in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-20-2009 4:37 AM by Hiort. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-19-2009 9:31 PM

    Koppla dator-> TV

    Hejsan!

    Jag fick i uppdrag att hjälpa mina kära föräldrar att koppla in deras dator till TVn, deras TV är en Beovision MX 3000.

    Dator hade en S-video utgång och jag tänkte därför att använda en S-video->scartkabel med en 3.5mm anslutning för ljudet.

    När jag väl kopplat in kabeln så får jag endast svartvit bild på TV, allt annat fungerar som det ska. Efter lite googlande så verkar det som att det kan behövas ställa in så att TVn tar emot S-Videosignlar istället för komposit, satt datorn på att skicka signalerna som s-video samt satt formatet till PAL-B. Jag undrar om det är möjligt med den här TVn eftersom jag inte hittar något, vidare undrar jag om jag gjort rätt i genom att trycka på knappen SAT då jag får upp datorns bild på skärmen eller om det är nån typ av AV jag ska trycka in, AV knappen på fjärren verkar nämligen inte reagera.

    Om någon vet hur jag ska gå tillväga, om det ens är möjligt, så vore jag ytterst tacksam.

     

    MvH Måns Blacker

  • 03-20-2009 4:37 AM In reply to

    Re: Koppla dator-> TV

    Hej! Det var ett tag sedan jag hade en MX, men på frågan om vilken knapp du skall trycka så kan du assigna de olika ingångarna till olika källor, som i sin tur ger vilken knapp som skall användas. Har du en manual, så finns det en instruktion i den hur man gör. 

    Du kan även hitta manualer här: 

    http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoVisionMX/BeoVision_MX_4000-6000-7000_Swedish.pdf

    Kanske inte helt rätt om du har en riktigt gammal TV, men det ger viss vägledning.

    Nyare apparater har en separat anslutning för S-video på baksidan, men det verkar din sakna. Jag tror helt enkelt inte den kan ta en S-video signal in på en scart isåfall. Fråga på det engelska forumet, så får du nog flera svar,

    Jag har en manual för MX5000 som skall vara samma som för en MX3500 om det kan vara till hjälp. Den kan jag maila till dig om du vill.

    Hälsn

    Claes

     

    _____________

    Happy owner of: BV10, 2 x Beocom 2, Beocom 6000, Beocenter 2, Beolab 3, Beolab 2000, Beo4, Beolab 11

    1:st prize winner Beoworld January Price Draw.

Page 1 of 1 (2 items)