in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-28-2009 3:43 AM by ligth011. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-25-2009 8:27 AM

    PS3 koppelen aan BV6

    Ik heb een Beovision 6-22 met DVI input en wil een Playstation 3 koppelen aan het toestel. Dat zou eenvoudig zijn als dit het enige apparaat is dat ik via de DVI input wil koppelen, maar ik heb ook al een AppleTV gekoppeld.

    Als oplossing heb ik een HDMI-DVI converter aangeschaft (zie http://www.curtpalme.com/MUX-HD.shtm). Deze converter stelt me in staat meerdere HDMI input apparaten aan te sluiten op de DVI aansluiting en (goede nieuws) met behoud van HDCP (zodat ik ook HDCP beveiligde content, bijv. aangeschaft via AppleTV kan bekijken).

    Het aansluiten van de Sony PS3 zal wat betreft video signaal geen probleem zijn: HDMI kabel aansluiten op de converter en dan de in de converter juiste ingangssignaal kiezen zodat de Beovision de PS3 input ontvangt ipv AppleTV input. Als alles goed werkt zal dit ook te configureren zijn in mijn Lintronic.

    Wat betreft audio wordt het ingewikkelder. Aangezien DVI geen audio transporteert, heb ik de Apple TV audio-out direkt gekoppeld aan de audio-in cinch pluggen op de Beovision. Voor de PlS3 zou ik hetzelfde principe willen toepassen maar ik heb niet nog eens twee extra audio-in ingangen op de Beovision. 

    Vraag is hoe ik de audio van de PS3 op mijn BV kan aansluiten. Is er een 'verzamelkastje' voor de audio puggen waar ik Apple TV en PS3 op aan kan sluiten en vervolgens kastje verbind met BV? Of kan in een van TOSLink uitgangen van de HDMI convertor gebruiken om het audio signaal te koppelen aan de BV? Maar dan moet ik een TOSLink naar audio-in cinch kabel zien te vinden, en ik weet niet of die bestaan.

    Ik wil bij voorkeur video op DVI ingang om optimale kwaliteit te krijgen. Anders is alternatief om de PS3 op een van de SCART ingangen aan te sluiten maar dan heb ik max. 576i kwaliteit.

    Bedankt voor het meedenken.

    groet

    Rob

  • 02-25-2009 10:10 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    dan heb je een probleem,

    want volgens mij is het zo dat de ps3 of via hdmi aangesloten zit of analoog, dit is een software matige instelling in het menu.

    het is helaas niet mogelijk om hdmi en analoog uit de ps3 te laten komen.

    dit probleem heb je ook als je de ps3 maar een linkkamer wilt zenden.

    kan me eigen goed voorstellen dat je de ps3 niet analoog wilt aansluiten.

    je moet ook een dongle hebben om ir te kunnen zenden, er is maar 1 merk dat het doet en dat is nyko

  • 02-25-2009 10:30 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Als ik je goed begrijp heb ik inderdaad een probleem als ik de PS3 direkt aan de BV6 zou willen hangen en toch de hoogste kwaliteit wil hebben. Gaat niet werken voor audio omdat een eventuele HDMI-DVI kabel van PS3 naar BV geen audio transporteert.

    Maar als ik de HDMI kabel van mijn PS3 naar mijn HDMI-DVI converter verbind en dan vanuit die converter een HDMI-DVI kabel naar de BV leg voor beeld en een TOSLink - simpele audio kabel voor geluid zou dat wel werken. De converter geeft het audio signaal van het binnenkomende HDMI verbinding door via de TOSLink uitgangen. Vraag die dus resteert is of er zoiets is als een TOSLink naar simpele audio-in verbinding of converter.

    Kan je uitleggen wat je met de dongle bedoelt? Kan de Lintronic box niet communiceren met de PS3?

    groet,

    Rob

  • 02-25-2009 11:06 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    ik weet niets van lintronic helaas, wat ik wel weet dat de ps3 geen ir aan board heeft, ikzelf heb een dongle van nyko in de usbpoort gestoken en daarop het ir oog van B&O.

    betekent wel dat je de ps3 handmatig met de ab van de ps3 moet aanzetten.(want dan komt er pas spanning op de usb poort.

    Er staat op het general forum wel een oplossing voor met een kastje van 120 euro.

    ik zou het niet weten of er een converter van hdmi naar analoog en dvi is?

    dat zou voor jou wel de oplossing zijn.

    Voor mij niet van ik ga van hdmi naar hdmi op de bs3.

    er zou eigenlijk op de ps3 extra anloog audio en video out moeten zitten.

  • 02-25-2009 7:10 PM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Er zijn toslink coax coverters op de markt.

    Ik dacht dat de BV6 ook een component ingang ik weet het alleen niet zeker

    Groet Maurice

  • 02-26-2009 2:38 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Ik heb gisteren intensief gezocht op het internet en er zijn inderdaad digitale TOSlink naar analoge audio-in converters beschikbaar. Zie bijv. http://www.gefen.com/gefentv/gtvproduct.jsp?prod_id=5279

     

    Maurice: BV6-26 en wellicht ook BC6-23 en BC6-26 maar niet de BV6-22. Heeft wel een Camcorder ingang die ik ook nog als een mogelijke alternatieve optie zie maar dan ben ik opnieuw beperkt tot 576i volgens mij.

     

    groet

    Rob

  • 02-26-2009 2:16 PM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    idd daar heb je geen blueray speler voor om hem aan te sluiten op component.

    er is nog een draad je geopend over ps3 en bv6 mischein komen ze met andere info

  • 02-26-2009 4:31 PM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    ligth011:

    idd daar heb je geen blueray speler voor om hem aan te sluiten op component.

