in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-16-2009 12:09 PM by Ignace. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-15-2009 11:17 AM

Beo4 bediening

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het kan maar ik wil de set top box van KPN (Motorola VIP 1960) bedienen met mijn Beo4 op mijn MX7000, weet iemand of dit kan, en vooral hoe ik het dan moet veranderen?

Alvast bedankt

Olaf

• 03-16-2009 10:56 AM In reply to

Re: Beo4 bediening

Het zou kunnen door,

- het inbouwen van een STB-C controller in de MX. Maar of die nog te krijgen zijn is de vraag. Met zo'n controller kun je een settopbox bedienen d.m.v. een los infrarood oogje vanaf de controller naar de box.

- gebruik te maken van een lintronic convertor. Die ligt misschien het meeste voor de hand. Dat is een 3rd party controller waar je meerdere merken mee kunt te bedienen m.b.v. de Beo4.

Ignace hier weet er alles van. Wellicht een pm zijn kant op, kan hij je mischien verder helpen. 

• 03-16-2009 12:09 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Re: Beo4 bediening

De Motorola VIP 1960 zie ik niet in de (recente) lijst van de STB-Controller staan.

Zoals Beobuddy al schrijft, is het de vraag of je die STB-Controller nog gewoon kunt kopen.

Een Lintronic converter is idd een oplossing.

Voordeel is je kunt in principe ieder apparaat dat infrarood bediening heeft hiermee aansturen.

Nadeel is dat je 'm zelf moet programmeren, het duurt even voordat je het door hebt.

Daarnaast is het toch een investering van enkele honderden Euro's.

Mocht je meer willen weten over Lintronic; op mijn website kun je info + brochure in het Nederlands vinden, 

of op de Lintronic website

De VIP 1920 staat in elk geval in de lijst van ondersteunde producten,

meestal zijn de codes van een merk van toepassing op meerdere producten van dat merk.

Page 1 of 1 (3 items)