in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 06-19-2008 3:00 AM by Pascal_Be. 2 replies.
Page 1 of 1 (3 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 06-09-2008 2:00 AM

• rae
    • Not Ranked
    • Joined on 10-27-2007
    • Posts 27
    • Gold Member

Avant dvd speler

Ik zat gisteren een dvd te kijken op m'n "nieuwe" Avant (32 DVD 2003) en het viel me op dat de dvd speler nogal wat lawaai maakt. In stille stukken van de film is het loopwerk van de dvd speler duidelijk hoorbaar. Is dit een veel voorkomend iets of zou ik hier eens naar moeten laten kijken?

Wat me verder opvalt is dat het beeld vrij "donker" staat bij de standaard instelling. Ik heb de brightness en contrastwaarde al iets hoger gezet. Het nadeel hiervan is dat er een soort lichte zweem (hele lichte mist?) over het beeld komt. Ik heb het idee dat m'n oude BV3 28" wat dat betreft iets prettiger keek (moet misschien nog even wennen).

Ik kijk overigens via een Nokia STB naar digitale kabel, wellicht dat dat er ook nog iets mee te maken heeft.

groet, rae

• 06-09-2008 4:39 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Re: Avant dvd speler

Mijn Avant heeft dat af en toe ook, maar niet met alle DVD's. Het lijkt er op dat sommige DVD's niet helemaal goed rond zijn. Het halfopen ontwerp van de DVD-speler laat dan inderdaad te veel geluid horen.

Bart

• 06-19-2008 3:00 AM In reply to

Re: Avant dvd speler

Ik herken dat probleem met mijn Avant ook.

Maar het ligt wel degelijk bij de DVD's zelf en niet bij de Avant.

Ik heb eens een bewuste DVD wat bijgeplooid en toen was deze weer stil.

Die schijfjes komen perfect vlak de fabriek uit denk ik.

Maar als je ziet hoe sommige mensen een DVD uit een doosje halen?

Dan moet je niet verwonderd zijn dat dat mooi ronde vlakke plaatje een ronde gevleugelde banaan wordt.

Al zal je door het open ontwerp altijd wel iets horen.

Maar wat randgeluidjes waren bij de dichte DVD1 speler ook het geval dacht ik.

Onderschrift buiten gebruik
Page 1 of 1 (3 items)