in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 05-01-2009 9:42 AM by ipaul. 5 replies.
Page 1 of 1 (6 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-18-2009 1:14 PM

• René
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-18-2009
    • Netherlands
    • Posts 5
    • Bronze Member

Avant 28" vervangende beeldbuis?

Ik heb een Avant type 8111 met een rotte beeldbuis. Nou wil ik dus de beeldbuis vervangen, echter schijnt dat niet zo maar even te kunnen...

De oude beeldbuis is van het type W67EWR001X13. Bij Aswo heb ik een tijd terug een vervanger gekocht, een W66ESF012X44.

Tevens heb ik er een andere "defelction unit" bij, en de ophangbeugels voor de nieuwe buis.

Maar hoe zit het met het juk? Gaat dit gewoon passen? De aansluitingen zijn anders neem ik aan?

Iemand tips voor de reparatie?

• 04-18-2009 3:39 PM In reply to

Re: Avant 28" vervangende beeldbuis?

HI Renè

Please write to me in english a have a hint about your queistion but I dont understand dutch

regards

jan

• 04-19-2009 9:50 AM In reply to

Als alles goed is krijg je een ander juk er bij met de kabels.

• 04-30-2009 8:17 AM In reply to

Nou....aswo levert toch niet gewoon de complete vervangende kit (exclusief B&O) tegenwoordig ??

Het type buis dat je noemt (de nieuwe) is een 100Hz type en vervanger voor de T8300/8320 versie.

Deflectiejuk en buis zijn 1 geheel, dus m.i. gaat dit never nooit werken voor een T8111.

(Ik heb hier op BW postings staan over vervangen van buizen overigens, want zelf al een paar gedaan).

Bij mijn weten is er voor de 8111 de enige (irreele, namelijk veel te dure B&O-) oplossing de originele kit bij B&O kopen of anders een andere sloop tv met goede buis (50Hz van bv Philips of JVC) kopen met alle risico van dien.

• 05-01-2009 8:02 AM In reply to

• René
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-18-2009
    • Netherlands
    • Posts 5
    • Bronze Member

Deflectie-unit en beeldbuis zijn officieel één geheel ja.

Maar als je het juk overzet dan gaat dat wel goed. De beeldbuis is voor 100Hz en 50Hz het zelfde, de deflectie-unit / juk verschilt wel.

Volgens mij gaat het gewoon werken met de beeldbuis als ik het juiste juk neem, van de B&O versie dus.

Ik ben zelf 10 jaar TV/Video reperateur geweest, en weet dat een juk wel overzetbaar is. De convergentieinstellingen enz. vallen best mee.

Ik heb wel MX4500's gehad waar ik een Blackline buis in zette. Gaf ineens ERG mooi beeld :)

• 05-01-2009 9:42 AM In reply to

Aha....dan begrijp ik denk ik ook nu je vraag: het gaat om het fysiek passen van het oude juk op de nieuwe buis (waarbij deze dus 50Hz is en ook de aansluitingen meteen kloppen).

Volgens mij is het kanon van de nieuwe buis dunner dan van de oude maar dat weet ik niet zeker, bij de 32"' vervanger is dit wel zo maar da's een heel ander verhaal....

Verder is de oude 50Hz avant buis ronder oid waardoor er voor een nieuwe buis (de B&O vervanger kit, daar zitten ze blijkbaar bij) opvul-bussen nodig zijn, maar dat kun je denk ik zelf ook wel fabrieken :).

Het helpt dat je blijkbaar weet wat je doet :), ik vind het een interessant experiment alhoewel het voor de 50Hz types eigenlijk niet de moeite is tenzij je hem zelf gaat gebruiken.

Ik denk ook dat je de eerste bent die deze mod gaat doen, ik kon voor 100Hz vervangers al niks vinden en ben dus ook zelf aan het stoeien gegaan maar heb voor de 50Hz niets gevonden (wederom: ook omdat het niet ''lonend'' is, alhoewel de 50Hz wel het scherpste beeld heeft....).

Ben beniewd of het je lukt en anders kun je de nieuwe buis altijd nog inzetten in een 100Hz T8300/8320, die koop je ook nu voor een prikkie met rotte buis immers.

Page 1 of 1 (6 items)