 eller BeoMaster 5 i mitt system.
Tråkigt med tanke på att den nya HOLD funktionen för BeO4-listen, som införts från version 5.02.01, förvann i samma ögonblick.
Har fler upptäckt samma problem och eventuellt andra?
Är det fler som allt som oftast har lite strul med aktivering av N.RADIO och N.MUSIC.
Ofta aktiveras RADIO istället eller inget ljud alls i huvudrummet.
Problemen uppstår oftast när olika källor har aktiverats under dagen fram och tillbaka och sällan första gången efter att BeoPort har startat upp med datorn. Jag har BeoSound 9000 och BeoVision Avant 32 DVD men är inte så imponerad av BeoPort efter så här många år.
(Hoppas B&O fortsätter jaga buggar även för oss som inte har investerat i BeoMaster 5.)
Mvh
Jocke