     

    Het is niet ideaal, maar component in het algemeen is wel een potentiële analoge drager van hogere resoluties dan het standaard RGB 576i over de scart.

    Maar de camcorder aansluiting van de BV6-22 ondersteund alleen het 576i signaal en een blu ray disc op 576i ziet er niet uit. Sterker nog, het ziet er slechter uit dan een DVD. Er moet te veel aan het hogere resolutie gerekend worden om het terug te brengen zodat je het gaat zien.

    Een Blue Ray disc op 576p op mijn avant 32 RF DVD ziet er niet optimaal uit. Het kan, maar daar is ook alles mee gezegd.

    Dus de ps3 zit bij mij via HDMI op de beamer en via RGB uit op de avant. Het geeft alleen het nodige wisselen van videoinstellingen bij de ps3.

     

    Tip 1: Als je ps3 voor video op HDMI is ingesteld en je wilt daarna de ps3 gebruiken op 576i/p, dan heb je een zgn  "reset"  mogelijkheid.

    Als je bij het aanzetten van de ps3 je vinger langer dan 5 seconden op de aan/uit toets houdt, dan piept de ps3 even extra en zal in de standaard resolutie opstarten. 

    Tip 2: Als je de ps3 uit het zicht hebt en je maakt gebruik van een Nyko ir-stickje, dan kun je de ps3 aanzetten door op de sony controller even de ps toets 1 keer in te drukken. Daarna laat de ps zich bedienen door PUC of STB-C .

    Dit is handig als je de ps3 gebruikt in combinatie met een mediaserver en je niet bij de ps3 zelf hoeft te zijn om een schijfje erin te doen.

     

  • 02-27-2009 2:33 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Dank voor alle tips maar ik heb eerste een andere uitdaging; de PS3 gewoon aan de praat krijgen op de BV6. Ik heb hem geinstalleerd middels de standaard AV kabel en via de Camera ingang. Alles goed tot zover inclusief update naar laatste firmware. Toen getracht HDMI aan de praat te krijgen maar ik krijg geen signaal. Ik vermoed dat dit komt door het volgende. De HDMI-DVI converter die ik tussen PS3 en BV6 heb kan max. 1080i/1080p aan en daar valt niet zoveel aan in te stellen. De PS3 kijkt volgens mij bij communicatie over HDMI wat de mogelijkheden zijn en stelt dit automatisch in. Kortom zet zichzelf in 1080p/i. Maar dat lust mijn BV6 niet; die kan maximaal 720p behappen. 

    Ik heb via diverse fora beschreven dat je de PS3 kunt configureren zodat het bepaalde resoluties uitsluit (bijv. 1080p/i). Maar sinds 2.60 firmware lijkt dit pas te configureren als je een werkende HDMI verbinding hebt. Kortom beroemde kip/ei situatie. Ik heb meerdere keren ge'reset' door 5 seconden op aan/uit toets te drukken maar ik krijg geen signaal op mijn BV6 en ik zie wel dat de HDMI-DVI converter een signaal oppikt.

    Volgens mij rest mij niets anders dan de PS3 eerst op een HDMI capabel apparaat zodanig te configureren  dat ie ook gaat werken op mijn BV6-22. Andere tips zijn welkom.

    groet

    Rob

  • 02-27-2009 3:16 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Ik doe even een poging.

    Onderstaande stappen moet je volgen om het HDMI in 720p te krijgen.

    Je gaat in eerste instantie naar de beeldscherminstellingen van je ps3.

    Daar kies je voor HDMI.

    Op moment dat het bevestigd met blauw gaat je bv6 op analoog beeld op zwart.

    Dan volg je de volgende stappen met tussenposen van 2 seconden:

    - links

    - blauw

    - pijltje naar beneden

    - rechts

    - pijltje naar beneden

    - blauw

    - rechts

    - links

    - blauw

    - blauw

     

    Als het goed is moet na de een na laatste " blauwe" instructie al beeld hebben op de BV6 via de DVI ingang.

    De laatste blauw is om het te bevestigen.

    Anders wordt het bij de buurman de ps3 aan de hdmi inpluggen i.d.d.

    Heb je geen monitor met een DVI ingang? Die kan wellicht wel de resolutie aan.

  • 02-27-2009 6:12 PM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    Beobuddy,

    Dank voor je instructies maar dit letterlijke 'shot in the dark' werkte helaas toch niet. Uiteindelijk met de PS3 onder mijn arm naar een vriend met HDMI uitrusting getogen en daar de boel gefixeerd op 720p. Terug op de HDMI-DVI extender aangesloten en een werkelijk fantastisch beeld op mijn BV6-22.

    Terug naar waar dit draadje over begonnen was: de audio aansluiting. Ook dit werkt zonder problemen met de Gefen digitaal naar audio converter.

    Het is een enorme warboel van adapters, kabels, converters etc. om uiteindelijk zowel AppleTV als PS3 op mijn BV 6-22 te krijgen maar zolang ik nog aan het sparen ben voor een BV7 lijkt dit het beste alternatief.

    groet,

    Rob

  • 02-28-2009 3:43 AM In reply to

    Re: PS3 koppelen aan BV6

    heeft die hdmi - dvi converter ook nog video out uitgangen, want als dat zo is dan kun je met dat setje wel ps3 spellen op link kamers.

    want dan werkt hetzelfde als de bs5 die heeft zowel dvi en videoout

     

    wel een duur setje totaal.

Page 1 of 1 (12 items)