in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-07-2009 3:12 PM by Beobuddy. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-05-2009 1:33 PM

• RB
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

Ik wil een televisie(niet B&O) op de slaapkamer aansluiten op de BC2 in de woonkamer. Kan ik dmv een Active Link aansluiting in de slaapkamer de BC2 bedienen met een Beo4 om een DVD te bekijken? Zo ja, hoe moet dit aangesloten worden en in welke V.opt en A.opt. moeten ze ingeschakeld zijn? Wie o wie kan mij helpen? 

Roland

• 01-06-2009 2:35 PM In reply to

Re: BC2

Hallo Roland,

Je moet toch even iets duidelijker zijn. Ik kan niet helemaal volgen wat bij jou de BC2 is?

Is dat de Beosystem 2 (zwarte doos behorend bij een plasma met RF-OUT) of de Beocenter 2, de CD/DVD speler met de 2 halve maantjes?

In het 2e geval dan is de BC2 ook op een tv aangesloten in de woonkamer, zo ja, welke?

Het verbinden van de tv in de slaapkamer gaat dan middels 2 kabels.

Een kabel is een coaxkabel die uit een B&O tv moet komen met een RF-out die naar de slaapkamer gaat. Het beeld wordt via de coax gestuurd.

De 2e kabel is dan een ML kabel die aangezet wordt tussen de B&O tv en de BC2. Op deze ML kabel in de slaapkamer komt dan een Active link module met een ir-oogje. Middels een Beo4 kun je dan de BC2 of B&O tv bedienen. Deze ML kabel verstuurd het audiosignaal en ook de (ir) instructies.

Door deze opzet heb je wel beeld in de slaapkamer op de tv, maar ook het mono-geluid!

Als je active-link module voorziet actieve speakers, dan heb je wel stereo geluid van de DVD, TV of cd's. 

Zelf heb ik ongeveer de laatste setup in de badkamer. Een 20 inch Samsung LCD met het aparte ir-oogje in de muur eronder.

In het plafond zijn er speciale passieve beovoxjes ingebouwd die het geluid verzorgen via de MCL-2P.

Dat laatste is ook een link-module maar met een ingebouwde versterker en een ML-aansluiting. 

• 01-07-2009 1:25 PM In reply to

• RB
    • Not Ranked
    • Joined on 01-04-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

Hallo Beobuddy,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het over een Beocenter 2, deze is in de huiskamer aangesloten op een Panasonic televisie. Dus het beeld en geluid gaan via de scart kabel van de Beocenter 2 naar de Panasonic. Als ik beeld en geluid op de (niet B&O) televisie in de slaapkamer wil hebben, moet ik volgens mij een lange scartkabel van beneden naar boven aanleggen. Daarnaast moet volgens mij een ML kabel naar boven aangesloten op in mijn geval een MCL-2P met ir en een stel beovox. Ik vraag mij echter af of ik dan vanaf de slaapkamer de Beocenter kan bedienen?

• 01-07-2009 3:12 PM In reply to

Als je een scartkabel gaat leggen, dan zit daar zowel audio als video in. Dat maakt dat je niet perse een MCL-2P nodig zou hebben, maar alleen een Beolink active om de boel te kunnen besturen. Alleen dan heb je alleen geluid als je tv nin de slaapkamer naar de scart laat kijken. En dat is voor het luisteren van cd's niet echt de oplossing.

De vraag blijft alleen, wordt de scartaansluiting geactiveerd als je de BC2 via de ML aanstuurd. Ik denk dat dat waarschijnlijk wel gebeurd als je de beolink active in de juiste optie zet. Ik zou eens kijken of er gelijktijdig signaal op zowel de scart als de videocomposiet aansluiting komt te staan. Want je kan ook een hoogwaardige kabel voor alleen het videocomposiet over te brengen. In dat geval hoef je en minder dikke kabel naar boven te trekken en het geluid heb je dan toch via de ML (voorop gesteld dat je een MCL-2P met passieve speakers of een Beolink Active met actieve speakers gebruikt)

Als je dan eventueel de videocomposiet gebruikt, dan hoef je ook de scartuitgang niet te splitten met een of andere spitterkastje. Dat scheelt kwaliteitsverlies van datzelfde kastje en de kosten ervan.

Page 1 of 1 (4 items)